Jak zwiększyć przychody ze sklepu internetowego dzięki analityce?

Analityka internetowa pomoże zwiększyć ruch i przychody w Twoim sklepie internetowym. Nie musisz korzystać z drogich narzędzi i wprowadzać skomplikowanych rozwiązań, by zauważyć pozytywne efekty weryfikacji ilości i jakości ruchu. Dzięki analityce możesz sprawdzić, które kanały reklamowe generują największą konwersję dla Twojej firmy, a które – pomimo wysokich nakładów finansowych – nie przyczyniają się do wzrostu sprzedaży. Analityka internetowa pomoże Ci również poznać potrzeby Twoich klientów, a także wskaże Ci błędy na Twojej stronie, których naprawa może doprowadzić do wzrostu przychodów.

Poniższy artykuł powstał we współpracy z firmą Conversion.pl – analityka internetowa i optymalizacja konwersji

Analityka sklepu internetowego – na czym polega?

Analityka internetowe w ogólnym rozumieniu polega na zbieraniu szeregu informacji o Twojej stronie internetowej: zachowanie użytkowników, czas spędzony na stronie, strony wyjścia, źródła pozyskania użytkownika etc. Dzięki odpowiednim narzędziom, z których kluczowe są darmowe ( Google Analytics i Google Search Console), możesz sprawdzić skuteczność prowadzonych działań marketingowych, a także funkcjonalność samego sklepu internetowego czy atrakcyjności oferty.

Należy jednak pamiętać, że same narzędzia, które dostarczą nam tych informacji nie są wystarczające, by zwiększyć przychody w sklepie internetowych. Uzyskane w ten sposób dane musimy poddać segmentacji, analizie, a następnie zastanowić się nad potencjalnymi rozwiązaniami, które wyeliminują problemy lub poprawią konwersję z wybranego kanału pozyskiwania klientów.

Jednocześnie z wykorzystaniem wspomnianych bezpłatnych narzędzi możliwe jest śledzenie zachowania użytkowników w naszym serwisie w zależności od tego z jakiej przeglądarki czy urządzenia korzystają. Jeśli zauważymy tu wyraźne anomalie w wybranej grupie warto przyjrzeć się temu problemowi, ponieważ nasza strona może generować błędy, które uniemożliwiają dokonanie zakupu klientom.

Analityka sklepu internetowego – jak może wpłynąć na zwiększenie przychodów?

Czy analityka internetowa pomoże nam w zwiększeniu przychodów w naszym sklepie internetowym? Jeśli będzie przeprowadzona rzetelnie, to z całą pewności zauważymy pozytywne efekty. Wspomnieliśmy wcześniej, że dzięki analityce możemy zauważyć błędy na stronie, które uniemożliwiają części użytkowników  korzystanie z naszej strony. W niektórych przypadkach poprawa prostych błędów może doprowadzić do wzrostu konwersji wśród użytkowników, których pozyskujemy w płatnych kampaniach reklamowych, ale nie mogą dokonać zakupu. Powodem może być na przykład ukryty przycisk „kup teraz” w jednej z przeglądarek lub w wersji mobilnej.

Jednocześnie analityka internetowa pozwala nam na przeprowadzenie szeregu eksperymentów i mierzeniu ich efektów. W wielu przypadkach nie tylko obniżka ceny wpływa na wzrost sprzedaży. Czasami zmiany, których musimy dokonać, mogą polegać na dopasowaniu kolorystyki i układu strony do preferencji użytkowników. Z drugiej jednak strony, jeśli wielu użytkowników trafia na stronę produktu, ale nie dokonuje zakupu może być to znakiem, że cena jest za wysoka. Do takich klientów możesz skierować kampania remarketingowe z rabatem, by zweryfikować swoje przypuszczenia.

Analityka internetowa nie powinna się kończyć tylko na weryfikacji naszej strony. Warto sprawdzić działania konkurencji i uczyć się na ich przykładzie. Część z nich będzie dla nas widoczna gołym okiem podczas korzystania z ich serwisów (nie warto tego oczywiście pomijać), jednak na polskim rynku istnieje wiele narzędzi, które pomogą nam w dogłębnej analizie. Możemy skupić się na przykład na pozycjonowaniu i skorzystać z Senuto lub Ahref.

Dzięki tym usługom sprawdzimy, na jakie słowa kluczowe widoczne są inne strony z branży. Jeśli nasza witryna nie pojawia się w wyszukiwarce Google na te frazy, to warto zweryfikować, czy nie należy rozpocząć działań zmierzających w kierunku wypozycjonowania się na nie.  Jeśli trudność słowa nie będzie zbyt wysoka, to przyciągnięcie potencjalnych klientów może nie być dla nas kosztowne. Drugie wspomniane narzędzie możemy wykorzystać do sprawdzenia linkowania naszej konkurencji.

Szybko zweryfikujemy wtedy, które linki okazały się dla nich najbardziej skuteczne i możemy zlecić pozyskanie takich samych dla swojej witryny, by szybciej zdobyć wyższe pozycje i przyciągnąć więcej ruchu na naszą stronę.

Oceń wpis!
[Ocen: 2 Średnia: 5]
2021-11-29T09:42:28+01:00

O autorze:

Od 2012 zawodowo zajmuje się pozycjonowanie stron internetowych. Stale rozwijam swoje umiejętności poprzez udział w branżowych szkoleniach i konferencjach. Pozycjonowanie stron to moja pasja i sposób na życie.

Zostaw komentarz

Przejdź do góry