Linkbuilding to podstawowy element skutecznego pozycjonowania stron w wyszukiwarce Google. Czym jest linkowanie? Linkowanie to budowanie sieci odnośników na zewnętrznych stronach internetowych. Mówiąc bardziej obrazowo – linkbuilding to umieszczanie klikalnych odsyłaczy na innych stronach internetowych. Zadanie to ma na celu przekazanie page ranku między poszczególnymi dokumentami w sieci Internet.

Linki są paliwem SEO, bez których praktycznie niemożliwe jest przebić się w wynikach wyszukiwania na najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe. Jeśli content is king to linkowanie jest królową w procesie pozycjonowania stron.

Skuteczna kampania linkbuildingu może budzić jednak pewne trudności – szczególnie dla osób niedoświadczonych. Widząc problem postanowiłem przygotować cykl poradników z najczęściej zadawanymi pytaniami związanymi z linkowaniem. Cześć pierwsza poradniku dostępna jest pod linkiem: https://kordianminkina.pl/seo-linkbuilding-najczesciej-zadawane-pytania-faq-cz-1/.

linkbuilding outsource

Jak pozyskiwać linki do strony FAQ – najczęściej zadawane pytania

Poleci ktoś jakis dobry link building nie za miliony monet? Jakaś porządna alternatywa dla backlink24 czy whitepress?

Źródło: https://freelancerzy.net/18/dobry-linkbuilding

Ciężko o dobry link building kiedy nie można przeznaczyć na zakup linków odpowiednich środków finansowych. Dobrej jakości publikacje na portalach cieszących się dużą popularnością kosztują zwykle około kilkuset złotych. Trzeba do tego dodać jeszcze koszt związany z przygotowaniem treści, gdzie często musimy w takim wypadku doliczyć kolejne kilkadziesiąt złotych dla copywritera. Oczywiście istnieją alternatywy w postaci umieszczania linków na forach czy blogach w postaci komentarzy. Obecnie jednak jakość for internetowych w Polsce zostawia sporo do życzenia, do czego w dużej mierze przyczyniły się tanie i niskiej jakości usługi linkowania.

Niestety w Polsce nadal obowiązuje czynnik ceny jeśli chodzi jakość postów reklamowych na forach i obawiam się, że już jest za późno na odwrócenie tej tendencji. Na zachodzie wygląda to zupełnie inaczej. W Niemczech na przykład fora internetowe nadal mają się świetnie i linkowanie z nich wpływa bardzo dobrze na widoczność strony. Tam na każdy post z linkiem dodaje się dodatkowo dwa lub trzy wpisy neutralizujące, które są wartością dodaną na forum i zwykle liczą nawet kilkaset znaków. Cena takich działań to około 40 Euro za wpis z linkiem. Cena idzie jednak w parze z jakością. Zyskuje na tym cała branża.

Mam wrażenie, że w Polsce mentalność i ceny zatrzymały się w 2012 roku. Dobrej jakości wpisy na forach to w mojej opinii koszt przynajmniej 25 zł/netto. Na co składa się wyszukanie odpowiedniego wątku, przygotowanie długiego wpisu, który będzie wnosił WIEDZĘ do dyskusji i w sposób przemyślany angażował innych użytkowników. Idealnie byłoby, gdyby wykonawca dodał jeszcze 2-3 posty w innych wątkach bez linków, aby w pewien sposób zneutralizować wpis – było nie było – reklamowy.

Cześć!
Jak sprawdzacie czy backlink do waszej strony jest zindexowany? site:domena.pl/link i cache:domena.pl/link + sprawdzenie w search console wystarczy czy macie jakieś inne sposoby?

Źródło: https://www.facebook.com/groups/496083163758299/permalink/2988519844514606/

Dla mnie najprostszym sposobem sprawdzenia czy link jest zaindeksowany jest wklejenie linku w postaci czystego adresu url w oknie wyszukiwarki. Jeśli link znajduje się indeksie Google to wyświetli się on w wynikach wyszukiwania.

Jakie narzędzie do sprawdzania czy na wskazanych stronach jest link do mojej witryny?

Mam raport z działań content marketingowych (kilkaset wpisów), jak z automatu sprawdzić czy znajdują się w nich linki do mojej strony (głównej lub podstron)?

Źródło: https://www.facebook.com/groups/599949953413068/permalink/2336922329715813/

W przypadku dużych raportów z linkowania, faktycznie problematyczne może być ręczne sprawdzanie czy w danym wpisie istnieje link z działań content marketingowych. Z pomocą przychodzą nam automaty, które sprawdzają występowanie odnośników, takie jak darmowy Free Link Checker – dodatek do Scrapeboxa, który można pobrać ze strony http://www.scrapebox.com/free-link-checker. Ponadto funkcjonalność ta dostępna jest również w wielu płatnych programach jak na przykład Clusteric Link Auditor, który oprócz wyżej wspomnianej funkcji posiada wiele więcej możliwość przydatnych w procesie linkowania jak ocena miejscówki, harvest linków (pobieranie odnośników z wyników wyszukiwania) czy podstawowy audyt SEO. Program Clusteric można kupić na stronie: http://clusteric.com.

Mam pytanie odnośnie linków dofollow z artykułów sponsorowanych. Na blogu whiteprees pisze, że za linkowanie z takich artykułów anchorem na słowo kluczowe linkowanej strony może grozić filtr od google. Na anhor link jest mocniejszy, ale czy bezpieczny? Jaka jest wasza opinia?

Źródło: https://www.facebook.com/groups/599949953413068/permalink/2507967909277920/

Aktualizacja algorytmu Google z 2013 roku wprowadziła duże zmiany jeśli chodzi o mocne linki z dopasowanymi anchor tekstami ze słowem kluczowym. Obecnie takie linki w mojej opinii powinny stanowić jedynie ułamek całego profilu linków, ponieważ faktycznie może za nie grozić kara ze strony wyszukiwarki Google. Zgodzę się z tym, że linki z dopasowanym anchorem zapewniają lepsze przełożenie linka na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania, ale trzeba uważać, aby nie przesadzić.

linkbuilding outsource

Witam, mam pytanko. Czy polską stronę (nie jest to strona z lokalnym biznesem) warto linkować z zagranicznych źródeł? Np anglojęzycznych? Jakie macie doświadczenia?

Źródło: https://www.facebook.com/groups/442354239142826/permalink/1701384116573159/

Czysto teoretycznie jeśli pozycjonujemy stronę na rynku polskim w Google.pl powinna ona mieć przewagę linków z polskich domen i stron polsko języcznych. W praktyce linki z zagranicznych domen przekładają się korzystnie na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Oczywiście musimy zwrócić tutaj uwagę na jakość domen i ocena miejsca z którego zamierzamy pozyskać link do stron www.

Budujac tematyczne mini stronki powiedzmy 20 stronek , po 20 podstron kazda podstrona tematyczna takie mini zaplecze z ktorego bedziemy pozycjonowac strone docelowa na 20 slow kluczowych , mamy wybor umiescic link:
A) – sitewide – na kazdej stronie 1 keywords
B – osobno na kazdej podstronie po 1 inny keywords
C) – 2-3 keywordsy na kazdej podstronie
Ktory model wydaje sie lepszy ?
Pozdrawiam

Źródło: https://www.forum.optymalizacja.com/topic/85901-jak-linkowac-z-zaplecza

Dobre pytanie. Daleki byłbym od powtarzania schematów. Zaplecze SEO przede wszystkim powinno wyglądać jak zwykła strona internetowa i nieść wartość dodaną, generować ruch i aktywność użytkowników. Nie do końca naturalnie dla mnie wyglądają strony z których każdy artykuł linkuje do konkretnej strony docelowej. Warto zachować umiar i przynajmniej część artykułów w obrębie danej witryny zostawić bez linków lub umieścić w nich linki do innych zaufanych źródeł jak na przykład Wikipedia.

Witam dodałem do jednej ze swoich stron dwa linki do innej strony i po 3 tygodniach w google webmaster w zakładce linki mam tą stronę jako pierwszą z liczbą zaindexowanych linków 986 prawie tysiąc. Domyślam się że Google odbierze to jako naruszenie jak takie coś usunąć lub pomniejszyć do naturalnych rozmiarów. Link dodałem w stopce strony.
Witryny z największą liczbą linków przychodzących  witryna .pl  986 zaindexowanych linków

Źródło: https://www.forum.optymalizacja.com/topic/279408-jak-usun%C4%85%C4%87-linki-przychodz%C4%85ce

Nie ma się czym przejmować – pod warunkiem, że umieściłeś tam brand lub czysty URL 😉 Jeśli Google miałoby karać każdą stronę za występowanie linków sitewide praktycznie musieliby zbanować większość internetu. Oczywiście jak wszystko w link buildingu i procesie zwanym pozycjonowanie stron linkowanie sitewide powinno być odpowiednio przemyślane i wykonane. Linki sitewide są bardzo popularne. Weźmy na przykład linkowanie z komentarzy na blogach. Zwykle link w takim wypadku ukryty jest pod nickiem autora wypowiedzi. Najnowsze komentarze przeważnie podlinkowane są sitewide w obrębie danego blogu. Google oficjalnie w swoich wytycznych kłamie, że nie bierze pod uwagę linków sitewide przy ustalaniu rankingu stron. Nie jest to oczywiście prawda i warto również takie linki tworzyć.

Zbieramy linki do naszej strony, m.in. zakupując artykuły sponsorowane. albo poprzez współprace barterową z blogerami, itp. Taki linkbuilding stanowi ok. 30%, mówi się, jednak że linki z darmowych katalogów, forów stanowią spam w oczach “gugiela”, są mało wartościowe. Mierząc TF/CF w Majesticu jeśli suma jest bliska 1, taką stronę uważam za wiarygodną, poza tym widzę, że wpisy są robione w miarę aktualnie, treść jest moderowana, itd. Czy takim linkowaniem mogę mogę wywołać szkody stronie- drastyczny spadek jej widoczności? Sądzę, że chociaż bloga mogą w ten sposób “dopalić”. Tak?

Źródło: https://www.forum.optymalizacja.com/topic/279496-darnowe-miejsc%C3%B3wki-wi%C4%99cej-szkody-czy-po%C5%BCytku/

Parametry w Majesticu nie są idealnym źródłem informacji o danej domenie. Wskaźniki te opierają się w głównej mierze na linkach prowadzących do danej domeny. Ważniejszym czynnikiem rankingowym w przypadku linków jest widoczność domeny w Google, popularność na serwisach społecznościowych, tematyczność, ilość spamu itd. Patrząc na linkowanie powinniśmy mieć przede wszystkim na uwadze ruch, jaki możemy pozyskać do strony docelowej. Czy linki z darmowych katalogów i for stanowią spam w oczach Google? Generalnie NIE! Jeśli katalog czy forum występuje w obrębie popularnej domeny tematycznie powiązanej z naszą stroną i jest moderowane WARTO tam umieścić link. NIE WARTO umieszczać linków w zaspamowanych forach czy katalogach, ponieważ może was spotkać niespodzianka jak na zdjęciu poniżej:

kara za niskiej jakości linki

Witam,

 

Na początku stycznia dodałem na dwie strony (jedna ma kilkadziesiąt tys. podstron, druga kilkaset) link site wide w formie baneru. Przez 2 tygodnie nic się nie działo, nawet delikatnie strona poszła w górę.

Coś mnie natknęło, żeby jednak ściągnąć te banery (z tej większej usunąłem, a na tej mniejszej dałem nofollow) no i już na drugi dzień był widoczny lekki spadek, teraz od kilku dni strona leci w dół.

No i teraz pytanie, czy to przypadek czy przez te linki? Tylko teraz już sam nie wiem, czy przez to że je dodałem czy usunąłem. Generalnie teraz strona ma gorsze pozycje niż przed tym całym zabiegiem.

Co byście radzili zrobić?

Źródło: https://www.forum.optymalizacja.com/topic/279278-nag%C5%82y-spadek-strony-linki-site-wide

Moim zdaniem w tym wypadku jest to czysty przypadek. Linki nie działają z dnia na dzień (co innego optymalizacja strony). Zmiany w takich przypadkach widoczne są zwykle po kilkunastu dniach, a często nawet tygodniach.

Hej, chciałbym Was prosić o opinie. Mianowicie, mam 3 stronki pokrewne tematycznie, które do tej pory zawierały artykuły unikalne, bez linków zwrotnych oraz ogólnie na stronie nie było żadnych innych linków do stron zewnętrznych, strony również nie linkowały się wzajemnie. Po prostu trafiłem kiedyś na moim zdaniem atrakcyjne domeny i by nie były bezczynne to poświęciłem trochę czasu i środków na zbudowanie 3 stron.
– Strony mają kupione i spersonalizowane szablony
– Strony mają od 125-200 wpisów unikalnych
Nie mam celu budowania tych stron, nie służą mi jako zaplecze i nie będą służyć, ale chciałbym je jakoś rozwijać stąd moje pytanie – czy warto jest dostarczać tym stronom artykuły branżowe, ale zawierające linki zwrotne i budować content, tak by się on indeksował w wyszukiwarkach i zaindeksowanych podstron przybywało, czy lepiej dostarczać mniej wpisów, ale dalej bez linków zewnętrznych.
Średnio na 1 wpis bez linku potrzebuje około 3 dni, więc rocznie przybywa ich w okolicy 100 na każdy serwis. Mam możliwość zdobycia około 1 wpisu 4000 zzsp dziennie, ale zawierającego link zwrotny i stąd moje pytanie do Was. Będę wdzieczny za każde Wasze rady, za każde Wasze sugestie, pozycjonowaniem stron ostatni raz zajmowałem się, jak kupowało się adwordsy kupony po cenie mniej niż 1 zł, a linki zdobywało z qlwebów

Źródło: https://www.forum.optymalizacja.com/topic/278665-umieszczanie-unikalnych-artyku%C5%82%C3%B3w-z-linkami-zwrotnymi

Publikacja artykułów sponsorowanych to jedna z najbardziej popularnych metod na spieniężenie portalu internetowego. Artykuły sponsorowane w zależności od renomy danej strony mogą kosztować od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Jest to więc okazja dla wydawcy na zarobienie dodatkowych środków, które można przeznaczyć na przykład na rozwój strony i treści. W tym wypadku zalecałbym jednak rozwagę i publikację tekstów z linkami reklamowych na przemian z tekstami neutralnymi.

Doczytałem się, że im więcej linków wychodzących z domeny, tym mniejsza wartość takiego linka, który tam zamieszczę. Więc najlepiej jest stworzyć dedykowane dla swojej strony zaplecza pozycjonerskie i nie dzielić się z nikim mocą domeny? Czy ja coś źle zrozumiałem i chodzi o ilość linków na podstronę?

Źródło: https://www.forum.optymalizacja.com/topic/277718-linki-wychodz%C4%85ce-z-zaplecza

Jeśli strona posiada dobrą historię i autorytet może posiadać setki tysięcy linków wychodzących i nadal przekazywać moc do strony pozycjonowanej. Stworzenie dedykowanego zaplecza wymaga czasu, pieniędzy, doświadczenia i w większości branż jego budowa jest zwyczajnie nie opłacalna. Oczywiście warto analizować stronę na której umieszczamy odnośnik na przykład pod kątem występowania spamu. Spam to nie to samo co “naturalne” linki wychodzące, które linkują do tematycznych źródeł.

Witajcie, od 3 lat prowadzę sklep internetowy z branży odzieżowej, od około 2 lat, wiszę w topach na bardzo ogólne frazy o dużej konkurencyjności. Sam pozycjonuję ten sklep.
Przez cały czas pozyskiwałem linki do sklepu w oparciu o różne wytyczne, profil linkowy, jak często strona jest aktualizowana, czy “żyje”, widoczność itp. Natomiast nigdy nie zwracałem uwagi na powiązanie tematyczne z moim sklepem, więc posiadam linki ze stron o wędkarstwie, finansach, portali informacyjnych itp. Zdecydowana większość nie ma nic wspólnego z branżą w której się obracam. Ostatnio trafiłem na pewne zestawienie na innym portalu, dotyczące jak inni czarodziej pozycjonują, jakich narzędzi używają na co najbardziej zwracają uwagę podczas wyboru miejsca do postawienia linka i okazało się, że… blisko 80% osób w pierwszej kolejności patrzy na tematyczność!
Więc zainteresowałem się nieco tematem i poległem i tutaj prośba do Was o pomoc. Na forum znalazłem temat sprzed 10 lat, więc może nie będę się do niego odnosił bo to kawał czasu a może coś się zmieniło, zresztą tam okazało się, że w sumie nic się nie okazało.
I teraz moje pytania:
1. Nigdzie nie mogę znaleźć jakiś testów pokazujących, że linki tematyczne są bardziej skuteczne czy nawet konieczne, oraz że linki nietematyczne wręcz przeciwnie lub nawet mogą zaszkodzić. Wszystko co znalazłem na setkach blogów, to że “warto a nawet trzeba!” ale czemu to już się nie dokopałem.
2. Pytanie może głupie, ale jak w temacie co to jest link tematyczny, jak określić czy strona jest powiązana tematycznie? Zawiera słowo kluczowe w title, w treści?
Np. Sklep internetowy z obuwiem, stronami tematycznymi będzie:
a) strona o modzie? i dlaczego
b) strona o wspinaczce? jw
c) strona o bieganiu? jw
Chodzi mi o to, jaki sposób myślenia obrać aby stwierdzić, że dana strona jest powiązana tematycznie oraz czy ta cała tematyczność, że tak to delikatnie ujmę… mit?
Pozdrawiam.

Źródło: https://www.forum.optymalizacja.com/topic/267542-link-tematyczny-co-to-za-wynalazek

Zdania w kwestii wpływu tematyczności na moc linków w procesie pozycjonowania stron internetowych są w branży SEO bardzo podzielone. Osobiście obstaje przy tym, że linki z tematycznych stron mają większą wartość od linków ze stron nietematycznych. Jak określić tematyczność? Stroną tematyczną dla mody będą wszelkie portale modowe, blogi modelek czy sklepy z ciuchami. Dla stron o wspinaczce? Strony w stricte tej tematyce, strony ratownictwa górskiego, linki ze stron miast leżących w górach czy sklepy sprzedające sprzęt wspinaczkowy.

Masz pytania dotyczące linkowania? Nie zgadzasz się z moją opinią? Podziel się swoją opinią w komentarzu 🙂

Podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco? Polub mój fanpage: https://www.facebook.com/pozycjonowaniekordian/.

Masz pytania dotyczące pozycjonowania stron i marketingu w Internecie? Dołącz do mojej grupy na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/2325630837657161/.

linkbuilding outsource

Oceń wpis!
[Ocen: 3 Średnia: 5]