Czym jest Evergreen Content?
Evergreen content to treści, które zachowują swoją wartość i aktualność przez długi czas. Są to artykuły, instrukcje, poradniki czy testy, które dotyczą tematyki, która nie ulega szybkim zmianom i której podstawy pozostają w mocy na dłuższą metę.
W odróżnieniu od treści sezonowych, takich jak na przykład przeglądy nowości zebranych na Targach CES, evergreen content pozostaje atrakcyjny dla użytkowników przez długi czas.
Oczywiście nie oznacza to, że takie treści będą zawsze aktualne, ponieważ zawartość informacji może wymagać aktualizacji w związku z nowymi badaniami lub zmianami zasad regulujących temat.
Jednakże evergreen content jest dobrym wyborem dla tworzenia wartościowej bazy wiedzy dla użytkowników witryny oraz dla pozycjonowania strony w wyszukiwarkach.
Pozycjonowanie i optymalizacja stron www
Potrzebujesz pomocy w Marketingu online?
Co jest evergreenem contentem, a co nie?
Evergreen content to treści, które zachowują swoją wartość i popularność przez dłuższy czas. Są to treści uniwersalne, które są przydatne dla odbiorców niezależnie od czasu czy miejsca. Przykładami takich treści mogą być poradniki, artykuły naukowe czy instrukcje. Evergreen content jest niezbędny dla każdej strony internetowej, ponieważ przyciąga ruch organiczny, zwiększa zasięg i poprawia pozycjonowanie.
Natomiast treści, które nie są evergreenami to takie, które tracą na wartości szybko i są związane z konkretnym czasem lub trendem. Mogą to być np. newsy czy przewodniki po modzie. Warto pamiętać, że aby osiągnąć sukces w internecie, potrzebne jest połączenie treści evergreen z wydarzeniami bieżącymi, aby zwiększyć angażowanie użytkowników i utrzymać ich uwagę.
Jak napisać dobry evergreen content?
To pytanie zadaje sobie wielu redaktorów i copywriterów. Pamiętaj, że artykuł evergreen ma charakter ponadczasowy i powinien przyciągać uwagę czytelników przez długi czas. Znajdź temat, który będzie interesujący nie tylko teraz, ale także za kilka miesięcy, czy nawet lat. Zadaj sobie pytanie, które tematy zawsze będą aktualne, np. zdrowy styl życia, kariera zawodowa, prowadzenie biznesu itp.
Ważne jest, aby unikać określeń czasowych i przestarzałych informacji, jak również zawierać solidne źródła. Pisz prostym językiem, stosując odpowiednie nagłówki i akapity. Skupiaj się na treści i wartości, jakie niesie twój artykuł. Dzięki dobremu evergreen contentowi, Twoja strona internetowa stanie się bardziej wartościowa i zyska stałe grono czytelników.
Jakie ma znaczenie evergreen content w marketingu internetowym?
Evergreen content, czyli treści stale aktualne i przydatne, odgrywają kluczową rolę w marketingu internetowym. Dlaczego? Ponieważ takie treści nie tracą na wartości i są wciąż aktualne, co przekłada się na ich wysoką wartość dla użytkownika. W rezultacie, znacznie zwiększa to szanse na pozyskanie ruchu organicznego oraz zwiększenie liczby konwersji, co wiąże się z większym zainteresowaniem i zaangażowaniem użytkowników.
Ponadto, evergreen content jest wyśmienitym rozwiązaniem dla branż, które zapotrzebowanie na określone informacje są ciągłe, takich jak np. branża kosmetyczna czy też kulinarna. Istotną kwestią dla evergreen content jest także jego odpowiednia promocja, która musi być prowadzona w harmonii z powiązanymi treściami, takimi jak np. e-booki, webinary czy też poradniki.
W ten sposób można osiągnąć sukces marketingowy i przyciągnąć użytkowników do witryny internetowej lub platformy społecznościowej, co z kolei wpłynie na dalszy rozwój biznesu.
Gdzie umieszczać evergreen content?
Evergreen content, czyli treści nieprzemijające, powinno się umieszczać w miejscach, gdzie łatwo je odnajdą zarówno obecni, jak i przyszli użytkownicy. Przykładem mogą być zakładki na stronie głównej, menu, archiwum czy kategorie wpisów na blogu. Ważne jest też, aby regularnie aktualizować i promować te treści. Mogą one przecież przyciągać nowych odbiorców i wciąż dostarczać istotnej dla nich wartościowej wiedzy.
Z drugiej strony warto też wykorzystać social media czy dobre pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. W przypadku mediów społecznościowych warto stosować różne formy prezentacji treści – wykorzystać grafiki, wideo czy infografiki. Umożliwi to przyciągnięcie nowych grup odbiorców i zwiększenie zasięgu publikacji. Ważne jest również stosowanie odpowiednich meta-opisów, tytułów i słów kluczowych, co pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie evergreen content.
Czy evergreen content trzeba aktualizować?
Czy taka treść wymaga aktualizacji? Odpowiedź brzmi – tak. Mimo że evergreen content jest trwały, to warto pamiętać o pewnych zmianach, które mogą się pojawić w branży czy na rynku. Aktualizacja treści pozwoli na dostosowanie do nowych trendów i zachować jej wartość.
Dodanie najnowszych informacji, wyjaśnienie błędów i aktualizacja formatu do nowszych standardów również pozwolą na zwiększenie atrakcyjności tworzonych treści dla odbiorców. Dodatkowo, regularna aktualizacja contentu pozwala na utrzymywanie pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego też, evergreen content trzeba aktualizować w miarę możliwości, aby zachować jego skuteczność i wartość.