Pozyskiwanie linków zewnętrznych to ważny element w procesie pozycjonowania stron internetowych. Odpowiednia optymalizacja serwisu (dostosowanie strony do wymogów wyszukiwarki Google oraz słów kluczowych) oraz pozyskiwanie mocnych linków SEO stanowią podstawę budowania wysokich i stabilnych pozycji w wyszukiwarce Google na wybrane przez nas frazy. Istnieje wiele metod link buildingu i pozyskiwania wartościowych odnośników zewnętrznych.

Do najpopularniejszych z nich możemy zaliczyć fora internetowe, pozyskiwanie linków poprzez content marketing i publikacje artykułów sponsorowanych, linki z profili, budowanie zaplecza SEO, wizytówki NAP czy systemy wymiany linków.

Pozycjonujesz swoją stronę „na własną rękę”? Chcesz zgłębić temat link buildingu i dowiedzieć się jak pozyskiwać wartościowe linki do swojej strony? W poniższym artykule znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania.

Link building – czym jest?

Link building (z języka polskiego linkowanie, pozyskiwanie linków pozycjonujących do strony internetowej) to zadanie, którego celem jest umieszczenie aktywnego odnośnika prowadzące do strony pozycjonowanej na zewnętrznym serwisie. W dużym uproszczeniu wyszukiwarka internetowa działa na zasadzie trafności (dopasowanie strony do słów kluczowych) oraz popularności. Celem linkowania jest poprawa popularności naszej strony www. Możemy to porównać do głosowania w którym jeden podmiot (zewnętrzna strona www) oddaje swój głos na drugi (pozycjonowana strona). Im więcej głosów i z lepszych źródeł – tym większą reputacje posiada nasza domena.

linkbuilding outsource

Inżynierowie tworzący algorytm wyszukiwarki Google wyszli z założenia, że skoro dany adres www cytowany jest na wielu różnych serwisach zewnętrznych powinien on być wartościowym źródłem informacji. Na tej zasadzie powstał system oceny strony internetowych tzw. PageRank. PageRank to metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej, oznaczającej ich jakość w skali o 0 do 10. Przy określaniu wartości tego parametru brane są pod uwagę trzy czynniki: liczba linków wychodzących z każdej linkującej witryny, liczba oraz jakość linków przychodzących oraz wskaźnik PageRank każdej ze stron internetowych, które linkują do witryny. PageRank jest czynnikiem, który wyszukiwarka Google bierze pod uwagę przy ocenie mocy linków, natomiast kilka lat temu możliwość sprawdzenia tego parametru została zablokowana przez wyszukiwarkę Google – ranking przestał być aktualizowany dla opinii publicznej. Oczywiście stało się tak, aby jeszcze bardziej utrudnić pracę osobom zajmującym się pozycjonowaniem np. freelancerom SEO. Dziś musimy kierować innymi elementami w ocenie mocy linków takimi jak:

  • powiązanie tematyczne,
  • widoczność domeny w wynikach organicznych,
  • dywersyfikacja adresów IP i DNS,
  • jakość linków zewnętrznych prowadzących do strony,
  • liczba linków wychodzących i ich przeznaczenie.

W tym miejscu warto również wspomnieć, że wyróżniamy różne typy linków zewnętrznych i możemy podzielić je ze względu na:

  • Atrybuty jakie mogą otrzymać – dofollow (przekazujący moc link juice), nofollow (nie przekazujący mocy link juice), ugc (nadawany treściom tworzonym przez użytkownika np. komentarze) czy sponsored dla linków sponsorowanych.
  • Sposób umieszczenia – w formie tekstowej, graficznej.
  • Teksty opisowe odnośnika – dopasowanie do money keyword, „czysty” url, inne słowa.

linkbuilding

Narzędzia do analizy linków

Istnieje kilka narzędzi dzięki którym możemy przeanalizować linki zewnętrzne i ocenić ich potencjał. Takie narzędzia posiadają również własne algorytmy oceny domen, które często wykorzystywane są do oceny mocy odnośników. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, że często bazują one na ocenie jakości linków zewnętrznych prowadzących do domeny i łatwo je zmanipulować. Popularne jest szczególnie sztuczne nabijanie parametrów Trust Rank od MajesticSEO oraz Domian Rating od Ahrefs domenom, które służyć mają jako zaplecze SEO. Publikacje na domenach z wysokim TR i DR cieszą się zdecydowanie większą popularnością wśród kupujących.

Wracając jednak do zagadnienia narzędzi do analizy linków. Sam korzystam z następujących narzędzi i czynności:

  • Clusteric Search Auditor – to kompleksowe narzędzie SEO zostało stworzone do analizy linków zewnętrznych i raportowania ich do Google Disavow Tool. Program ocenia linki na ponad 100 wbudowanych parametrów i jest kompatybilny z zewnętrznymi źródłami danych takimi jak MajesticSEO, Moz czy Ahrefs. Obecnie program posiada wiele innych możliwości takich jak podstawowy audyt SEO, porównanie widoczności naszego serwisu z konkurencją, wytypowanie najlepszych miejsc do linkowania, wbudowany harvester czy narzędzie do sprawdzania aktywnych linków.
  • MajesticSEO – analiza mocy linków zewnętrznych prowadzących do domeny, źródła odnośników i wiele innych parametrów takich jak klasy C odsyłające do domeny czy tematyczność.
  • Ahrefs – narzędzie do wyszukiwania źródeł linków zewnętrznych i oceny ich jakości. Za pomocą Ahrefs możemy sprawdzić również widoczność domeny w wynikach organicznych oraz wiele innych przydatnych informacji.
  • Semstorm i Senuto – głównie korzystam z tych baz do analizy widoczności serwisu w wynikach organicznych. Ważny jest również dla mnie trend. Jeśli serwis w krótkim czasie stracił sporo ze swojej widoczności jest to informacja, że prawdopodobnie warto wstrzymać się z publikacją odnośnika właśnie na tej stronie.
  • Ręczna analiza domeny – po wstępnym wytypowaniu domeny za pomocą powyższych narzędzi zawsze weryfikuję je poprzez sprawdzenie jakości treści na stronie, jej wygląd czy ilość linków zewnętrznych.

analiza linków zewnętrznych dla onet

Pozyskiwanie linków – jak szukać odpowiednich miejsc do linkowania?

  • Przeanalizuj linki konkurencji – pierwszym elementem na którym powinieneś się skupić jest analiza linków prowadzących do stron konkurencji, która znajduje się na czołowych pozycjach na interesujące Cię słowa kluczowe. Do tego celu możesz wykorzystać takie narzędzia jak wspomniany wcześniej MajesticSEO czy Ahrefs. Pamiętaj jednak, aby wybrać tylko te najlepsze odnośniki.

Warto zwrócić uwagę również na fakt, że część linków może być zablokowana przed programami śledzącymi i warto skorzystać z różnych metod weryfikacji odnośników konkurencji. Więcej przydatnych narzędzi do sprawdzania linków zewnętrznych znajdziesz w moim artykule https://kordianminkina.pl/jak-sprawdzic-linki-prowadzace-do-strony-internetowej/.

  • Zleć publikacje w tematycznych serwisach – wykonaj research tematycznych serwisów w swojej branży, skontaktuj się z wydawcami i zapytaj o cenę oraz warunki publikacji artykułu sponsorowanego na ich serwisie. Obecnie artykuły sponsorowane to jedna z najpopularniejszych metod budowania profilu linków w branży SEO. Pamiętaj, aby linki które kierują do Twojej witryny były oznaczone atrybutem dofollow.
  • Nawiąż relacje z blogerami – wpisy gościnne to również jedna z najpopularniejszych metod pozyskiwania linków do witryny. Jeśli uważasz, że możesz przygotować ciekawy artykuł na temat, który może zainteresować potencjalnych czytelników, nawiąż relacje z blogerami w swojej niszy i zapytaj ich o możliwość publikacji. Takie działanie pozwoli nie tylko na pozyskanie wartościowych linków, ale także na wypromowanie swojej marki osobistej jako specjalisty w danej niszy.
  • Nie działający link – broken Link Building – przeanalizuj tematyczne strony pod kątem niedziałających linków. Być może uda Ci się znaleźć linki do domen, które wygasły lub które zostały wpisane z błędem. Do tego celu możesz skorzystać z darmowego programu Xenu, a cały proces wyszukiwania odpowiednich domen opisałem w tym artykule pt. „Jak wybrać domenę pod zaplecze SEO?„.
  • Wizytówki NAP a pozyskiwanie linków zwrotnych – tworzenie wizytówek NAP (czyli wizytówek na różnego rodzaju portalach internetowych, które pozwalają na zacytowanie pełnych danych teleadresowych firmy) to świetny sposób na pozycjonowanie lokalne strony internetowej. Duża część tego typu serwisów, które dają możliwość umieszczenia cytatów NAP pozwala również na umieszczenie aktywnego odnośnika do strony firmowej, co jest doskonałą okazją do skutecznych metod pozyskiwania linków.
  • Kup linki w sklepie SEO – sklepy SEO to miejsca w których możesz zlecić różnego rodzaju usługi związane z pozycjonowaniem stron, bez konieczności podpisywania umowy. Jest to więc dobra opcja dla osób, które zajmują się pozycjonowaniem swojej strony na własną rękę i które nie do końca odnajdują się w realiach pozycjonowania oraz nie posiadają własnych list do budowania odnośników. Sklepy SEO oferują różnego rodzaju pakiety linków, które mogą przełożyć się poprawę widoczności strony w wynikach organicznych.

Czy pozyskiwane linki trzeba indeksować?

Z zasady dobre linki powinny się zaindeksować same. W praktyce jednak Google ma duży problem z indeksowaniem nowych zasobów. Dzieje się tak głównie ze względu na olbrzymie ilości spamu, które codziennie trafiają do analizy indeksu wyszukiwarki. Wyszukiwarka musi ocenić czy content jest wartościowy i dopiero wtedy uzna czy należy go zaindeksować. Jak sprawdzić czy link jest zaindeksowany w Google? Najlepiej wpisać adres naszego odnośnika w oknie wyszukiwarki. Jeśli adres wyświetli się w wynikach oznacza to, że został zaindeksowany.

Jak wspomóc indeksowanie linków prowadzących do Twojej witryny? Możesz skorzystać z systemów wspomagających indeksację. Ja korzystam z pakietów VIP w systemie http://speed-links.net.

speed links indeksowanie

Jak wzmocnić pozyskane linki przychodzące?

Bezpośrednie pozyskiwanie wartościowych linków SEO do strony pozycjonowanej to tylko część strategii skutecznego linkowania. Warto również wzmocnić linki, które wcześniej stworzyliśmy. Jak to zrobić? Możemy umieścić linki do naszych linków na innych witrynach. Tym samym stworzymy swego rodzaju piramidę linków SEO. Dlaczego jest to ważne? Ponieważ pomoże naszym linkom z Tier 1 (poziomu pierwszego prowadzącego bezpośrednio do naszej strony głównej) zdobyć lepszą widoczność i przekazać więcej link juice, czyli mocy linków.

Jak podejść do tego elementu linkowania, aby odnieść jak największe korzyści? Jak zwykle warto stawiać na różne rodzaje linków zewnętrznych (dywersyfikacja), ale również powinniśmy zwrócić na jakość serwisów zewnętrznych na których umieszczamy linki. Nie mogą to być domeny niskiej jakości, zaspamowane setkami tysięcy linków wychodzących, ponieważ z dużym prawdopodobieństwem zadziałają one na naszą niekorzyść. W skrajnych przypadkach kiedy wydawca (osoba u której zakupiliśmy link z Tier 1) wykryje niepożądany przyrost niskiej jakości linków prowadzących do jego domeny, może usunąć link do naszej witryny, ponieważ uzna takie działania za niekorzystne dla jego strony.

W swojej pracy stosuje zasadę, że do linków z Tier 1 umieszczam dwa, maksymalnie trzy odnośniki z wartościowych serwisów. Często takie działania pozwalają wybić się serwisowi na którym umieszczony jest link na czołowe pozycje w wyszukiwarce co przekłada się na jego stałą popularność i potencjalnie może wygenerować pasywny ruch na stronie docelowej. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że treść, która umieszczona jest na serwisie z Tier 1 również musi być wysokiej jakości, napisana pod konkretny temat czy zagadnienie, którego poszukują użytkownicy w wyszukiwarce.

linkbuilding outsource

Interesuje Cię oferta pozyskiwania linków?

Nie wiesz jak przeprowadzić skuteczne działania związane z pozyskiwanie mocnych linków? Nie potrafisz stworzyć własnej strategii link buildingu? Posiadam wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarce Google. Jednym z najważniejszych elementów mojej codziennej pracy jest analiza, przygotowywanie strategii, wybór miejsc oraz pozyskiwanie wartościowych linków do stron moich klientów.

Wiele lat w branży pozwoliło mi wypracować skuteczne metody i wybór takich miejsc do działań link buildingowych, które faktycznie przełożą się na pozytywne wyniki w wyszukiwarce. Czego potrzebuję do przygotowania oferty? Budżetu, który zamierzasz przeznaczyć na działania, raportów z poprzednich działań oraz informacji jakie produkty/usługi są Twoim priorytetem. Pamiętaj, że większość linków będziemy musieli zakupić u zewnętrznych wydawców.

Skorzystaj z formularza kontaktowego dostępnego na stronie https://kordianminkina.pl/linkbuilding-outsource/, a chętnie przygotuję dla Ciebie szytą na miarę ofertę!

Oceń wpis!
[Ocen: 3 Średnia: 4.7]