Linki przychodzące do witryn internetowych są istotnym elementem długofalowego procesu jakim jest pozycjonowanie stron. Jakość i ilość linków ma realny wpływ na widoczność domeny w wynikach organicznych wyszukiwarek. Jak wspominałem w moich poprzednich artykułach, linkowanie to budowanie popularności strony www na zewnętrznych portalach w sieci Internet w którym strona A przekazuje autorytet stronie B i podnosi jej popularność. Analiza linków przychodzących może powiedzieć nam wiele o jakości i profilu odnośników. Jak sprawdzić linki prowadzące do strony? Jakich narzędzi użyć, aby wyszukać wszystkie linki zewnętrzne do Twojej strony lub konkurencji?
Istnieje wiele narzędzi, jakie mogą ułatwić nam zbadanie profilu linków danej strony. Niektóre z nich są płatne, niektóre zaś dostępne zupełnie za darmo. W poniższym artykule wybrałem kilka ciekawych i wartych uwagi portali, które pozwolą sprawdzić linki do strony internetowej.
Potrzebujesz mocny linków? Pozyskam je dla Ciebie:
Może Cię zainteresować również:
- Jak zdobyć mocne linki?
- Seo linkbuilding – najczęściej zadawane pytania [FAQ] cz.1
- Seo linkbuilding – najczęściej zadawane pytania [FAQ] cz.2
Warto wiedzieć! Część narzędzi opisanych poniżej może mieć zablokowaną możliwość śledzenia zawartości znajdującej się na poszczególnych stronach internetowych. Osoby zajmujące się optymalizacją i pozycjonowaniem stron www często blokują dostęp robotom Majestic czy Ahrefs, aby ukryć linki przed konkurencją i nie narazić się na potencjalne szkodliwe działania. Takie praktyki często wykorzystywane są szczególnie na zapleczach SEO.
MajesticSEO.com
MajesticSEO jest jednym z najpopularniejszych narzędzi na rynku w którym możesz analizować linki prowadzące do Twojej strony internetowej lub konkurencji. W MajesticSEO możesz sprawdzić ilość i parametry linków takie jak:
- trust Flow – jakość linków przychodzących wyliczona na podstawie wewnętrznego algorytmu programu,
- citation Flow – liczba linków przychodzących,
- ilość backlinków zewnętrznych,
- ilość referujących domen,
- ilość referujących adresów IP,
- unikalne podsieci klasy C (mówiąc inaczej ilość referujących klas c ip),
- otoczenie tematyczne linków przychodzących,
- context linków,
- anchor texty,
- profil linków (nofollow, dofollow),
- nowe i utracone linki,
- podobne strony, dzięki którym szybko możesz przeprowadzić analizę konkurencji.
Majestic to płatne narzędzie, które w najtańszej opcji pakietowej kosztuje 46 Euro miesięcznie, co przy możliwościach jakie zapewnia, jest w mojej opinii cenę niewygórowną. Pełny cennik znajduje się na stronie https://pl.majestic.com/plans-pricing. Co warte odnotowania – linki do Twojej strony możesz sprawdzać za darmo! Wystarczy zweryfikować, że jesteś właścicielem danej domeny.
Narzędzie posiada polską wersję językową, co ułatwia analizę linków zwrotnych. Osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron mogą skorzystać również z rad ekspertów, którzy dzielą się swoją wiedzą na blogu https://blog.majestic.com/pl/.
Pulno.com Backlink View
Darmowe narzędzie do sprawdzania linków przychodzących. Pulno korzysta w własnej bazy linków. Narzędzie jest bardzo przyjemne w obsłudze i nie powinno stanowić problemów, nawet dla początkujących użytkowników. Dzięki Pulno poznasz:
- statystki linków przychodzących takie jak łączna ilość linków zewnętrznych oraz ilość domen linkujących,
- podlinkowane podstrony,
- Pulno domain power – wewnętrzna ocena narzędzia,
- procent linków dofollow i nofollow,
- źródła linków zewnętrznych
Całe narzędzie Pulno stanowi mini kombajn do audytów stron internetowych, dzięki któremu przeanalizujesz swoją stronę internetową pod kątem błędów technicznych, meta tagów, szybkości ładowania strony, linkowanie wewnętrznego i struktury witryny oraz łatwo zbudujesz SEO checklisty.
Ahrefs.com
Kolejne bardzo dobre narzędzie w którym możemy wyszukiwać linki prowadzące do stron internetowych oraz przeprowadzić ich szczegółową analizę. Ahrefs posiada nieco bardziej rozbudowane możliwości w porównaniu do MajesticSEO oraz według wielu specjalistów z branży optymalizacji i pozycjonowania stron lepszą bazę odnośników zewnętrznych. W Ahrefs:
- sprawdzisz pozycje strony w Google zarówno desktop, jak i mobile,
- wykonasz podstawowy audyt SEO,
- sprawdzisz linki do Twojej witryny w tym parametry takie jak: DR, UR, liczbę domen linkujących, całkowitą liczbę linków, anchor texty, referujące ip, widoczność domeny w wynikach organicznych,
- możesz monitorować wzmianki pojawiające się w sieci na interesujące Cię słowa kluczowe,
- sprawdzić profil linków (linki dofollow, linki nofollow, anchor texty, jakość domen linkujących).
Więcej o możliwościach Ahrefs.com znajdziesz na stronie https://ahrefs.com/pricing, gdzie znajduje się również cennik. Narzędzie dostępne jest również w polskiej wersji językowej.
Ciekawą możliwością jaką oferuje Ahrefs jest 7 dniowy trial, jaki dostępny jest za symboliczną opłatą $7. Ahrefs i Majestic to najpopularniejsze narzędzia do sprawdzania linków prowadzących do strony, jakich używają specjaliści SEO w Polsce i na świecie.
Wykorzystanie operatorów Google do sprawdzania linków zewnętrznych
Odnośniki prowadzące do wybranych stron internetowych możemy sprawdzić za pomocą wyszukiwarki Google – wykorzystując wybrane operatory wyszukiwania. Co ważne, w przeciwieństwie do wyżej wymienionych narzędzi, jest to zupełnie darmowy sposób, dzięki któremu możemy sprawdzać linki zewnętrzne jakie prowadzą do strony. Oczywiście istnieje kilka minusów tego rozwiązania. Przede wszystkim Google pokaże nam jedynie listę domen, na których znajduje się interesujący nas odnośnik wyłącznie w postaci czystego adresu url. Google nie pokaże nam również wartości linków i nie wskaże tych niskiej jakości czy spamu.
Jak sprawdzić linki prowadzące do strony za pomocą Google? Skorzystaj z następujących operatorów wyszukiwania:
link:”domena.pl” -site:domena.pl (za ciąg domena.pl podstaw adres docelowy, dla którego chcesz uzyskać listę linków.)
Wyniki wyszukiwania dla domeny kordianminkina.pl przedstawiają się tak:
Google Search Console – sprawdź linki prowadzące do Twojej strony
Kolejnym narzędziem do sprawdzania linków prowadzących do domeny jest Google Search Console, czyli narzędzia Google dla webmasterów. W GSC możemy sprawdzić linki zewnętrzne, a tym: najczęściej linkowane strony, witryny z największą liczbą linków przychodzących czy tekst z największą liczbą linków przychodzących (analiza anchor textów). Raport linków prowadzących do naszej domeny dostępny jest dla właściciela strony w sekcji „Starsze narzędzia i raport” -> „Linki”. Google Search Console pozwala na szybki export linków zewnętrznych (arkusze Google, arkusz Excel, plik CSV).
Neilpatel – Your Free Backlink Checker Tool
Narzędzia z tej „stajni”, zwykle kojarzą się osobą zajmującym pozycjonowaniem z aplikacją do generowania tematów na bloga Ubersuggest. Narzędzie posiada jednak znaczenie więcej funkcjonalności wśród których można znaleźć moduł do sprawdzania backlinków. Program w darmowej wersji pozwala niestety jedynie na wygenerowanie listy 10 domen referujących, gdzie pozycjoner może przeanalizować linki na podstawie:
- domain score – wewnętrzny ranking narzędzia do oceny mocy domeny,
- page score – oceniana jest podstrona na której znajduje się linki,
- typ linku – tekstowy czy graficzny,
- anchor text,
- pierwsze i ostatnie „odnalezienie” linku przez robota narzędzia.
Pełny cennik i funkcjonalności dostępne są na stronie https://app.neilpatel.com/en/pricing. Narzędzie nie jest dostępne w języku polskim.
SmallSeoTools Backlink Checker
Ciekawe narzędzie w którym za darmo możesz sprawdzić do 55 linków (każdy z innej domeny) prowadzących do wybranej strony internetowej. Aplikacja bazuje na danych z Ahrefs.com i pozwala na generowanie przejrzystych raportów Excel. Dzięki SmallSeoTools Backlink Checker możesz sprawdzić takie parametry jak:
- domain rating,
- ahref rank,
- ilość linków zwrotnych,
- ilość referujących domen oraz adresów ip,
- rozkład linków dofollow i nofollow.
Free Backlink Checker SEO Tool
Kolejne ciekawe narzędzie w którym możesz za darmo przez 30 dni sprawdzić linki zewnętrzne. Aplikacja bazuje na danych z MajesticSEO i pozwala na analizę linków pod kątem:
- całkowitej liczby linków zewnętrznych,
- unikalnych domen referujących,
- ilość unikalnych klas C,
- citation flow,
- wskaźnika trust flow.
Pełne możliwości narzędzia wraz z cennikiem dostępne są pod adresem https://monitorbacklinks.com/pricing-6.
Backlink-tool.org free backlink checker
Platforma pozwalająca przygotować wykaz źródeł linków. Narzędzie powstało za naszą zachodnią granicą – w Niemczech i bazuje na własnych danych i ocenie jakości linków zewnętrznych. Dzięki Backlink-tool.org Free Backlink Checker możemy ocenić:
- ilość domen linkujących,
- ilość linków zewnętrznych,
- referujące adresy ip i klasy c,
- domainrank domen linkujących – wewnętrzny algorytm narzędzia,
- atrybuty linków.
Backlink Watch
Backlink Watch bazujący na danych z Semrush. Posiada limit 1000 linków. Program w moim odczuciu działa dość wolno, natomiast posiada dość dokładną bazę linków, co jak na darmowe narzędzie, jest zdecydowanie wartym odnotowania faktem. Dzięki Backlink Watch możemy sprawdzić:
- źródła linków zewnętrznych,
- anchor texty,
- outbound Links – ilość linków wychodzących,
- atrybuty linków.
Seoreviewtools.com Valuable Backlinks Checker
Bardzo fajnie graficzne poukładane narzędzie do sprawdzania linków zewnętrznych. W darmowej wersji można sprawdzić do 100 domen linkujących, w tym takie parametry jak:
- ilość i źródła linków zewnętrznych,
- procent linków dofollow,
- referujące domeny,
- referujące ip,
- atrybuty linków przychodzących,
- Ahrefs domain rating domen linkujących,
- anchor texty, wraz z ich popularnością,
- najpopularniejsze linkowane adresy url.
Clusteric Link Auditor – narzędzie do analizy linków
Kiedy już znajdziemy wszystkie linki prowadzące do naszej strony internetowej możemy przeanalizować je w programie Clusteric Link Auditor. To rozbudowana aplikacja która pozwala na ocenę miejsce z którego pochodzi link. Pierwszym krokiem jest obróbka list, jakie wygenerowały nam powyższe narzędzia do analizy linków przychodzących. Połącz wszystkie listy – np. w notatniku. Wejdź w sekcję narzędzia, a następnie wybierz panel „Przytnij/przetwórz URLe”. Zaznacz opcje „Usuń duplikaty” po czym kliknij „przekształć URLe”.
Narzędzie usunie zduplikowane adresy url, które możesz zapisać w pliku .txt do dalszej analizy w programie.
Przejdź do głównego okna programu i wybierz jedną z dwóch opcji analizy profilu linków – ciężka lub lekka. Ja w tym wypadku wybrałem bardziej szczegółową analizę (ciężką), która zwraca uwagę na więcej czynników rankingowych.
W następnym oknie przechodzimy do konfiguracji analizy:
- importujemy linki (do wyboru mamy linki z Search Console, Clusteric, Ahrefs csv, Majestic csv lub zwykły plik tekstowy),
- definiujemy jakiej domeny dotyczy analiza, wybieramy język oraz tematykę.
Po skonfigurowaniu narzędzia wciskamy przycisk „Analizuj”, a w następnym oknie dialogowym wybieramy „OK”.
Program zaczyna analizować linki.
Po wykonanej analizie otrzymamy następujące dane o odnośnikach:
- Algo rating (ocena automatyczna programu, bazująca na wewnętrznych czynnikach),
- API spamowości (ocena programu w skali o 0-100),
- Czy link występuje site wide,
- Atrybut rel,
- Anchor,
- Klasa anchora,
- Meta opisy podstrony na której znajduje się link,
- Silnik strony np. WordPress,
- Widoczność domeny oraz podstrony w Google (bazuje na danych Semstorm),
- Tematyczność strony i podstrony,
- Słowa kluczowe na jakie rankuje podstrona,
- Zaindeksowane URL w Google (dla domeny),
- Kontekst linka,
- Położenie linka,
- Linki wewnętrzne wychodzące z podstrony,
- Linki zewnętrzne wychodzące z podstrony,
- Długość tekstu w obrębie podstrony,
- I wiele innych pomocnych czynników.
Program Clusteric Link Auditor można zakupić na stronie producenta Clusteric.com.
Podsumowanie
Analiza linków zwrotnych z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi jest nieodzownym elementem procesu pozycjonowania stron w wyszukiwarkach. To ona powie nam o kondycji linków prowadzących do naszej witryny. Pozwoli przeanalizować linki pod kątem tekstów zakotwiczeń, ilości referujących domen czy atrybutów odnośników. Ponadto backlinki mogą nam powiedzieć wiele o działaniach naszej konkurencji i być wskazówką dla działań związanych z budowaniem popularności na zewnętrznych stronach – link building.
Pamiętajmy, że linkowanie nadal jest jednym z najważniejszych czynników w procesie pozycjonowania a duża liczba linków z mocnych domen przekłada się na poprawę widoczności strony docelowej w organicznych wynikach wyszukiwarek.
Podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco? Polub mój fanpage: https://www.facebook.com/pozycjonowaniekordian/.
Masz pytania dotyczące pozycjonowania stron i marketingu w Internecie? Dołącz do mojej grupy na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/2325630837657161/.
Elo, link:kordianminkina.pl -site:kordianminkina.pl zastąpiłbym „kordianminkina.pl” -site:kordianminkina.pl. Co do narzędzi, to zabrakło mi chyba najlepszego czyli OpenLinkProfiler’a.
Dzięki za komentarz 🙂 Postaram się zaktualizować wpis o OpenLinkProfiler i inne narzędzia, o jakich wspomną czytelnicy i jakie będą warte uwagi.
Dorzucę swoje narzędzie: https://mateuszdudek.pl/monitor-linków-backlinkow/
Może nie wyeksportujesz listy linkkow jak w przypadku ahrefs ale możesz monitorować czy Twój link nadal znajduje się na stronie 🙂
przetestowałem Majestic na swoim sklepie https://top-maluszek.pl oraz na mojej stronie klienta http://bednarczyk.org.pl i działa wyśmincie tylko potem już trzeba wykupić aby dało się dalej pracować na tym systemie. Dzięki twojemu blogowi udało mi się znaleść to narzędzie pozdrawiam Łukasz 🙂
Ja cały czas przede wszystkim korzystam z Ahrefsa, czasami jeszcze do analizy senuto , ale myślę, że osobom początkującym ahrefs w zupełności wystarczy
@ Łukasz: Ahrefs wystarczy każdemu, i początkującemu i super profesjonaliście. To jedno z najlepszych narzędzi SEO na świecie. Adekwatnie do jakości jest też wyceniony, innymi słowami jest to drogie narzędzie i polecanie go początkującym nie za bardzo ma sens. Trzeba te dane jeszcze umieć wykorzystać. Nie trzeba kupować browaru żeby napić sie piwa.
Mam do wypromowania taką stronę: https://mficner.agentpzu.pl . Co mogę zrobić, by podbić jej notowania?
Panie Mieczysławie,
Należałoby wybrać odpowiednie słowa kluczowe, następnie zoptymalizować stronę i zacząć zdobywać wartościowe linki. W tym wszystkim trzeba uzbroić się w cierpliwość, ponieważ pozycjonowanie zajmuje zwykle nieco czasu, w zależności od trudności (konkurencyjności) słów kluczowych.
W Pana przypadku przemyślałbym również zakup własnej domeny i hostingu oraz stworzenie dedykowanej strony, ponieważ tylko wtedy ma Pan pewność, że Pana praca i pieniądze nie pójdą na marne.
Jaki stosunek TF/CF jest optymalny? Moja strona https://www.prog-greg.pl/ ma wynik 14/22 Sam staram się jakoś stronę pozycjonować, głównie płatne artykóły sponsorowane i fora.
Szczerze mówiąc nie zwracam na to szczególnej uwagi, ponieważ tymi wskaźnikami można dosyć łatwo manipulować. Majestic oczywiście daje pewne informacje o linkach (ilość, tematyka, źródła), natomiast w swojej pracy bardziej skupiam się na innych czynnikach takich jak np. widoczność domeny w wynikach organicznych sprawdzane za pomocą Semstorm lub Senuto, jakość strony w sensie takim, że wchodzę na stronę i weryfikuję co się na niej znajduje – czy np. nie ma zbyt dużego stosunku linków wychodzących, czy strona nie trafiła na listy spamerskie, czy artykuły są dobrej jakości, na jakim skrypcie stoi itp.
https://grzybysuszone-sklpe.pl jak możemy pozbyć się ślepego H1 z kupionego szablonu.. nigdzie nie możemy go znaleźć.
O ile wszystko w WP jest proste i do ogarnięcia to PrestaShop ma poukrywane tak że nie idzie ogarnąć 🙁
Jeśli szablon jest płatny, najlepiej kontaktować się z supportem. Oni doskonale będą wiedzieć, gdzie co i jak ustawić.