Jak zwiększyć przychody ze sklepu internetowego dzięki analityce?
29 listopada 2021Pozyskiwanie wartościowych linków pozycjonujących – co warto wiedzieć?
13 października 2022Treść (z angielskiego content) jest jednym z najistotniejszych czynników wpływających na pozycje strony internetowej w wyszukiwarce Google, jak również jednym z najważniejszych elementów wpływających na sprzedaż produktów oraz usług. Odpowiednio przygotowane teksty potrafią zachęcić użytkownika do podjęcia decyzji zakupowej. „Content is King” – to powiedzenie jest powtarzane jak mantra przez specjalistów od marketingu internetowego.
Tworzenie treści, która równocześnie „dobrze sprzedaje” i jest zoptymalizowana pod wymogi wyszukiwarki Google jest trudną sztuką, z którą musi zmierzyć się copywriter. Miałem przyjemność zapytać najlepszych ekspertów w Polsce na temat tego jak pisać dobre treści pod SEO i na jakie czynniki zwracać uwagę. Artykuł przeczytasz pod adresem https://kordianminkina.pl/jak-pisac-dobre-teksty-pod-seo-w-2020-roku/.
Samo tworzenie pojedynczych artykułów nie zawsze jest wystarczające, aby skutecznie rankować na najtrudniejsze słowa kluczowe. Często potrzeba czegoś więcej – przygotowania kompletnego content planu, który wypełni poszczególne klastry tematyczne i będzie dopasowany do intencji użytkowników. Jak skutecznie stworzyć plan biorąc pod uwagę mnogość danych, które musimy przeanalizować? Z pomocą przychodzą nam narzędzia takie jak Contadu.com, czyli platforma bazująca na sztucznej inteligencji i analizie danych.
Czym jest Contadu?
Contadu to innowacyjna platforma Content Intelligence, która pozwala na planowanie, łatwe zarządzanie oraz optymalizację treści dopasowanych do intencji użytkowników. Dzięki Contadu za pomocą kilku kliknięć myszy ułożysz skuteczne content plany tworzone za pomocą machine learningu i sztucznej inteligencji, jakie pozwolą Ci wyprzedzić konkurencję w Google.
Contadu to platforma, która wspiera marketerów w skutecznym budowaniu treści poprzez wartościowe rekomendacje. Co ważne, dzięki Contadu sprawdzisz, które frazy lub grupy słów kluczowych przynoszą profity Twojej konkurencji, co pozwoli Ci efektywnie rozplanować budżet oraz zostać autorytetem w swojej tematyce bez konieczności tworzenia zbędnych tekstów.
Dla kogo jest Contadu?
Platforma Contadu przeznaczona jest dla każdego, kto zajmuje się tworzeniem treści oraz content marketingiem. Jest dla wszystkich, którzy chcą tworzyć wysokiej jakości content. Sprawdzi się w działaniach freelancera, małej i dużej agencji marketingowej, właścicieli sklepów internetowych, blogerów, większych lub mniejszych portali. Słowem dla każdego kto chce optymalizować treści i zwiększać zyski z marketingu online.
Dzięki Contadu nie trzeba tracić czasu na wielogodzinne analizy. Platforma poprzez wykorzystanie machine learningu, własnych baz danych, informacji z wyszukiwarek i sztucznej inteligencji podpowie nam jak ulepszyć swój content, aby pokonać konkurencję.
Platforma jest też rozwiązaniem dla dużych firm, które współpracują ze liczną grupą copywriterów. Moduł do zarządzania projektami pozwala na rozdzielenie zadań dla poszczególnych marketerów. Przydzielanie tematów i planowanie treści są znacznie ułatwione, przez co pozwala zaoszczędzić sporo czasu. Dzięki Contadu cała treść będzie pod najlepszą kontrolą wyspecjalizowanych algorytmów.
Czym jest Content Intelligence?
Content Intelligence to innowacyjny sposób planowania i zarządzania treścią, który oparty jest na rekomendacjach dostarczanych przez sztuczną inteligencję. Wyeliminowanie czynnika ludzkiego i preferencji umożliwia w szybki i łatwy sposób zaplanować i tworzyć wysokiej jakości content, jaki zaspokoi intencje oraz potrzeby użytkowników. Platformy bazujące na Content Intelligence pozwalają marketerom i copywriterom zaoszczędzić mnóstwo pracy związanej z analizą danych, a ich efekty są dużo lepsze, niż przy użyciu tradycyjnych metod.
CI za pomocą wewnętrznych baz danych, modeli językowych, wyszukiwarek (Contadu posiada integrację z API Google Search Console i Google Analytics) oraz na bazie analizy stron konkurencji potrafi dokładnie określić jakie treści i słowa kluczowe muszą się pojawić w artykułach, aby zająć wysokie pozycje w wyszukiwarkach, a tym samym wygenerować ruch na stronie, który przełoży się na zysk.
Jest to 3 etapowy proces na który składa się:
1. zrozumienie jakie treści (typ, intencja) preferują użytkownicy dla danego zapytania w oparciu o analizę konkurencji,
2. określenie czy posiadamy takie treści oraz jak dobrze są one zoptymalizowane dla danego zapytania,
3. optymalizacja istniejących treści lub napisanie ich z pomocą kreatora artykułów (draft).
Dlaczego Content Intelligence jest istotne w procesie pozycjonowania? Przede wszystkim chodzi o intencje użytkowników. Celem wyszukiwarki Google jest to, aby strony, które zajmują wysokie pozycje jak najlepiej pasowały do preferencji odbiorców. Google promuje wysokiej jakości strony, na których treść jest aktualna, spełnia wymagania użytkownika, a ponadto jest wartościowa pod kątem merytorycznym i praktycznym.
Narzędzia CI pozwalają na szybką analizę danych i zbudowanie przewagi nad konkurencją, a to wszystko przy relatywnie niskich kosztach.
Algorytm wyszukiwarki Google a semantyka
Algorytmy Google na przestrzeni ostatnich lat uległy znacznemu rozwojowi. Obecnie wyszukiwarka potrafi uwzględniać intencje i kontekst zapytania użytkownika. Internet zawiera miliony stron, na których występują bardzo zbliżone słowa kluczowe, jednak dotyczące zupełnie innych treści. Warto w tym miejscu zapoznać się z moim artykułem na temat semantycznych słów kluczowych LSI dostępnym pod adresem https://techformator.pl/semantyczne-slowa-kluczowe-czym-jest-lsi-i-jak-moze-pomoc-w-pozycjonowaniu-stron/.
Uczenie maszynowe oraz przetwarzanie języka naturalnego NLP to ważne czynniki w semantycznym SEO dzięki którym wyszukiwarka rozpoznaje jakość contentu, ocenia jego intencje oraz dopasowuje go do zapytania użytkownika.
Jak Contadu usprawnia tworzenie efektywnej kampanii content marketingowej
Skuteczność kampanii contentowej wzrasta dzięki zastosowaniu marketing automation. Algorytmy wykorzystywane w Contadu bazujące na sztucznej inteligencji potrafią w krótkim czasie przeanalizować wiele różnych danych i zautomatyzować proces tworzenia efektywnej kampanii content marketingowej. Contadu pozwala usprawnić pozyskiwanie dużej ilości jakościowych danych, które w zrozumiany i przemyślany sposób przekazywane są użytkownikowi zarządzającemu projektem.
Rozwiązanie te optymalizuje tworzenie, publikację oraz dystrybucję treści, monitoruje reakcje użytkowników na przekazywane im artykuły oraz pozwala na optymalizowanie założeń strategii marketingowej. Dzięki temu prowadzi do rozwoju skuteczności kampanii i przyczynia się do wzrostu dochodów firmy.
Jak utworzyć projekt w Contadu? Konfiguracja projektu
Tworzenie projektu w narzędziu jest intuicyjne i poradzi sobie z nim nawet mniej doświadczony użytkownik. Warto jednak ten proces przeprowadzić starannie. Kliknięcie przycisku Create new project spowoduje otwarcie popupu z pierwszymi krokami. Na początku należy podać nazwę domeny, dla której zamierzamy utworzyć projekt. W następnym kroku narzędzie poprosi o określenie języka i wersję wyszukiwarki, dla której chcemy poprawić nasze wyniki.
Opcjonalnie możemy również już na tym etapie dodać interesujące nas słowa kluczowe, które stworzą zalążek projektu Inventory oraz pomogą nam wskazać głównych konkurentów. Po utworzeniu projektu możliwe jest również podpięcie narzędzi Google Analytics i Google Search Console, jakie dostarczą platformie dodatkowych danych o skuteczności działań.
Moduły Contadu
Content Strategy – analiza semantyczna
Contadu pomaga budować topical authority (autorytet tematyczny) w obrębie wskazanego tematu poprzez rekomendacje grup słów kluczowych, często nazywanych klastrami tematycznymi. Zagospodarowanie poszczególnych klastrów tematycznych wraz z dopasowaniem komunikacji do oczekiwań użytkowników pozwala zwiększyć pozycje strony internetowej, a co za tym idzie ilość klientów.
Contadu do zrozumienia intencji użytkownika wykorzystuje NLP (natural language processing, czyli przetwarzanie języka naturalnego). Podstawowym zadaniem Content Strategy w Contadu jest zbadanie tego, jakie treści posiadamy obecnie na stronie, a jakie treści posiada nasza konkurencja oraz jak tworzyć treści, aby odpowiadały na potrzeby użytkowników.
Dzięki modułowi Content Strategy sprawdzisz:
- Jakie klastry tematyczne należy zagospodarować artykułami i które w pierwszej kolejności,
- Które z klastrów są najbliżej, a które najdalej względem badanej tematyki,
- Jaki jest potencjał poszczególnych klastrów (miesięczny wolumen ruchu, koszt ekwiwalentu płatnej reklamy),
- Które klastry mają znaczenie informacyjne, a które sprzedażowe,
W których klastrach domena już posiada treści i widoczność, a które nie zostały pokryte. Badanie można wykonać również w odniesieniu do wybranej konkurencji.
Content Writer – optymalizacja treści
Dzięki wykorzystaniu technologii statystyczno-semantycznej możesz skuteczne zwiększyć ruch na stronie, zaangażowanie użytkowników i sprzedaż. Wszystko dzięki przygotowaniu struktury treści, które faktycznie interesuje Twoich odbiorców. Algorytmy wyszukiwarki Google wysoko pozycjonują treści, które najlepiej opisują daną tematykę. Tworząc prawidłowo zoptymalizowane artykuły (z uwzględnieniem słów kluczowych w poszczególnych klastrach tematycznych) masz szansę wyprzedzić swoją konkurencję w wynikach wyszukiwania.
Aby utworzyć nową analizę należy przejść do zakładki Content Writer i kliknąć „New analysis”. W konfiguracji należy uwzględnić frazę główną dla jakiej chcesz przygotować artykuł. Analizę możesz zaimportować również z modułu Content Strategy – jeśli wykonałeś pełną analizę semantyczną wybranego tematu i występuje potrzeba uzupełnienia poszczególnych klastrów tematycznych.
Jeśli tworzysz nowy artykuł warto skorzystać z modułu Draft. Dzięki niemu określisz, jakie zagadnienia powinny być uwzględnione w artykule, aby najlepiej zrozumieć intencje użytkownika i wyczerpać temat.
Obecnie w Contadu możliwe jest również tworzenie treści z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Wykorzystanie AI w edytorze Contadu jest możliwe dzięki zastosowaniu modeli GPT-3 dostarczanych przez OpenAI.
Modele te najlepiej generują treści w języku angielskim, dlatego w Contadu wdrożone zostało zaawansowane tłumaczenie maszynowe, które jest w stanie podnieść jakość generowanej treści. Co ważne – AI w Contadu tworzy treści również w języku polskim!
Korzystając z dobrodziejstwa AI warto pamiętać, że choć modele, na których oparty jest generator są bardzo zaawansowane to należy je traktować eksperymentalnie, ponieważ mogą (i często tak jest) zawierać niepoprawne informacje.
Pamiętaj! Wygenerowaną treść przed wykorzystaniem lub publikacją należy sprawdzić i to na użytkowniku spoczywa ta odpowiedzialność.
Inventory
Moduł Managment – Inventory to centrum zarządzania projektem, które łączy strategów, marketerów i copywriterów w jednym miejscu. Znajdziesz w nim wszystkie informacje związane z realizacją i skutecznością strategii. Dzięki integracji z narzędziami analitycznymi takimi jak Google Search Console i Analytics sprawdzisz efektywność działań SEO. Inventory udostępnia dane o widoczność, ruchu, zmianach w SERP oraz planowanych zadaniach dla poszczególnych elementów.
W module Inventory możesz:
- Zarządzać słowami kluczowymi,
- Zarządzać podstronami,
- Zarządzać linkami, które prowadzą do domeny,
- Wykonać wizualizację struktury słów kluczowych,
- Zebrać dane analityczne z poziomu Google Analytics i Google Search Console,
Sprawdzić jak performuje nasza kampania na poziomie pojedynczego adresu URL.
Wizualizacja struktury słów kluczowych.
Zarządzanie zadaniami
Moduł do zarządzania zadaniami w Contadu pozwala na łatwe określenie kto, kiedy i jakie zadania powinien wykonać. Moduł usprawnia zarządzanie zespołem SEO lub content marketingu, dzięki czemu możemy pracować sprawniej i wydajniej.
Przykładowy zestaw zadań w CONTADU. Szybkie filtrowanie, sortowanie oraz ukrywanie kolumn.
Zadania mogą posiadać grupy, tagi, adres URL, informacje do którego użytkownika są przypisane, jaki jest ich status, a nawet ile kosztowało przygotowanie tekstu.
Korzystanie z modułu jest intuicyjne i pomaga wprowadzić systematyczność w działania związane z tworzeniem treści.
Więcej o module przeczytasz na stronie https://app.contadu.com/guide/pl/5.
Co o Contadu sądzą osoby pracujące „na tekstach”?
Na co dzień jako osoba zajmują się poprawianiem pozycji moich klientów w wyszukiwarce Google mam do czynienia z procesem planowania i tworzenia contentu. Do tej pory korzystałem przede wszystkim z edytorów, które pozwalały na optymalizację treści na poziomie poszczególnych artykułów. Nie analizowały jednak tematów „dogłębnie”. Contadu jest narzędziem SEO, które w kilka sekund potrafi wykonać analizę konkurencji na wskazany temat i przygotować optymalny content plan podzielony na sprecyzowane grupy słów kluczowych. Dzięki temu możemy tworzyć treści szybciej i efektywniej.
Oto co do powiedzenia o Contadu miał jeden z copywriterów z którymi współpracuję:
„Contadu to narzędzie, dzięki któremu oszczędzam mnóstwo czasu, jaki wcześniej musiałem przeznaczyć na dokładną analizę i przygotowanie strategii contentowej. Program ułatwia mi tworzenie treści poprzez sugestie słów kluczowych i semantycznych, jakie muszę użyć w poszczególnych artykułach. Działania te przekładają się na znaczny wzrost widoczności stron naszych klientów w wyszukiwarce Google.”
Dlaczego używać Contadu? Podsumowanie
Contadu to innowacyjna platforma Content Intelligence, która dzięki wykorzystaniu danych analitycznych pomoże Ci w stworzeniu efektywnej kampanii contentowej. Contadu pozwala w łatwy sposób zwiększyć widoczność stron internetowych poprzez sugestie tworzenia treści, jakie dopasowane są do intencji użytkowników i algorytmów wyszukiwarek. Platforma działa w oparciu o wypracowane wzorce oraz modele językowe (NLP, AI, Big Data). Jest to narzędzie, bez którego nie wyobrażam sobie pracy nad tworzeniem skutecznej treści.
Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji o platformie jej szczegółowy opis znajdziesz na https://app.contadu.com/guide/pl/0 oraz licznych wideo, które przygotowali twórcy projektu.
2 Comments
Narzędzie zapowiada się całkiem nieźle! Widać ogrom włożonej pracy i chęć odpowiedzi na potrzeby użytkownika i seowców. Chętnie przetestuję i podzielę się opinią. Fajnie, że na rynku jest miejsce na nowe narzędzia. Jakie braki narzędziowe dostrzegasz najczęściej? Sama obsługa wydaje się dosyć prosta, jednak mam za sobą używanie kilku narzędzi, więc może mi być trochę łatwiej. Jak oceniasz stopień trudności w przypadku ludzi, którzy takiej styczności wcześniej nie mieli? Myślisz, że sobie poradzą, czy raczej odbiją się przy… nadmiarze możliwości?
Korzystam na co dzień 🙂 Przydaje się w szczególności w klasteryzacji. Co prawda zdarza mu się pomylić i raczej warto weryfikować wyniki ręcznie, ale i tak jestem po ogromnym wrażeniem rozwoju tego narzędzia