Reklama gabinetu weterynarii – jak reklamować usługi weterynaryjne zgodnie z prawem?
20 stycznia 2024Pozycjonowanie hotelu – jak prowadzić seo dla branży hotelarskiej
21 lutego 2024Depozycjonowanie stron to proces prowadzący do obniżenia widoczności stron internetowych w wynikach wyszukiwarek – takich jak Google. Depozycjonowanie w wyszukiwarce Google wywołuje wiele dyskusji w branży SEO. Wykorzystywanie praktyk Black Hat SEO przez konkurencję jest niestosownym działaniem, które powoduje obniżenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Nie wszystkie działania związane z depozycjonowaniem stron mogą być jednak szkodliwe.
Zastanawiasz się jak depozycjonowanie może pomóc w rozwoju Twojej firmy i poprawić jej wizerunek w Internecie? Negatywne SEO można skutecznie wykorzystać, aby obniżyć na przykład widoczność negatywnych opinii o firmie, a wyeksponować te pozytywne. Jak to zrobić? Tego dowiesz się z mojego artykułu!
Czym jest depozycjonowanie stron?
Depozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach to proces odwrotny do pozycjonowania. Jeśli w przypadku pozycjonowania mówimy o polepszeniu widoczności strony internetowej na wybrane słowa kluczowe, tak w przypadku depozycjonowania mówimy o jej obniżeniu. W mojej opinii możemy rozróżnić dwa rodzaje depozycjonowania stron. Pierwszy to ten kojarzony z negatywnym SEO i działaniami z zakresu nieuczciwej konkurencji – mam tutaj na myśli sytuację w której firma X wykorzystuje black hat seo do obniżenia pozycji konkurencji poprzez np. spamowanie niskiej jakości linkami do domeny konkurencji (metoda która ma obecnie niską skuteczność i jest stosunkowo łatwa do wyłapania), usuwanie linków konkurencji, hackowanie i kopiowanie stron itp.
Drugi rodzaj depozycjonowania możemy określić pozytywnym, ponieważ odnosi się do poprawy wizerunku firmy poprzez zdepozycjonowanie stron na których znajdują się negatywne opinie o firmie i zastąpienie ich pozytywnymi wzmiankami.
Depozycjonowanie negatywnych opinii w wyszukiwarce Google
Wielu przedsiębiorców boryka się z negatywnymi opiniami w Internecie. To wpływa na ich wizerunek, czyli postrzeganie firmy przez potencjalnych klientów, a w konsekwencji na ich decyzje zakupowe. Negatywne opinie mają więc REALNY wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstw i mogą skutecznie utrudniać rozwój, a nawet prowadzić do zamknięcia działalności. W Internecie istnieje wiele serwisów, które zbierają opinie użytkowników i często są one wysoko pozycjonowane na frazy kluczowe takie jak:
- nazwa firmy + opinie,
- opinie o + nazwa firmy,
- opinie + nazwa produktu,
- opinie + nazwa usługi,
Jeśli na którymś z takich serwisów pojawi się negatywna lub co gorsza kilka negatywnych opinii o Twojej firmie, prawdopodobnie właśnie tracisz klientów, którzy skorzystają z usług Twojej konkurencji. Działania związane z depozycjonowaniem mogą być rozwiązaniem tego problemu i sprawić, aby użytkownicy zamiast na złe wpisy trafiali na te pozytywne wzmianki o firmie. Pojawia się pytanie – ale jak to zrobić? Wypozycjonowanować strony na którymi mamy kontrolę i na których znajdują się pozytywne opinie na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, tym samym spychając (depozycjonując) negatywne linki na niższe miejsca i ograniczając ich widoczność przed potencjalnymi klientami.
Depozycjonowanie poprzez … pozycjonowanie
Depozycjonowanie poprzez pozycjonowanie to działanie które na celu ma wywindowanie widoczności pozytywnych opinii i ukrycie na niższych stronach wyników stron na których znajdują się negatywne komentarze. Jak to zrobić? W pierwszej kolejności należy stworzyć odpowiednie strony lub artykuły, które zachęcą użytkowników i klientów do pozostawienia pozytywnej opinii o firmie. Strony te powinny być odpowiednio zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych na które pojawiają się negatywne wpisy. Ile takich stron należy utworzyć? Zasadniczo czym więcej tym lepiej, ponieważ duża ilość stron nad którymi posiadamy kontrolę pozwala nam maksymalnie obniżyć widoczność negatywnych opinii.
Po utworzeniu stron i zebraniu pozytywnych recenzji od naszych klientów przechodzimy do procesu pozycjonowania i systematycznego zrzucania „złych” stron z najważniejszych dla nas fraz w wyszukiwarce Google.
Potrzebujesz pomocy w walce z negatywnymi opiniami? Skontaktuj się ze mną https://kordianminkina.pl/kontakt/.
Czy depozycjonowanie jest legalne?
Depozycjonowanie, czyli proces polegający na obniżeniu pozycji wybranych stron internetowych w wynikach wyszukiwania, jest praktyką legalną, pod warunkiem że odbywa się z poszanowaniem zasad i nie narusza praw konkurencji. Firmy i osoby prywatne mogą używać tej metody do poprawy swojego wizerunku w Internecie, zwłaszcza w przypadku negatywnych opinii. Poprzez depozycjonowanie możliwe jest umieszczenie pozytywnych recenzji i komentarzy na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, co doprowadza do poprawy reputacji danej marki czy osoby.
W Polsce depozycjonowanie negatywnych opinii poprzez pozycjonowanie pozytywnych treści jest legalne, o ile odbywa się zgodnie z przepisami prawa. Jednakże, ważne jest aby prowadzić tę praktykę w sposób uczciwy i rzetelny, unikając fałszowania opinii czy stosowania nielegalnych metod.
Należy jednak pamiętać, że depozycjonowanie konkurencji, czyli działania mające na celu obniżenie widoczności strony konkurencyjnej w wynikach wyszukiwania, jest nielegalne. Narusza to bowiem zasady uczciwej konkurencji oraz może prowadzić do sporów prawnych i kar finansowych.
Dla kogo przeznaczona jest oferta depozycjonowania?
Oferta depozycjonowania jest przeznaczona dla wszystkich firm, które borykają się z negatywnymi opiniami w Internecie. Zdając sobie sprawę z potencjalnego wpływu opinii klientów na wizerunek firmy, właściciele firm szukają skutecznych metod poprawy swojej reputacji online. Działania depozycjonowania mogą pomóc w odbudowaniu zaufania klientów poprzez poprawę widoczności pozytywnych informacji o firmie w wynikach wyszukiwania.
Firmy z różnych branż i sektorów mogą skorzystać z profesjonalnych usług depozycjonowania, aby skutecznie zarządzać swoim wizerunkiem online i zwiększyć swoją widoczność w sieci.
Jeśli borykasz się z problemem negatywnych opinii i chciałbyś go skutecznie rozwiązać – zapraszam do kontaktu pod numerem telefonu +48 609 704 072 lub na maila kontakt@kordianminkina.pl.