Linki przychodzące do witryn internetowych są istotnym elementem długofalowego procesu jakim jest pozycjonowanie stron. Jakość i ilość linków ma realny wpływ na widoczność domeny w wynikach organicznych wyszukiwarek. Jak wspominałem w moich poprzednich artykułach, linkowanie to budowanie popularności strony www na zewnętrznych portalach w sieci Internet w którym strona A przekazuje autorytet stronie B i podnosi jej popularność. Analiza linków przychodzących może powiedzieć nam wiele o jakości i profilu odnośników. Jak sprawdzić linki prowadzące do strony? Jakich narzędzi użyć, aby wyszukać wszystkie linki zewnętrzne do Twojej strony lub konkurencji?

Istnieje wiele narzędzi, jakie mogą ułatwić nam zbadanie profilu linków danej strony. Niektóre z nich są płatne, niektóre zaś dostępne zupełnie za darmo. W poniższym artykule wybrałem kilka ciekawych i wartych uwagi portali, które pozwolą sprawdzić linki do strony internetowej.

Potrzebujesz mocny linków? Pozyskam je dla Ciebie:

Może Cię zainteresować również:

Warto wiedzieć! Część narzędzi opisanych poniżej może mieć zablokowaną możliwość śledzenia zawartości znajdującej się na poszczególnych stronach internetowych. Osoby zajmujące się optymalizacją i pozycjonowaniem stron www często blokują dostęp robotom Majestic czy Ahrefs, aby ukryć linki przed konkurencją i nie narazić się na potencjalne szkodliwe działania. Takie praktyki często wykorzystywane są szczególnie na zapleczach SEO.

MajesticSEO.com

MajesticSEO jest jednym z najpopularniejszych narzędzi na rynku w którym możesz analizować linki prowadzące do Twojej strony internetowej lub konkurencji. W MajesticSEO możesz sprawdzić ilość i parametry linków takie jak:

  • trust Flow – jakość linków przychodzących wyliczona na podstawie wewnętrznego algorytmu programu,
  • citation Flow – liczba linków przychodzących,
  • ilość backlinków zewnętrznych,
  • ilość referujących domen,
  • ilość referujących adresów IP,
  • unikalne podsieci klasy C (mówiąc inaczej ilość referujących klas c ip),
  • otoczenie tematyczne linków przychodzących,
  • context linków,
  • anchor texty,
  • profil linków (nofollow, dofollow),
  • nowe i utracone linki,
  • podobne strony, dzięki którym szybko możesz przeprowadzić analizę konkurencji.

Majestic to płatne narzędzie, które w najtańszej opcji pakietowej kosztuje 46 Euro miesięcznie, co przy możliwościach jakie zapewnia, jest w mojej opinii cenę niewygórowną. Pełny cennik znajduje się na stronie https://pl.majestic.com/plans-pricing. Co warte odnotowania – linki do Twojej strony możesz sprawdzać za darmo! Wystarczy zweryfikować, że jesteś właścicielem danej domeny.

linkbuilding outsource

Narzędzie posiada polską wersję językową, co ułatwia analizę linków zwrotnych. Osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron mogą skorzystać również z rad ekspertów, którzy dzielą się swoją wiedzą na blogu https://blog.majestic.com/pl/.

sprawdzanie linków przychodzących majesticPulno.com Backlink View

Darmowe narzędzie do sprawdzania linków przychodzących. Pulno korzysta w własnej bazy linków. Narzędzie jest bardzo przyjemne w obsłudze i nie powinno stanowić problemów, nawet dla początkujących użytkowników. Dzięki Pulno poznasz:

  • statystki linków przychodzących takie jak łączna ilość linków zewnętrznych oraz ilość domen linkujących,
  • podlinkowane podstrony,
  • Pulno domain power – wewnętrzna ocena narzędzia,
  • procent linków dofollow i nofollow,
  • źródła linków zewnętrznych

Całe narzędzie Pulno stanowi mini kombajn do audytów stron internetowych, dzięki któremu przeanalizujesz swoją stronę internetową pod kątem błędów technicznych, meta tagów, szybkości ładowania strony, linkowanie wewnętrznego i struktury witryny oraz łatwo zbudujesz SEO checklisty.

jak sprawdzić linki przychodzące w pulno

Ahrefs.com

Kolejne bardzo dobre narzędzie w którym możemy wyszukiwać linki prowadzące do stron internetowych oraz przeprowadzić ich szczegółową analizę. Ahrefs posiada nieco bardziej rozbudowane możliwości w porównaniu do MajesticSEO oraz według wielu specjalistów z branży optymalizacji i pozycjonowania stron lepszą bazę odnośników zewnętrznych. W Ahrefs:

  • sprawdzisz pozycje strony w Google zarówno desktop, jak i mobile,
  • wykonasz podstawowy audyt SEO,
  • sprawdzisz linki do Twojej witryny w tym parametry takie jak: DR, UR, liczbę domen linkujących, całkowitą liczbę linków, anchor texty, referujące ip, widoczność domeny w wynikach organicznych,
  • możesz monitorować wzmianki pojawiające się w sieci na interesujące Cię słowa kluczowe,
  • sprawdzić profil linków (linki dofollow, linki nofollow, anchor texty, jakość domen linkujących).

Więcej o możliwościach Ahrefs.com znajdziesz na stronie https://ahrefs.com/pricing, gdzie znajduje się również cennik. Narzędzie dostępne jest również w polskiej wersji językowej.

Ciekawą możliwością jaką oferuje Ahrefs jest 7 dniowy trial, jaki dostępny jest za symboliczną opłatą $7. Ahrefs i Majestic to najpopularniejsze narzędzia do sprawdzania linków prowadzących do strony, jakich używają specjaliści SEO w Polsce i na świecie.

ahrefs linki zewnętrzne do strony www

Wykorzystanie operatorów Google do sprawdzania linków zewnętrznych

Odnośniki prowadzące do wybranych stron internetowych możemy sprawdzić za pomocą wyszukiwarki Google – wykorzystując wybrane operatory wyszukiwania. Co ważne, w przeciwieństwie do wyżej wymienionych narzędzi, jest to zupełnie darmowy sposób, dzięki któremu możemy sprawdzać linki zewnętrzne jakie prowadzą do strony. Oczywiście istnieje kilka minusów tego rozwiązania. Przede wszystkim Google pokaże nam jedynie listę domen, na których znajduje się interesujący nas odnośnik wyłącznie w postaci czystego adresu url. Google nie pokaże nam również wartości linków i nie wskaże tych niskiej jakości czy spamu.

Jak sprawdzić linki prowadzące do strony za pomocą Google? Skorzystaj z następujących operatorów wyszukiwania:

link:”domena.pl” -site:domena.pl (za ciąg domena.pl podstaw adres docelowy, dla którego chcesz uzyskać listę linków.)

Wyniki wyszukiwania dla domeny kordianminkina.pl przedstawiają się tak:

odnośniki do strony w google

Google Search Console – sprawdź linki prowadzące do Twojej strony

Kolejnym narzędziem do sprawdzania linków prowadzących do domeny jest Google Search Console, czyli narzędzia Google dla webmasterów. W GSC możemy sprawdzić linki zewnętrzne, a tym: najczęściej linkowane strony, witryny z największą liczbą linków przychodzących czy tekst z największą liczbą linków przychodzących (analiza anchor textów). Raport linków prowadzących do naszej domeny dostępny jest dla właściciela strony w sekcji “Starsze narzędzia i raport” -> “Linki”. Google Search Console pozwala na szybki export linków zewnętrznych (arkusze Google, arkusz Excel, plik CSV).

jak sprawdzić linki przychodzące w gsc

Neilpatel – Your Free Backlink Checker Tool

Narzędzia z tej “stajni”, zwykle kojarzą się osobą zajmującym pozycjonowaniem z aplikacją do generowania tematów na bloga Ubersuggest. Narzędzie posiada jednak znaczenie więcej funkcjonalności wśród których można znaleźć moduł do sprawdzania backlinków. Program w darmowej wersji pozwala niestety jedynie na wygenerowanie listy 10 domen referujących, gdzie pozycjoner może przeanalizować linki na podstawie:

  • domain score – wewnętrzny ranking narzędzia do oceny mocy domeny,
  • page score – oceniana jest podstrona na której znajduje się linki,
  • typ linku – tekstowy czy graficzny,
  • anchor text,
  • pierwsze i ostatnie “odnalezienie” linku przez robota narzędzia.

Pełny cennik i funkcjonalności dostępne są na stronie https://app.neilpatel.com/en/pricing. Narzędzie nie jest dostępne w języku polskim.

linki zewnętrzne nailpatel checker

SmallSeoTools Backlink Checker

Ciekawe narzędzie w którym za darmo możesz sprawdzić do 55 linków (każdy z innej domeny) prowadzących do wybranej strony internetowej. Aplikacja bazuje na danych z Ahrefs.com i pozwala na generowanie przejrzystych raportów Excel. Dzięki SmallSeoTools Backlink Checker możesz sprawdzić takie parametry jak:

  • domain rating,
  • ahref rank,
  • ilość linków zwrotnych,
  • ilość referujących domen oraz adresów ip,
  • rozkład linków dofollow i nofollow.

backlink checker smallseotools

Free Backlink Checker SEO Tool

Kolejne ciekawe narzędzie w którym możesz za darmo przez 30 dni sprawdzić linki zewnętrzne. Aplikacja bazuje na danych z MajesticSEO i pozwala na analizę linków pod kątem:

  • całkowitej liczby linków zewnętrznych,
  • unikalnych domen referujących,
  • ilość unikalnych klas C,
  • citation flow,
  • wskaźnika trust flow.

Pełne możliwości narzędzia wraz z cennikiem dostępne są pod adresem https://monitorbacklinks.com/pricing-6.

backlinkmonitor ocena linków przychodzacych

Backlink-tool.org free backlink checker

Platforma pozwalająca przygotować wykaz źródeł linków. Narzędzie powstało za naszą zachodnią granicą – w Niemczech i bazuje na własnych danych i ocenie jakości linków zewnętrznych. Dzięki Backlink-tool.org Free Backlink Checker możemy ocenić:

  • ilość domen linkujących,
  • ilość linków zewnętrznych,
  • referujące adresy ip i klasy c,
  • domainrank domen linkujących – wewnętrzny algorytm narzędzia,
  • atrybuty linków.

jak sprawdzić linki prowadzące do strony w free backlink tool

Backlink Watch

Backlink Watch bazujący na danych z Semrush. Posiada limit 1000 linków. Program w moim odczuciu działa dość wolno, natomiast posiada dość dokładną bazę linków, co jak na darmowe narzędzie, jest zdecydowanie wartym odnotowania faktem. Dzięki Backlink Watch możemy sprawdzić:

  • źródła linków zewnętrznych,
  • anchor texty,
  • outbound Links – ilość linków wychodzących,
  • atrybuty linków.

backlinkwatch odnośniki zewnętrzne

Seoreviewtools.com Valuable Backlinks Checker

Bardzo fajnie graficzne poukładane narzędzie do sprawdzania linków zewnętrznych. W darmowej wersji można sprawdzić do 100 domen linkujących, w tym takie parametry jak:

  • ilość i źródła linków zewnętrznych,
  • procent linków dofollow,
  • referujące domeny,
  • referujące ip,
  • atrybuty linków przychodzących,
  • Ahrefs domain rating domen linkujących,
  • anchor texty, wraz z ich popularnością,
  • najpopularniejsze linkowane adresy url.

sprawdzanie odnośników

Clusteric Link Auditor – narzędzie do analizy linków

Kiedy już znajdziemy wszystkie linki prowadzące do naszej strony internetowej możemy przeanalizować je w programie Clusteric Link Auditor. To rozbudowana aplikacja która pozwala na ocenę miejsce z którego pochodzi link. Pierwszym krokiem jest obróbka list, jakie wygenerowały nam powyższe narzędzia do analizy linków przychodzących. Połącz wszystkie listy – np. w notatniku. Wejdź w sekcję narzędzia, a następnie wybierz panel “Przytnij/przetwórz URLe”. Zaznacz opcje “Usuń duplikaty” po czym kliknij “przekształć URLe”.

obrobka linków w clustericu

Narzędzie usunie zduplikowane adresy url, które możesz zapisać w pliku .txt do dalszej analizy w programie.

Przejdź do głównego okna programu i wybierz jedną z dwóch opcji analizy profilu linków – ciężka lub lekka. Ja w tym wypadku wybrałem bardziej szczegółową analizę (ciężką), która zwraca uwagę na więcej czynników rankingowych.

wybór clusteric badanie linkówW następnym oknie przechodzimy do konfiguracji analizy:

  • importujemy linki (do wyboru mamy linki z Search Console, Clusteric, Ahrefs csv, Majestic csv lub zwykły plik tekstowy),
  • definiujemy jakiej domeny dotyczy analiza, wybieramy język oraz tematykę.

konfiguracja analizy linków clustericPo skonfigurowaniu narzędzia wciskamy przycisk “Analizuj”, a w następnym oknie dialogowym wybieramy “OK”.

Program zaczyna analizować linki.

Po wykonanej analizie otrzymamy następujące dane o odnośnikach:

  • Algo rating (ocena automatyczna programu, bazująca na wewnętrznych czynnikach),
  • API spamowości (ocena programu w skali o 0-100),
  • Czy link występuje site wide,
  • Atrybut rel,
  • Anchor,
  • Klasa anchora,
  • Meta opisy podstrony na której znajduje się link,
  • Silnik strony np. WordPress,
  • Widoczność domeny oraz podstrony w Google (bazuje na danych Semstorm),
  • Tematyczność strony i podstrony,
  • Słowa kluczowe na jakie rankuje podstrona,
  • Zaindeksowane URL w Google (dla domeny),
  • Kontekst linka,
  • Położenie linka,
  • Linki wewnętrzne wychodzące z podstrony,
  • Linki zewnętrzne wychodzące z podstrony,
  • Długość tekstu w obrębie podstrony,
  • I wiele innych pomocnych czynników.

Program Clusteric Link Auditor można zakupić na stronie producenta Clusteric.com.

Podsumowanie

Analiza linków zwrotnych z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi jest nieodzownym elementem procesu pozycjonowania stron w wyszukiwarkach. To ona powie nam o kondycji linków prowadzących do naszej witryny. Pozwoli przeanalizować linki pod kątem tekstów zakotwiczeń, ilości referujących domen czy atrybutów odnośników. Ponadto backlinki mogą nam powiedzieć wiele o działaniach naszej konkurencji i być wskazówką dla działań związanych z budowaniem popularności na zewnętrznych stronach – link building.

Pamiętajmy, że linkowanie nadal jest jednym z najważniejszych czynników w procesie pozycjonowania a duża liczba linków z mocnych domen przekłada się na poprawę widoczności strony docelowej w organicznych wynikach wyszukiwarek.

Podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco? Polub mój fanpage: https://www.facebook.com/pozycjonowaniekordian/.

Masz pytania dotyczące pozycjonowania stron i marketingu w Internecie? Dołącz do mojej grupy na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/2325630837657161/.

linkbuilding outsource

Oceń wpis!
[Ocen: 7 Średnia: 5]