Zaplecze SEO

Zaplecze SEO to jedna z najpopularniejszych metod budowania linków zewnętrznych do stron internetowych, czyli link buildingu. Co to jest zaplecze SEO? Zaplecze SEO to strony internetowe nad którymi specjalista SEO lub agencja od pozycjonowania stron posiadają pełną kontrolę, które są ich własnością i na których umieszczane są linki na potrzeby pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google. Budowanie zaplecza pozycjonerskiego które będzie skuteczne i które będzie generowało mocne linki do stron docelowych nie jest jednak sprawą łatwą. Chcesz zbudować swoje własne SEO zaplecze? Zapraszam Cię do zapoznania się z moimi wpisami na temat poszczególnych etapów budowy zaplecza seo!

Własne zaplecze SEO – wybór domeny

Pierwszym krokiem do zbudowania stron zapleczowych jest wybór odpowiednich domen. To bardzo ważny i podstawowy element, dlatego trzeba dokładnie sprawdzić domeny, które wybierzemy. Zaplecze możemy zbudować na domenach nowych, które nigdy wcześniej nie było zarejestrowane i które nie posiadają historii – lub postawić na domeny wygasłe, które posiadają linki zewnętrzne i historie. Do sprawdzenia historii linków możemy wykorzystać programy, takie jak MajesticSEO lub Ahrefs. Więcej o sprawdzaniu linków zewnętrznych prowadzących do strony dowiesz się w moim artykule: https://kordianminkina.pl/jak-sprawdzic-linki-prowadzace-do-strony-internetowej/. Historię widoczności domeny możesz sprawdzić korzystając z narzędzi takich jak Semstorm lub Senuto, natomiast treść jaka znajdowała się na domenie widoczna jest w aplikacji Wayback Machine. Więcej o wyborze domeny pod zaplecze SEO: https://kordianminkina.pl/jak-wybrac-domene-pod-zaplecze-seo/.

Tworzenie zaplecza SEO – wybór hostingu

Hosting to kolejny z podstawowych elementów mocnego zaplecza SEO. Na jakie czynniki zwrócić uwagę w wyborze hostingu pod zaplecze SEO? Przede wszystkim istotne jest tutaj zróżnicowanie IP, a w szczególności klas C adresów IP. Jeśli strony wspierające pozycjonowanie postawione są na jednym adresie IP jest to sygnałem dla robota wyszukiwarki, że zapewne jest to sieć zaplecz należąca do jednego właściciela. Google takie praktyki może uznać za spam. Analogicznie sprawa wygląda jeśli chodzi o serwery DNS – należy je jak najmocniej zróżnicować. Na rynku dostępnych jest kilka ofert hostingów dedykowanych tylko dla tworzenia stron zapleczowych, które udostępniają wiele różnych adresów IP oraz możliwość dywersyfikacji DNS. Inną możliwością jest rozłożenie stron zapleczowych na wiele różnych hostingów. Minusem tej opcji jest spore rozproszenie domen przez co trudniej na nimi panować, szczególnie jeśli posiadamy kilkaset domen pod opieką. Dochodzi również kwestia ceny – wykup jednego konta hostingowego to zwykle koszt około 100 zł/netto. Przy 20 witrynach to już 2000 zł/netto rocznie.

Wybierając hosting pod zaplecze SEO zwróćmy również uwagę na opinie jego użytkowników, stabilność, możliwość automatycznego instalowania wybranych skryptów np. WordPressa lub Drupala. Opcja z Installatorem przyspiesza proces postawienia strony zapleczowej.

Wartościowe zaplecze do pozycjonowania stron – skrypt

 

Treści na zaplecze SEO

Wartościowe zaplecze SEO powinno generować ruch użytkowników i nie wyglądać, jak strony stworzone tylko po to, aby zdobyć odnośnik do strony pozycjonowanej, dlatego też treści na zapleczu powinny być wysokiej jakości. Czasy zaplecza generowanego za pomocą prostych skryptów, treści, które nie miały składu i ładu przeszły już do historii (chociaż wbrew powszednim opiniom Google nadal dobrze je indeksuje). Patrząc z perspektywy długofalowej i tworząc stabilny biznes powinno się budować zaplecze na dobrych treściach, które są szukalne i mogą przekierować użytkownika do strony docelowej.

Jak pisać dobre treści pod SEO i szukać odpowiednich tematów? Dobrym pomysłem jest analiza wypowiedzi polskich specjalistów na temat pozycjonowania stron, który znajdziecie u mnie na blogu https://kordianminkina.pl/jak-pisac-dobre-teksty-pod-seo-w-2020-roku/ oraz na blogu rankit.pl w artykule pt. Jak tworzyć treści na bloga przyjazne SEO.

Linkowanie zaplecza SEO

 

Zaplecze pozycjonerskie – linkowanie zewnętrzne

 

Dobre zaplecze – cechu mocnego i bezpiecznego zaplecza SEO

 

Jak budować zaplecze SEO FAQ – najczęściej zadawane pytania

Budowa zaplecza Seo – czym są strony zaplecza seo?

Strony zaplecze to strony internetowe które osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron wykorzystują do publikacji linków SEO i nad którym mają pełną kontrolę. Pozyskiwanie linków zewnętrznych jest jednym z najważniejszych czynników w procesie pozycjonowania stron www.

Budowa zaplecza SEO – od czego zacząć?

Budowę własnego zaplecza SEO należy rozpocząć od… pozyskania wiedzy, jak wykonać je poprawnie pod kątem technicznym. Dzięki wiedzy jak zbudować mocne zaplecze SEO unikniesz błędów, które będą determinować późniejsze wyniki w organicznych wynikach wyszukiwania.

Co zyskasz dzięki własnemu zapleczu SEO?

Dzięki własnemu zapleczu SEO zyskasz pełną kontrolę nad linkami zewnętrznymi oraz źródła mocnych odnośników, które możesz wykorzystać do pozycjonowania Twojej strony lub strony klientów.

Czego nie robić podczas budowy zaplecza?

Unikaj budowania niskiej jakości stron zapleczowych. Nie stawiaj stron na jednym adresie IP, dywersyfikuj serwery DNS, nie twórz niskiej jakości treści z synonimów. To działa tylko na krótki okres. Traktuj budowę stron wspierających długofalowo.

Czy budowa zaplecza SEO jest zawsze konieczna?

Nie! Budowa zaplecza SEO to kosztowna i czasochłonna praca, która wymaga wiedzy. Jeśli nie prowadzisz firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron lub Twoja strona nie posiada zbyt dużej konkurencji w wynikach wyszukiwania prawdopodobnie zaplecze SEO jest Ci niepotrzebne.