Seo linkbuilding – najczęściej zadawane pytania [FAQ] cz.2
6 lutego 2020Jak sprawdzić linki przychodzące do strony?
4 marca 2020Mocne linki SEO – jak je zdobyć? To pytanie zadaje sobie wiele osób wykonujących pozycjonowanie stron. Linki z zewnętrznych stron internetowych to jeden najważniejszych czynników w procesie pozycjonowania stron. Jeśli możemy powiedzieć, że Content is King, to bez wątpienia Linkbuilding is Queen i mimo zmian w algorytmie wyszukiwarki Google, dobrze dopalona strona linkami zewnętrznymi może zdobywać wysokie pozycje, nawet na najtrudniejsze słowa kluczowe.
Mogłoby się wydawać, że zdobycie SEO linków jest proste, ponieważ istnieje wiele witryn, gdzie można umieścić odnośnik do strony. Nic bardziej mylnego. Zbudowanie mocnego i wartościowego profilu linków nie należy do najłatwiejszych zadań w pracy pozycjonera, ponieważ wymaga dokładnej analizy, wiedzy oraz generuje spore koszta. Istnieje jednak kilka sprawdzonych metod budowania mocnych odnośników do strony, które postaram się pokrótce przybliżyć.
Potrzebujesz mocny linków? Pozyskam je dla Ciebie:
Czym jest linkowanie i jak ocenić moc linków?
Czym jest linkowanie? Linkowanie to proces polegający na publikowaniu klikalnych linków na zewnętrznych stronach internetowych. Proces ten służy pozycjonowaniu stron i wymianą Page Rank między poszczególnymi domenami w sieci. Linkowanie działa jak system głosów, w którym jedna strona www oddaje swój głos i poleca drugą. Algorytm Page Rank jest patentem wyszukiwarki Google i pełni jeden z najistotniejszych elementów w pozycjonowaniu stron internetowych.
Warto przeczytać również:
https://kordianminkina.pl/seo-linkbuilding-najczesciej-zadawane-pytania-faq-cz-1/
https://kordianminkina.pl/seo-linkbuilding-najczesciej-zadawane-pytania-faq-cz-2/
Jak ocenić moc linków? Zdania w tej kwestii są podzielone. Moim zdaniem najważniejszym elementem decydującym o tym, czy dany link jest mocny czy też nie, jest widoczność strony w wynikach organicznych Google (to daje obraz tego, jak domenę widzi wyszukiwarka), tematyczność, popularność w serwisach społecznościowych czy ilość linków wychodzących, a przede wszystkim jakość linków zewnętrznych. Wartościowy link to taki, po którym użytkownicy przejdą na naszą stronę. Pozyskamy w ten sposób dodatkowy ruch. Ważnym elementem jest również atrybut linków.
Atrybuty linków zewnętrznych
Ważnym elementem w procesie linkowania do naszej domeny jest również atrybut linków. Najlepsze linki oznaczone są atrybutem dofollow – czyli takim, jaki przekazuje link juice.
Rodzaje atrybutów linków zewnętrznych:
- Dofollow – nadanie linkom atrybutu dofollow informuje robota wyszukiwarki, aby przekazały wartość (moc) stronie do której linkujemy,
- Nofollow – atrybut nofollow nie przekazuje mocy stronie do której linkujemy, ale na pewno potrafi wygenerować ruch, który również jest czynnikiem działającym pozytywnie na wyniki pozycjonowania,
- UGC – stosowany przy treściach generowanych przez użytkowników – na przykład na forach internetowych czy platformach blogowych,
- Sponsored – tym atrybutem powinniśmy oznaczać linki płatne, sponsorowane. Nie warto jednak stosować tego atrybuty, ponieważ sami pokazujemy Google, które linki zostały kupione!
SEO linki – jakie są wartościowe?
Istnieje kilka metod i teorii dotyczących tego jak ocenić moc domeny z jakiej pozyskujemy link. W mojej opinii decyduje o tym kilka czynników takich jak:
- Widoczność strony w wynikach organicznych Google – dla mnie jedna z najważniejszych spraw. Jeśli serwis jest wartościowy dla wyszukiwarki to jego widoczność w wynikach organicznych powinna być wysoka i stabilna, a tym samym link SEO pozyskany z takiego serwisu powinien wygenerować ruch użytkowników i oddać odpowiednią moc witrynie pozycjonowanej. Istotnym elementem w analizie tego czynnika jest również trend. Jeśli serwis rośnie – wszystko jest ok, jeśli jednak trend jest spadkowy – warto przeanalizować głębiej z czego wynika problem.
- Ilość i jakość linków zewnętrznych – czym więcej silnych linków zewnętrznych, tym więcej „soku” przeleje się na naszą witrynę.
- Ilość i jakość linków wychodzących – warto sprawdzić również jak wyglądają linki wychodzące z serwisu. Czy nie jest to na pewno serwis zapleczowy stworzony typowo pod linkbuilding np. na przechwyconej domenie.
- Tematyczność serwisu – im serwis bardziej powiązany tematycznie do naszej witryny, tym lepiej. Mało naturalnie wygląda linkowanie z serwisu o naprawie telewizorów do sklepu z paskami wybielającymi, prawda?
- Wiek domeny – im domena posiada dłuższą historię, tym większa szansa, że Google traktuje ją jako wartościową.
- Jakość serwisu – unikam stron stworzonych typowo pod spam. Liczy się dla mnie to jak serwis wygląda graficznie, czy jest zoptymalizowany pod SEO, czy nie ma zbyt dużo artykułów z linkami zewnętrznymi itp.
Mocne linki – dlaczego są ważne?
Jak wspomniałem linki stanowią bardzo ważny czynnik w procesie pozycjonowania strony i mają realny wpływ na kolejność wyświetlania stron w SERP-ach (wyniki wyszukiwania). Silne linki są ważne, ponieważ pozwalają wyprzedzić konkurencję i zająć miejsce na szczycie listy wyszukiwania. Oczywiście w pozycjonowaniu liczą się jeszcze inne czynniki takie, jak content, optymalizacja czy techniczna część witryny, jednak kiedy mamy do czynienia z kilkoma bardzo podobnie dopracowanymi domenami pod kątem wyżej wspomnianych czynników to podlinkowanie strony robi różnicę.
Oprócz wartości związanych z pozycjonowaniem, dobrej jakości wzmianki mogą ponadto przełożyć się na rozpoznawalność firmy lub brandu w Internecie oraz wygenerować ruch użytkowników. Odpowiednio przeprowadzona kampania link buildingu tworzy więc efekt synergii. Z jednej strony buduje widoczność strony w wyszukiwarkach, z drugiej generuje ruch na stronę www i wzmacnia wizerunek marki.
Dobre linki SEO – ile ich potrzebujesz?
Najlepiej nieskończenie wiele 🙂 Czym więcej silnych hiperłączy zewnętrznych zdobędziesz tym mocniejsza będzie Twoja witryna i polepszy się jej pozycjonowanie. Dlaczego nie warto ograniczać się w pozyskiwaniu odnośników zewnętrznych? Ponieważ nawet jeśli Twoja strona zajmuje pozycje w Top1 istnieje duże prawdopodobieństwo, że konkurencja będzie chciała zrzucić Cię w przyszłości wyprzedzić. Oczywiście im mniejsza konkurencja tym mniej linków będzie potrzebne do osiągnięcia zadowalającego efektu. Niemniej warto systematycznie zdobywać mocne linki SEO.
Oczywiście pewnym ograniczeniem może być tutaj budżet i możliwości pozyskiwania odnośników pozycjonujących. Warto jednak wykazać się kreatywnością. To gdzie umieszczać linki do swojej strony, aby generowały odpowiednie rezultaty dowiesz się w dalszej części artykułu.
Linkowanie zewnętrzne – jak szybko i jak długo to robić?
Proces linkowania najlepiej prowadzić systematycznie – jeśli domena jest świeża lub nie notowała wcześniej zbyt szybkiego przyrostu linków (mam na myśli tutaj tysiące linków w krótkim czasie, a nie pojedyncze sztuki) to uważałbym z ich dużą ilość. Można niechcący przypalić domenę i zniweczyć pracę na którą poświęciliśmy czas i nierzadko duże zasoby finansowe. Oczywiście wyznacznikiem tego, ile linków powinniśmy zdobyć jest nasza konkurencja. Zrób dokładaną analizę tego jak szybko przybywa linków do konkurencji, aby dowiedzieć się jaki jest mniej więcej trend w Twojej branży.
Gdzie linkować stronę? Jak zdobyć mocne linki? Sprawdź kilka skutecznych metod, które dla Ciebie przygotowałem!
Wpisy gościnne
Wpisy gościnne to bardzo dobry sposób na budowę mocnych i co ważne tematycznych linków zwrotnych. Wpisy gościnne są darmowe, a jedynym kosztem jaki ponosimy jest czas poświęcony na przygotowanie wysokiej jakości treści, w której umieścimy odnośnik do naszej strony. Wpisy gościnne to świetna metoda na budowanie personal brandingu oraz relacji między innymi osobami w branży. Sam korzystam z możliwości, jakie dają artykuły gościnne.
Przykładem może być mój wpis na blogu Techformator, gdzie dzielę się wiedzą i poradami na temat semantycznych słów kluczowych. Dla ciekawych – artykuł znajdziecie pod tym linkiem: https://techformator.pl/semantyczne-slowa-kluczowe-czym-jest-lsi-i-jak-moze-pomoc-w-pozycjonowaniu-stron/.
Komentarze na blogach – wartościowe linki nofollow
Komentarze na blogach i portalach to jedna z najbardziej popularnych metod budowania odnośników i to nawet mimo tego, że większość linków z komentarzy posiada atrybut nofollow, czyli czysto teoretycznie nie przenoszą wartości Page Rank.
Czysto teoretycznie, ponieważ praktyka pokazuje, że odnośniki zdobyte za pomocą komentarzy działają i podnoszą pozycje strony w Google. Ponadto komentarze to dobry sposób na budowanie pozytywnego i eksperckiego wizerunku firmy/marki/osoby, dywersyfikacja profilu linków, wygenerowanie dodatkowego ruchu na stronie internetowej.
Skuteczny link building oparty o komentarze ma jednak jedną wadę. Musimy wziąć pod uwagę, że sporo dodanych komentarzy nie zostanie nigdy zaakceptowana i cześć naszej pracy pójdzie na marne. Na rynku istnieje jednak sporo firm oferujących usługi zdobywania odnośników z komentarzy. Takie firmy posiadają własne bazy wartościowych i tematycznych domen oraz rozliczają się wyłącznie za zaakceptowany wpis.
Artykuły sponsorowane – gdzie publikować, aby było dobrze?
Artykuły sponsorowane to obecnie najpopularniejsza metoda na zdobywanie linków seo do strony. Potrzebny jest jednak odpowiedni budżet. Kupno publikacji na popularnym portalu, który ma szansę realnie przełożyć się efekty w Google to zwykle koszt kilkuset złotych.
Do tego należy doliczyć koszty związane z copywritingiem, które powinien przygotować doświadczony copywriter z wyczuciem i znający zasady SEO copywritingu.
W Polsce istnieje kilka platform, które zrzeszają wydawców, czyli właścicieli stron, na których można publikować artykuły sponsorowane z reklamodawcami. Można na nich sprawdzić cenę publikacji i najważniejsze parametry serwisu, takie jak widoczność, jakość linków przychodzących czy wiek domeny.
Zaplecze SEO – pełna kontrola na linkami
Zaplecze SEO to strony internetowe które należą do nas i posiadamy nad nimi pełną kontrolę. Budowa mocnego i skutecznego zaplecza SEO to jedna z najlepszych technik linkbuildingu. Jak zdobywać linki z zaplecza SEO? Należy zacząć od przygotowania wysokiej jakości stron. Warto zwrócić uwagę, że rozwój zaplecza to czasochłonne i kosztowne rozwiązanie, jednak w niektórych branżach bez stron wspierających trudno oczekiwać zadowalających rezultatów.
Silne zaplecze do linkowania powinno przede wszystkim wyglądać, jak normalne strony internetowej i generować ruch z wyszukiwarki Google. Najlepszą skuteczność zapewniają zaplecza tematyczne, które oprócz korzyści w postaci podniesienia pozycji przełożą się na ruch użytkowników na stronie docelowej. Ponadto dobrze wypozycjonowane zaplecze może obniżyć widoczność stron konkurencyjnych, przez co można obstawić SERP-y własnymi domenami.
Linki partnerskie
Strony partnerów biznesowych mogą okazać się nieocenionym źródłem w procesie zdobywania mocnych linków SEO. Jak w praktyce wyglądają linki partnerskie? Załóżmy, że prowadzisz firmę produkującą lampy. Twoimi bliskimi partnerami biznesowymi mogą być wszelkiego rodzaju biura projektowe, indywidualni projektanci, drukarnie czy sklepy, które sprzedają Twoje produkty. Te firmy posiadają strony internetowe, które są powiązane tematycznie z Twoją domeną.
Ponadto firmy te zwykle dbają o wizerunek i markę oraz dobrą widoczność w wyszukiwarkach. Pozycjonują swoje strony www, dzięki czemu posiadają one wysoki autorytet i moc. Możesz poprosić swoich kontrahentów o umieszczenie linku do swoje strony np. w zamian za rabat.
Portale społecznościowe
Social Media takie jak Facebook, Instagram czy Linkedin to w dzisiejszych czasach bardzo ważny element życia praktycznie każdego internauty. Kto z nas wyobraża sobie dzień bez przylansowania się na Fejsie nowym gadżetem czy sprawdzenia co właśnie słychać u kumpli? No właśnie 🙂 Social Media mają pośredni wpływ na poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. Choć większość linków jakie możemy zamieścić w mediach społecznościowych oznaczonych jest atrybutem nofollow to zdecydowanie warto je posiadać.
Dlaczego? Budują wizerunek marki, tworzą społeczność wokół niej, generują ruch na stronę docelową, pozwalają sprzedawać produkty oraz usługi (i to bardzo skutecznie). Sygnały społecznościowe stanowią wskazówkę dla wyszukiwarki – ta strona jest dobra, ludzie na nią często wchodzą z Facebooka lub Instagrama, pytają o nią bezpośrednio w wyszukiwarce – dlatego warto pozycjonować ją wyżej.
Fora
Linkowanie z forów to w Polsce bardzo popularna forma zdobywania odnośników. Niestety, przez to, że jest to jedna z najpopularniejszych metod, polskie fora internetowe są „zajechane” spamem, przez niskiej jakości wpisy, często w nietematycznych wątkach. Na szczęście istnieje jeszcze kilka forów internetowych, które są moderowane i ciągle cieszą się dobrą widocznością w Google oraz popularnością użytkowników.
Na takich forach warto prowadzić przemyślane działania. Należy dbać o jakość i „dopieszczać swoje konta” poprzez umieszczanie rozbudowanych niereklamowych postów na forach. Takie profile wyglądają na naturalne i mamy zdecydowanie większą szansę na umieszczenia na nich od czasu do czasu postów zawierających linki.
Linki z forów możemy zdobywać na kilka sposobów:
- Posty z linkiem zewnętrznym – chyba najpopularniejsza metoda linkbuilidingu na forach,
- Umieszczenie linków w profilu użytkownika – często takie linki pojawiają się w formie linku graficznego pod postami użytkownika,
- Link w sygnaturze – link wyświetla się pod postami użytkownika, część for umożliwia wstawienia linków w formie graficznej.
Sponsoring
Sponsorowanie to ciekawy sposób zdobycie mocnych odnośników do strony, choć trzeba przyznać, że nie należy do najtańszych 🙂 Załóżmy, że prowadzimy lokalny biznes i chcemy nieco wypromować firmę w okolicy. Ciekawym sposobem na pozyskanie linków może być sponsorowanie lokalnego klubu lub wydarzenia. Weźmy na tapet przykład klubu piłkarskiego. Takie organizacje zwykle posiadają własną stronę internetową, gdzie możemy umieścić link w sekcji Partnerzy lub Sponsorzy.
Plusem tej metody linkowania jest na pewno fakt, że pozyskamy link z wartościowej domeny związanej bezpośrednio z naszym miastem, do której nasza konkurencja nie będzie miała dostępu. Tego typu działania na pewno wpłyną pozytywnie również na wizerunek naszej firmy, co przyniesie dodatkowe profity.
Portale typu kariera i praca
Wykorzystaj portale typu kariera i płaca do zdobycia wysokiej jakości linków. Wystarczy nieco kreatywności, aby zdobyć linki przychodzące z serwisów takich, jak uczelnie wyższe, urzędy pracy czy serwisy skupiające oferty pracy. Linki te przeważnie nie będą tematycznie powiązane z Twoją stroną, jednak pomogą zbudować wyższy autorytet domeny, a to bezpośrednio przekłada się na widoczność strony w wyszukiwarce Google.
Jak zdobyć odnośniki z portali typu kariera i praca? Przygotuj ofertę pracy lub stażu w swojej firmie, napisz ładne ogłoszenie i wyślij je do firm i instytucji, które zbierają tego typu ogłoszenia. Nie zapomnij o wstawieniu aktywnego linka do swojej strony w treści ogłoszenia. Istnieje bowiem bardzo duża szansa, że administrator portalu przekopiuje ogłoszenie z ofertą bezpośrednio z Twojej wiadomości i nie usunie linków.
Źródło: http://biurokarier.wsei.lublin.pl/index.php/pl/293-propozycja-praktyk-w-nocowanie-pl
Informacje prasowe
Informacje prasowe to materiały wysyłane do redakcji portali informacyjnych oraz branżowych. Głównym celem publikacji informacji prasowych jest ogólne budowanie świadomości marki oraz pozycjonowanie osoby, produktu lub usługi na rynku. Należy wiedzieć, że w tekstach redakcyjnych bardzo rzadko udaje się przemycić link do strony, ponieważ jest to nie do końca etyczne z punktu widzenia dziennikarzy. Zdarza się jednak, że dziennikarz przekopiuje tekst z materiału, który mu dostarczymy i nie zauważy hiperłącza w treści, przez co przekopiuje tekst z aktywnym linkiem, a tym samym odda cześć autorytetu naszej stronie.
Warto jednak pamiętać, że już samo zacytowanie adresu czy nazwy firmy w otoczeniu treści związanej z daną branżą wpłynie pośrednio na pozycjonowanie naszej witryny i poprawi jej rozpoznawalność. Ciekawy materiał na temat artykuł prasowych można przeczytać pod adresem: https://empemedia.pl/jak-dzialaja-informacje-prasowe-5-mitow-na-temat-pr/.
A może tak… zaplanowana wpadka?
Pamiętacie niedawną gigantyczną wpadkę szwedzkiej firmy Foreo, która na Black Friday obniżyła cenę jednego ze swoich produktów, aż o 96%? Dwugodzinna „awaria” kosztowała markę ponad 10 milionów dolarów, ponieważ firma zdecydowała, że… zrealizuje wszystkie złożone zamówienia! O wpadce zrobiło się głośno, a rozpisywały się o niej największe media na całym świecie m.in. w Polsce. Firma straciła miliony, ale zyskała ogromny zasięg i zyskała linki, które pewnie kosztowałoby normalnie niewiele mniej. Nie wspominając już o zbudowaniu pozytywnego wizerunku, który odbił się również szerokim echem.
Jak widać wpadki mogą być również skuteczną metodą na budowaniu wizerunku firmy i zdobycia wartościowych wzmianek, które przełożą się na poprawę widoczności strony internetowej! Co prawda jest to nieco kontrowersyjna i kosztowna metoda, ale jak to mówią „cel uświęca środki”. Zapewne odrobili z nawiązką 🙂
Przekierowanie 301
Przekierowanie 301 jest wciąż wykorzystywaną techniką w pozyskiwaniu linków zwrotnych do strony. Nie działa ono co prawda już tak dobrze, jak kilka lat temu, ale nadal zapewnia dobry wpływ na pozycjonowanie. Przekierowanie 301 wykonuje się za pomocą domen posiadających historię, które posiadają odnośniki na przykład z domen .gov i .edu lub Wikipedii.
Jak znaleźć dobre domeny pod przekierowanie 301 i zdobyć mocny link seo? Pierwszą metodą jest kupno mocnej domeny na giełdzie, gdzie zwykle trzeba się liczyć z wydatkiem kilkuset, a czasem nawet kilku tysięcy złotych. Drugą metodą jest przeszukanie mocnych stron pod kątem wygasłych linków i zakup domen po cenie rejestracji. Minusem jest czas jaki musimy poświęcić na znalezienie takiej domeny, jednak zdecydowanie zrekompensuje nam to cena.
Jak szukać wygasłych domen na mocnych stronach? Wykorzystaj darmowy program XENU, który przeszukuje wybrane serwisy pod kątem linków (zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych) i listuje/segreguje? informacje na temat ewentualnych problemów z poszczególnymi adresami. XENU może pracować wielowątkowo i przeszukać w krótkim czasie dużą ilość witryn.
Zarejestrowaną domenę możesz przekierować na stronę pozycjonowaną bezpośrednio po zakupie. Drugą opcją jest postawienie na niej tematycznej strony i odczekanie nieco czasu, aż strona zacznie rankować (można ją przez ten czas dobrze podlinkować). Osobiście preferuje tą drugą metodę.
Blogi w portalach tematycznych
Warto zauważyć, że część portali i serwisów tematycznych pozwala swoim użytkownikom na założenie bloga, gdzie mogą dzielić się własnymi przemyśleniami oraz angażować innych użytkowników. Jest to o tyle ciekawe, że takie portale zwykle posiadają duża bazę odbiorców i popularność bloga rośnie znacznie szybciej niż w przypadku standardowych blogów WEB 2.0 postawionych na Blogspotacie czy platformie WordPress.com.
Możliwość założenia bloga (w niektórych przypadkach warto szukać tej funkcjonalności jako dziennik np. treningowy) szczególnie popularna jest w branżach takich jak finanse, polityka, budowlanka, gdzie na autor opisuje budowę własnego domu i problemy z jakimi się spotyka, moda, gdzie jest ogromne pole do popisu oraz sport.
Jak zdobyć silny link dofollow z blogów na portalach tematycznych? Zacznij od rozwoju bloga i zaangażowania użytkowników, nie dodawaj postów z linkiem zaraz po założeniu bloga, bo webmaster szybko zauważy jaki jest główny cel Twojego działania. Zbuduj grupę odbiorców poprzez ciekawe treści. Idealnie jeśli byłyby okraszone realnymi fotkami. To zbudzi zaufanie i pozwoli Ci w dalszej perspektywie zdobywać linki do własnych stron internetowych, dzięki którym zwiększysz popularności, ruch użytkowników i pozycje w wyszukiwarce.
Content Marketing
Tworzenie dobrych, wartościowych treści, które następnie będą polecane w innych źródłach jest kolejnym sposobów na pozyskanie linków do strony internetowej. Content Marketing to obecnie jeden z najważniejszych trendów na rynku reklamy internetowej, z którego korzysta wiele agencji seo. Dzięki Content Marketingowi możesz zdobyć mocne naturalne linki! Dlaczego naturalne? Użytkownicy sami będą polecać Twoją stronę, jako wartościowe źródło informacji i będą się na nie powoływać. Należy pamiętać, że Content Marketing to nie tylko teksty i ich publikacja na blogu – to również infografiki czy materiały wideo.
Odpowiednio przemyślana i wdrożona strategia Content Marketingu ma szansę stać się prawdziwym viralem i wygenerować setki linków do Twojej strony, co ma ogromny wpływ na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach, takich jak Google. Oprócz wartościowych odnośników ze stron zewnętrznych, Content Marketing to świetne narzędzie do budowania świadomości marki i pozyskiwania dodatkowego ruchu na stronę. Tak jak wspomniałem na początku – najlepsze linki to takie, które generują ruch do strony docelowej.
Telefon
Masz ciekawy produkt lub usługę, która może być pomocna? Udostępniasz ją za darmo lub za niewielką opłatą? Chwyć za słuchawkę i porozmawiaj z właścicielami stron, dla których możesz być pomocny! Jest to świetny sposób na zdobycie bardzo mocnych linków w seo, które będą ciężkie do powtórzenia dla Twojej konkurencji.
Ciekawym przykładem tego typu linkowania może być akcja przeprowadzona jakiś czas temu przez Mateusza Delę w Goeuro.pl (obecnie https://pl.omio.com). Serwis ten jest wyszukiwarką najtańszych, najszybszych lub najdogodniejszych środków komunikacji w Europie. Odbiorcą jest więc każdy, kto szuka taniego środka lokomocji. Serwis posiada więc olbrzymi potencjał miejsc, z których można zdobyć link zewnętrzny.
Przykładowe linki jakie udało się zdobyć metodą „na telefon”:
https://www.it.tarnow.pl/komunikacja/wyszukiwarki-polaczen/
Promocje/Black Friday/Cyber Monday
Serwisy internetowe zbierające informacje o różnego rodzaju promocjach to następny ciekawy sposób na zwiększenie liczby linków przychodzących do strony i zwiększenie popularności swojej marki. Klienci kochają promocje i czekają na wykorzystanie okazji, aby kupić usługę lub produkt w niższej cenie. Najlepszym tego przykładem jest Black Friday i Cyber Monday, czyli dni w których wszelkiego rodzaju marki internetowe przygotowują oferty promocyjne dla zainteresowanych klientów.
Rosnący trend sprawił, że powstało wiele serwisów, które zbierają informacje o promocjach i okazjach. Jak pozyskiwać mocne linki z serwisów z promocjami? Jeśli masz mocny i popularny brand zapewne nie musisz się o to martwić, ponieważ właściciele takowych stron sami znajdą promocje dostępne na Twojej stronie. Jeśli jednak nie jesteś jeszcze zbyt rozpoznawalny, sam możesz zgłosić swoją ofertę promocyjną poprzez kontakt z właścicielem strony i poproszenie o umieszczenie informacji.
Umieszczenie oferty promocyjnej w serwisach z okazjami zwykle przekładają się również na większy ruch na stronie docelowej oraz polepszenie sprzedaży towarów i usług. Z takiej okazji na pewno warto skorzystać!
Analiza konkurencji i relinkowanie
Z pomocą w wyszukaniu wartościowych i mocnych linków możemy udać się do… naszej konkurencji 🙂 Relinkowanie, bo tak fachowo nazywany jest ten proces to nic innego, jak analiza linków konkurencji, wybór najlepszych miejsc i umieszczenie na nich linków do strony, jaką pozycjonujemy. Jak pozyskać mocne linki, które ma nasza konkurencja? Przejdźmy do określenia, kto właściwie jest naszą konkurencją. Z pomocą przychodzą nam narzędzia takie, jak Semstorm czy Senuto, które badają widoczność stron internetowych i na podstawie pokrycia fraz są w stanie przedstawić nam konkurencyjne adresy stron.
Załóżmy, że wybierzemy 20 największych portali, które działają w naszej niszy tematycznej. Jak przeanalizować ich profil linków? W tym punkcie musimy skorzystać z programów badających linki prowadzące do stron, najlepsze i najpopularniejsze z nich to Ahrefs.com oraz Majestic.com. Są to płatne narzędzia, jednak posiadają możliwość wykupienia tańszego okresu próbnego, co zupełnie wystarczy do wykonania podstawowej analizy i wyeksportowania listy linków. Możesz również skorzystać z pomocy i przeczytać mój artykuł na temat tego jak znaleźć linki zwrotne prowadzące do strony -> https://kordianminkina.pl/jak-sprawdzic-linki-prowadzace-do-strony-internetowej/.
Kiedy mamy już linki naszej konkurencji możemy przejść do kolejnego etapu, jakim jest ocena jakości stron. W celu przyspieszenia naszej pracy odpalamy program Clusteric Link Auditor, gdzie możemy obrobić listy i ocenić ich jakość.
Teraz nie pozostaje nam już nic innego, jak ręczna próba umieszczenia odnośników lub kontakt z właścicielem danej strony i ustalenie warunków zamieszczenia adresu url do naszej witryny.
Serwisy ogłoszeniowe
Kolejna popularna metoda na mocne linkowanie to wykorzystanie portali ogłoszeniowych. Jak pozyskać link z ogłoszenia? Potrzebna jest dobra lista serwisów ogłoszeniowych, które pozwalają na umieszczenie ogłoszenia z klikalnym linkiem do zewnętrznej strony internetowej. Takich serwisów jest bardzo dużo, wystarczy przeprowadzić research.
Pozyskiwanie mocny linków z serwisów ogłoszeniowych to kolejna metoda, która może przełożyć się na poprawę popularności firmy czy marki oraz lepszą sprzedaż produktów i usług.
Portale regionalne
Jak zdobywać mocne linki z portali regionalnych? Wykorzystanie portali regionalnych do budowania odnośników jest bardzo dobrą techniką szczególnie polecaną w pozycjonowaniu lokalnym. W wyszukaniu odpowiednich domen pomoże nam wyszukiwarka Google. Za pomocą sprecyzowanych zapytań takich jak „Portal informacyjny + Miasto” czy „Gazeta internetowa + Miasto” stworzymy odpowiednią listę.
Teraz nie pozostaje nam nic innego, jak kontakt z właścicielami stron i dogadanie formy, w jakiej umieścimy link do naszej strony. Może to być artykuł sponsorowany, artykuł gościnny czy baner reklamowy lub „goły” link w wybranej części strony.
Strony z wydarzeniami
Aby zdobyć mocne linki do strony możemy wykorzystać także portale, które zbierają informacje o wydarzeniach. Jest to ciekawa i mało popularna metoda linkowania. Jak wiadomo, co jest niepopularne i niezaspamowane, przeważnie kopie najmocniej 😉 Działy poświęcone wydarzeniom możemy spotkać na różnego rodzaju serwisach internetowych. Tych regionalnych, jak i ogólnopolskich. Co istotne, przeważnie nie występuje na nich spam. Wyszukiwać portali ogłoszeniowych można na przykład za pomocą sprecyzowanych zapytań do Google. Przykład:
Linki ze stron z wydarzeniami świetnie nadają się do zróżnicowania profilu linków, wypromowania wydarzenia i pozyskania dodatkowego ruchu na stronę klienta.
Wizytówki NAP
Jeśli pozycjonujesz stronę na rynku lokalnym ważną rolę odgrywają cytaty NAP, czyli umieszczanie pełnych danych teleadresowych na zewnętrznych serwisach. Na potrzeby umieszczania wspomnianych cytatów istnieje kilka serwisów, jakie zbierają tego typu dane. Wizytówki NAP to nic innego jak profile z wypełnionymi danymi teleadresowymi.
Idealnie, jeśli strony, na których cytujemy NAP pozwalają na umieszczanie klikalnego odnośnika, co pozwala zdobyć link do strony pozycjonowanej i przekazanie wartości Page Rank do naszej strony. Linki pozyskane z wizytówek NAP to mocne linki w lokalnym SEO, które podnoszą pozycję strony w wynikach organicznych oraz mogą realnie wpłynąć na widoczność firmy w Mapach Google.
Jak powinien wyglądać wpis NAP? Przede wszystkim powinien być ujednolicony. Można przygotować Excela z dokładnymi danymi firmy i przekopiować dane do odpowiednich okienek przy zakładaniu wizytówki.
Kilka przykładowych adresów na których można założyć wizytówki NAP z linkiem do swojej strony:
Więcej o cytowaniu NAP dowiesz się w moim wpisie dostępnym na rankit.pl pt. „Cytaty NAP w pozycjonowaniu lokalnym„.
Mocne linki z profili w zaufanych serwisach
Kilka lat temu w branży SEO popularną metodą budowy profili linków zewnętrznych było tworzenie tak zwanych profili TR, czyli profili osobowych na domenach z wysokim trust rankiem według narzędzia majesticSEO. Powstało nawet kilka programów automatyzujących proces pozyskiwania takich odnośników. Do najpopularniejszych na polskim rynku można zaliczyć zestaw Zennoposter + Zenblog. Efekty tworzenie tego typu linków SEO były faktycznie w tamtym okresie bardzo dobre – niestety w pewnym momencie miejscówki te wypaliły się wraz z „zajechaniem ich” przez pozycjonerów.
Ta metoda nadal może być jednak efektywna – szczególnie do dywersyfikacji profilu linków. Należy jednak dokładnie sprawdzić domenę na której zamierzamy umieścić odnośnik. Ponadto warto utrzymywać taki profil „przy życiu” poprzez aktywność i zaangażowanie. Czym więcej linków wewnętrznych będzie prowadzić do naszego profilu tym większą moc uzyskamy.
Wymiana linków a pozycjonowanie?
Wymiana linkami z serwisami powiązanymi tematycznie, ale nie konkurencyjnymi to również jedna ze strategii link buildingu. Bardzo dobrym przykładem są tutaj strony klubów sportowych, które często wymieniają między sobą linki do swoich serwisów w postaci banerków. Warto jednak zachować umiar w takim podejściu do budowania linków zewnętrznych, ponieważ czym więcej linków wychodzących z naszej strony, tym więcej mocy oddaje ona innym stronom.
Pozyskaj linki, dzięki przydatnej treści
Tworzenie „ręcznie” linków nie zawsze jest jedynym rozwiązaniem. Warto przypomnieć, że Google w swoim założeniu stawia wyłącznie na „naturalne linki” tworzenie przez użytkowników, którzy cytują nasze treści ponieważ uznają je za wartościowe. Na jakie czynniki warto zwrócić uwagę tworząc content na strony www, aby był on na tyle inspirujący dla użytkownika, aby ten do niego zalinkował?
Pamiętaj o jej uatrakcyjnieniu treści dzięki grafikom
Pamiętaj o uatrakcyjnieniu treści dzięki grafikom, ponieważ użytkownicy chętniej linkują do treści, która jest atrakcyjna wizualnie. Dodanie grafik do treści może znacząco zwiększyć ich atrakcyjność i przyciągnąć uwagę czytelników. Grafiki mogą również pomóc w lepszym zrozumieniu treści poprzez wizualne wsparcie informacji lub wyjaśnienie trudnych koncepcji.
Dobrze dobrane i profesjonalnie wykonane grafiki mogą sprawić, że treści staną się bardziej przystępne, angażujące i pociągające dla użytkowników. Zadbaj o to, aby grafiki były zgodne z tematem i estetyką treści, tworząc spójną i atrakcyjną prezentację dla czytelników.
Tematy na czasie – real time marketing
Tematy na czasie to termin, który odnosi się do aktualnych i popularnych tematów, które są obecnie gorące w mediach społecznościowych i w innych kanałach komunikacji. Real time marketing to strategia polegająca na wykorzystywaniu tych aktualnych tematów i wydarzeń do promocji i budowania marki w czasie rzeczywistym. Jest to szybka i elastyczna forma marketingu, która pozwala firmom reagować na bieżące trendów i zainteresowania swojej grupy docelowej.
Dzięki real time marketingowi, marki mogą szybko dotrzeć do swoich klientów i zbudować z nimi więź poprzez tworzenie spersonalizowanych i angażujących treści. Wymaga to jednak szybkich działań i reakcji na bieżące wydarzenia, co może być wyzwaniem dla firm. Jednak jeśli jest odpowiednio wykorzystywany, real time marketing może przynieść markom wiele korzyści i zwiększyć zaangażowanie ich klientów oraz zdobyć nowe mocne linki SEO do strony www.
Chwytliwe nagłówki – przyciągnij uwagę użytkownika
Chwytliwe nagłówki to klucz do przyciągnięcia uwagi użytkownika i skłonienia go do przeczytania treści. Jest to doskonała okazja, aby pokazać swoją kreatywność i umiejętność zwracania uwagi. Nie bądź miałki – użyj zaskakujących faktów, ciekawych pytań lub intrygujących obietnic, aby zaciekawić czytelnika.
Dobry nagłówek to taki, który od razu przyciągnie uwagę i zaintryguje, sprawiając że użytkownik chce poznać więcej. Pamiętaj, że nagłówek jest pierwszym kontaktem z treścią, dlatego warto poświęcić mu odpowiednią uwagę i czas. W dzisiejszym natłoku informacji i treści ważne jest, aby wyróżniać się i przyciągać uwagę od razu, a to właśnie nagłówek ma tę moc. Zwróć jednak uwagę na to, aby nie oszukiwać użytkowników, treść nagłówka powinna oddawać informacje jakie użytkownik przeczyta w artykule.
Pisz o tym, co już jest udostępniane, by łatwiej zdobyć linki
Aby łatwiej zdobyć linki, warto skoncentrować się na tym, co już jest udostępniane w mediach społecznościowych. W pierwszej kolejności warto sprawdzić treści konkurencji i zobaczyć, jak często są one udostępniane przez użytkowników. Analiza popularności konkurencyjnych treści może dać wgląd w to, co jest atrakcyjne dla odbiorców i co warto uwzględnić w strategii udostępniania własnych materiałów.
Ważne jest także obserwowanie trendów i wzorców udostępniania treści w wybranej branży, co pozwoli na lepsze dopasowanie własnych działań. Działania oparte na analizie istniejących już udostępnień mogą przyspieszyć proces budowy linków i zwiększyć widoczność w sieci.
Jak indeksować zdobyte odnośniki do naszej strony?
Dobry link seo z bardzo mocnej domeny powinien zaindeksować się sam. Problem polega jednak na tym, że Google ostatnimi czasy ma spore problemy z indeksowaniem nowych zasobów i często warto wspomóc się odpowiednimi narzędziami lub rozwiązaniami, które przyspieszą indeksowanie. Jednym ze sposobów na szybsza indeksację jest podlinkowanie wpisów z innych domen, mediów społecznościowych (najlepiej z profilów, które mają popularność i wygenerują ruch użytkowników).
Ciekawym sposobem na indeksację jest również stworzenie prostej strony z linkami seo, które są otoczone treścią i zweryfikowanie jej w Google Search Console, a następnie przesłanie prośby o indeksację.
Można skorzystać z również narzędzi takich jak http://speed-links.net z którego sam korzystam (polecam pakiet VIP, ponieważ ma wyższą skuteczność).
Sklep z linkami SEO – czy to dobre rozwiązanie?
Zlecenie pozyskiwania wartościowych linków w sklepie SEO to jedna z możliwości na budowanie linków do strony. Warto jednak wybrać taki sklep, który cieszy się dobrymi opiniami i przed zleceniem linkowania dokładnie przedyskutować ze zleceniobiorcom jak wygląda proces analizy miejsc pod linkbuilding czy poprosić o kilka przykładów domen skąd pozyskiwane będą linki.
Jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu bezpiecznych i sprawdzonych linków wysokiej jakości napisz do mnie – chętnie przygotuję propozycję dostosowaną do Twoich potrzeb.
Jak wzmocnić linki przychodzące?
Kiedy już poświęcimy sporo pracy i czasu na zdobycie mocnych linków z wartościowych stron warto dodatkowo wzmocnić je poprzez podlinkowanie. Absolutnie nie namawiam tutaj do stosowania systemów wymiany linków, ponieważ zwykle otwarte systemy nie wiele mają wspólnego z wysoką jakością i mogą wyrządzić w dłuższej perspektywie, więcej szkody niż pożytku. Warto jednak wykorzystać kilka wspomnianych wyżej metod do zbudowania skutecznej piramidy.
Na przykład artykuł sponsorowany, który zamieściliśmy na wysokiej jakości portalu i otoczyliśmy znakomitą, angażującą treścią napisaną zgodnie z najlepszymi zasadami SEO, warto podlinkować z tematycznych domen. Można to zrobić za pomocą komentarzy na blogach, wpisów z linkiem na forach czy poprzez zaplecze pozycjonerskie lub inne artykuły sponsorowane.
Podlinkowanie to dzisiaj w czasach białego SEO nieco zapomniana, ale moim zdaniem nadal bardzo ważna i skuteczna metoda działań związanych z linkowaniem. Pamiętajmy, że wykupienie wpisu z mocnym linkiem na najpopularniejszej stronie generuje nam dobrą widoczność zwykle jedynie na chwile. Kiedy ten wpis pojawia się na stronie głównej, Fanpage’u czy stronie kategorii. Kiedy pojawiają się nowe wpisy i przykrywają nasz artykuł, jego popularność maleje.
Odpowiednie podlinkowanie i zadbanie o wysokie pozycje artykułu w Google zapewni jeszcze większą moc linków, a ponadto wygeneruje dodatkowy i stały ruch do wpisu z wyszukiwarek.
Mocne linki SEO – podsumowanie
Jak widać metod pozyskiwania linków jest na prawdę bardzo dużo. Pozyskiwanie mocnych linków pozycjonujących do naszej strony internetowej tworzy wiele korzyści, warto je jednak przeprowadzić z głową i konieczne jest spore doświadczenie, aby odpowiednio przeanalizować domeny i bezpiecznie zakotwiczyć odnośnik. Mocne linki pozycjonujące z artykułów sponsorowanych, analizy konkurencji, Content Marketingu czy informacji prasowych budują widoczność stron w wyszukiwarkach.
Linki powinny być tworzone starannie i na podstawie tematyczności strony, którą pozycjonujemy. Pozyskiwanie mocnych linków zewnętrznych do strony zapewni Twojej witrynie wysokie i stabilne pozycje oraz pozwolą jej bezpiecznie przetrwać wszelkie zmiany algorytmu Google.
Podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco? Polub mój fanpage: https://www.facebook.com/pozycjonowaniekordian/.
Masz pytania dotyczące pozycjonowania stron i marketingu w Internecie? Dołącz do mojej grupy na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/2325630837657161/.
83 Comments
Przeczytałem od początku do końca. Mówią, że PR to przeszłość. Mylą się ponieważ Google blefuje, że nie jest już istotny. On jest nadal na szczycie, podobnie wiek domeny. Zostawię na dole link do swojej strony. Jeszcze sam pozycjonuję swoją stronę. Daje to wiele satysfakcji i wiedzy, owa rywalizacja. Pozdrawiam.
Cieszę się, że ktoś przeczytał artykuł do końca 🙂 PR jest istotny, natomiast Google nie aktualizuje go już publicznie.
Witam serdecznie
W 2019 r Ja osobiście wypozycjonowałem stronę Materace kieszeniowe Alvare w krótkim terminie z tysiąca na siedemnaście tysięcy wyświetleń. Niestety nie miałem czasu pozycjonować jej dalej więc oddałem do niby super firmy pozycjonującej. Dzięki tej firmie moja strona szoruje po dnie. Tak właśnie szoruje zniszczyli moją pracę i zarobek. Teraz więc sam znowu zaczynam zajmować sie pozycjonowaniem. Czasy i sposoby pozycjonowania się zmieniają dlatego dziękuję za artykuł. Niby człowiek dużo wie ale zawsze mu cos umknie i warto takim artykułem sobie przypomnieć Taki artykuł parę rzeczy. Dziękuję
Jeśli ktoś z Państwa będzie szukał materaca kieszeniowego 7 strefowego lub piankowego to Zapraszam.
Na hasło pozycjonowanie 20% zniżki na każdy materac
Pozdrawiam
Andrzej
ALVARE
22 240 11 22
Przestałem czytać. Nie ma czegoś takiego jak atrybut dofollow. Zresztą po ostatniej aktualizacji Google traktuje atrybut nofollow jako wskazówkę i takie linki też dobrze robią.
Czym więc jest dofollow, jak nie atrybutem linku? Sam dalej piszesz, że występuje atrybut nofollow. Jedno wynika więc z drugiego. A linki nofollow – wiadomo, że działają i są obecnie oficjalnie sugestią dla wyszukiwarki.
Super ciekawy i konkretny artykuł 🙂 Czytało się szybko i miło…. wiele konkretnych przykładów. Dziękuję 🙂
Pagerank już nie aktualizują od kilku lat.
Oficjalnie nie jest aktualizowany dla mas, natomiast Google go sobie aktualizuje stale 😉
Prawda, że fora są ostro zaspamowane. Dodatkowo jak wspomniałeś linki z komentarzy czasem. UE zostaną dodane, miałem tak z kilkadziesiąt razy 🤨
A standardowe artykuły sponsorowane kupione u znanych sprzedawców, ma prawie każdy. Cały czas trzeba szukać nowych miejscówek. I dokładnie tak, warto podlinkować artykułu 💪
Świetny artykuł dotyczący linkowania zewnętrznego w pozycjonowaniu:) Nie wspomniałeś jeszcze o tworzeniu „profili”, które żyją na portalach i niekoniecznie chodzi tu o fora:)
Tzw. serwisy TrustRank 😉
Rewelacyjny tekst. Dziękuje bardzo, czytając go wpadło mi kilka fajnych pomysłów na linkowanie z domen gov oraz edu. Ja dodałbym jeszcze popularną metodę jaką jest dawanie pewnej wartości za darmo w zamian za link. Świetnym przykładem będzie tu serwis freepik, gdzie możemy pobrać za darmo pliki graficzne linkując autora danej darmowej wartości. Np dla jednego z moich Klientów którzy specjalizują się w szkoleniach i wręczają certyfikaty za ukończenie stworzyliśmy widget, który udostępniliśmy wszystkim kursantom. Miał on bardzo prostą funkcję, określał jakie dany kursant ukończył szkolenia i jakie zdobył certyfikaty. Jaki przyniosło nam to efekt? Liczba wejść na stronę wzrosła średnio o 30%, ruch generowany ze stron kursantów, a do tego organiczne wyniki poszybowały nam bardzo do góry, co oczywiście przełożyło się również na ruch organiczny.
Bardzo cenne wskazówki! Dzięki
Rozbudowany artykuł opisujący temat całościowo 🙂 Z mojej perspektywy widzę to tak, mocny profil linkowy nie zawsze musi generować super wysokie koszta, ale w takim przypadku trzeba dużo więcej czasu poświęcić na jego zbudowanie. Druga opcja to właśnie taka gdy mamy mniej czasu, a bardziej zasobny portfel. W takim przypadku można pokusić się o kupno miejsc pod linki.
Świetny artykuł poznałem kupę nowych sposobów na pozycjonowanie jak dotąd korzystałem tylko z Seoclerks.
Temat bardzo dobrze wyjaśniony myślę, że każdy rozpoczynający swoją karierę z pozycjonowaniem zdobędzie sporo informacji w temacie. Zawsze dużo lepiej jest mieć jeden link z wysokim Trust Flow niż kilkanaście z niskimi. Niestety te najlepsze serwisy skąd można zdobyć takie linki naprawdę sporo kosztują.
Bardzo szerokie i wnikliwe opracowanie. Naprawdę szacun, sporo czasu musiało Ci to zająć.
Dzięki za komentarz. Tak to prawda, poświęciłem kilka dobrych dni, ale się udało stworzyć fajny materiał i informacje jak zdobywać mocne linki 😉
Świetny artykuł, chyba najlepszy jeśli chodzi o linki, jednak znalazłem dwie literówki – już nie pamiętam gdzie dokładnie niestety..
Bardzo ciekawy artykuł na temat linkowania, wiele cennych i przydatnych informacji skompresowanych w jednym, przyjemnym do przeczytania artykule!
Bardzo ciekawy poradnik i do tego dobrze się czyta.
Do tego kolega z Częstochowy 🙂
Nareszcie, z sensem merytorycznie, bez żadnego „abra kadabra” że linki się magicznie skądś biorą jeśli odpowiednio zapłacisz firmie od SEO.
Chyba najlepszy artykuł jaki czytałem na temat pozyskiwania linkow. Jednak, nie chyba, a na pewno. Bo to że linki do witryny są bardzo ważne i potrzebne to napiszę każdy w g…. artykułach, a chyba jesteś pierwszy, który napisał konkretnie skąd.
Bardzo dziękuję, za tą treść, na pewno pomoże mi to w dalszych działaniach SEO i na pewno trochę rozbuduje moją prywatną baze pomysłów 🙂
No ale te słabsze linki też działają bo mam to przetestowane na swoim sklepie interentowym https://top-maluszek.pl ale musi ich być więcej, teraz od 2 lat pracujemy na własnych zapleczach wiec zobaczymy jaki bedzie efekt 🙂 Pozdrawiam Łukasz Oświęcim top maluszek
A kilka dni temu znajomy z branży SEO mi mówił, że linki na Wiki już nie działają i za 10$ można wykupić 100 linków na Wikipedii. Z własnego doświadczenia wiem, że nie tak łatwo się dostać do Wiki, ale warto próbować jeżeli mamy coś unikalnego do przedstawienia
Kolega pewnie miał na myśli strony, które oparte są o skrypt wiki. To zupełnie coś innego niż Wikipedia 😉
Chyba najlepszy artykuł jaki znalazłem w sieci na temat budowania linków. Wytłumaczone w łatwy do przyswojenia sposób dla osób, które niekoniecznie „zjadły zęby na SEO”, a jednocześnie przekazujący sporo wartościowej wiedzy. Mam nadzieję, że sposoby tutaj zaprezentowane przyniosą spory efekt w postaci zwiększonej widoczności bloga w internecie 😉
Bardzo fajny i przede wszystkim szeroki tematycznie artykuł . Sam zajmuję się tworzeniem stron internetowych na WordPress-ie, dla małych firm i osób prywatnych. I o ile wydaje mi się że z optymalizacją strony internetowej pod SEO daję sobie radę, o tyle pozyskiwanie wartościowych linków wydaje mi się trudne i czasochłonne. Dzięki twojemu artykułowi przyszło mi kilka nowych pomysłów do przetestowania. DZIĘKI
Dobre pomysły, szczególnie z edu i stronami ogłoszeniowymi
Solidna dawka informacji. Dodałbym również informacje o tym, w jaki sposób ułatwić sobie budowanie strategii content marketingowej – czyli korzystanie chociażby z platform z copywriterami. Mocno ułatwia to pracę i nie trzeba na własną rękę szukać po forach czy grupach na facebooku.
Przecytałem od deski do deski. Część już wdrożyłem dla swojej strony https://zarzadzanieczasem.pl/. Tak czy inaczej wielkie dzięki za ten artykuł.
Dzięki za wpis właśnie szukam fajnych mocnych linków, ta wiedza się przyda!
Konkretny artykuł, szczerze bez ściemy. Cieszy, że ktoś chce się dzielić wiedzą. Dzięki za pomysły z linkowaniem już parę wdrożyłem na mojej stronie https://iustitia24.pl ale na efekty chyba będzie trzeba trochę poczekać. Ta czy siak szacun za profesjonalizm.
O ostatnim miesiącu pozyskałem sporo linków próbując pozycjonować stronę https://strefadonic.pl i tak trafiłem na tą publikację. Dawka informacji, którą dostałem czytając jeden artykuł jest większa od tej, którą próbowałem zdobyć przeszukując 10 i więcej blogów, forów tematycznych i nie tylko. Już sporo zrobiłem dla swojej strony, a korzystając z tej wiedzy jestem w stanie przenosić góry, pomimo że to nie moja specjalność. Jeden z przedmówców pisze o pozyskaniu wartościowych linków, moim zdaniem może to być problem. Przykład: Jeden link katalogu gooru.pl dał 90 % ruchu – (140,400) do sprawdzenia https://ahrefs.com/ Może to być niepokojące. Zastanawiam się czy Google nie zgłupieją i nie nałożą kary?
Bardzo ciekawy artykuł, który na pewno wyjaśnia wiele można powiedzieć oczywistych kwestii, ale nawet w tych podstawowych informacjach mogłem znaleźć coś dla siebie. Wprowadzenie tego wszystkiego na moją stronę https://sarnetski.pl zajmie na pewno trochę czasu, ale nikt nie mówił, że SEO to szybka i prosta sprawa. Fajnie, że powstają takie wpisy jak te, które zdecydowanie ułatwiają życie. Pozdrowionka!
Przebrnąłem… Jestem raczej laikiem w tej kwestii i sam staram się po truchtu pozycjonować stronę.
Czy jest możliwość albo strona gdzie można ŻETELNIE sprawdzić wartość linku?
Mnóstwo jest miejsc gdzie można sprawdzić linkowanie do swojej strony i najczęściej albo nie pokazują wszystkiego albo pokazują różne od siebie strony.
I kolejne pytanie czy wstawienie linka w taki sposób: https://aikkubica.pl/ daje cokolwiek w kwestii pozycjonowania? czy taki link jest czytany przez algorytm googla?
Wiele przydatnych informacji, bardzo dziękuję! Jestem dopiero na początku drogi z moim blogiem, mam nadzieje że w pozycjonowaniu i link buildingu też mi się powiedzie 🙂
Ciekawy wpis. Masa informacji
Dzięki za super pomysły na linkowanie. Ja znalazłem ostatnio serwis, który daje możliwość sprawdzenia linków konkurencji za free – trzeba założyć konto i jest tam niestety limit 10 kliknięć dziennie, ten serwis to, https://www.semrush.com/. Zawsze coś tam uda się podejrzeć. Pozdrawiam!
Bardzo ciekawy artykuł, bardzo przyjemnie się czyta.
Prowadzę stronę https://viacamp.pl/ i zajmuję się obozami młodzieżowymi. Takie porady bardzo mi pomogą!
Bardzo fajny i wartościowy artykuł. Na temat pozycjonowania w internecie jest mnóstwo ekspertów, niesety większość z nich produje treści, które nie przynoszą żadnych efektów. Tutaj jestem miło zaskoczony, będę systematycznym czytelnikiem Państwa portalu.
pozdrawiam
Dużo ciekawych informacji, jednak dla kogoś kto jest „w temacie”. Realizacja części tych pomysłów wymaga sporego nakładu sił i środków (jak nie finansowych, to roboczogodzin).
Niestety nie ma nic za darmo – jak byłoby szybko, łatwo i przyjemnie to każdy wykonywałby te działania. W konsekwencji straciłyby one na wartości 🙂
Z pewnością jeden z pożyteczniejszych artykułów jakie można w dzisiejszych czasach znaleźć w internecie. Pozdrawiam Pana Kordian:)
Czy linki na stronach CEIDG są teraz indeksowane przez googla. Zauważyłem, że mają teraz zabazpieczenie przeciw robotom.
Wyjątkowo przystępna dawka wiedzy. Warto jednak pamiętać, że nawet przy mega dobrze osadzonych linkach nie uzyskamy oczekiwanych efektów bez dobrego contentu. Także wniosek jest jeden. Linki linki i jeszcze raz content 🙂
Bardzo przydatne informacje, z pewnością przetestujemy 🙂
Coraz trudniej o mocne linki, które nie wydrenują kieszeni. Próbuję takie zdobywać dla https://www.wgalopie.pl ale z miesiąca na miesiąc jest coraz trudniej.
Świetny artykuł o linkach, chociaż niektóre aspekty już nieaktualne.
Ten artykuł dał mi ogromną wiedzę o pozycjonowaniu. Mam naładowane akumulatory i mogę zaczać przygodę z pozycjonowaniem swojej strony na własną rękę. Podziwiam, że dzieli się Pan taką wiedzą, przecież to, co by nie muwić kasa, która nie trafi do Autora
Ludzie którzy będą mieli skorzystać z moich usług i tak z nich skorzystają. Ci którzy będą mieli działać na własną rękę, będą działać na własną rękę. Tak to działa.
Pozycjonuję stronę https://www.fizjoactive.eu walcząc między innymi o mocne linki. Przyznaję jednak, że jest to trudne a efekty moich działań są różne. Ale nie poddaję się, dlatego dziękuję za ten artykuł 🙂
Tekst jak najbardziej na czasie ciągle aktualny. Gratuluje też zgromadzenia pokaźnej listy ciekawych komentarzy . Jeden z nich mnie osobiście zainteresował ponieważ potwierdził moje eksperymenty i zauważoną zależność. Chodzi mianowicie o linki typu dofollow i nofollow . Dodałem link typu dofollow z „mocnej strony polskiej, oraz nofollow z włoskiego bloga. Siła obu linków w programach ją testujących okazała się podobna.
Wyczerpujący artykuł. Dzięki za sporą dawkę informacji. Dużo sie pisze na temat linków np z social media, od dawna wrzucam odnośniki do strony, a np. w ahrefs nie widać ani jednego, dlaczego? Powiedz w jaki sposób szukasz miejsc do zamieszczenia artykułu sponsorowanego?
faktycznie rzetelny artykuł, sam stosuję podobne praktyki na stronie https://mobasoft.pl/ i to przynosi efekty
Czy bardzo duża ilość linków dofollow przychodzących z jednego serwisu działa na korzyść czy niekorzyść?
Domain Rating (DR) for http://www.kordianminkina.pl is: 26 to już pokaźny wynik. Pozycjonuję stronę fotograficzną i nie ma ona nic wspólnego z SEO i marketingiem. Ciekawi mnie jak wpłynie link z tej strony na moja witrynę. Czy takie linki maja sens dla witryny nie powiązanej tematycznie ? Dziękuję za darową rzetelna wiedzę. Pozdrawiam
Mocne linki i jakość witryny to podstawa to pozycjonowania strony internetowej moim zdaniem.
Kordian, dzięki po raz kolejny. A co ma wpływ na to, że po pozyskaniu linków z wielu różnych działań, codziennie nowe linki napływają, skąd one są tworzone?
Kordian!
Bardzo ale to bardzo przydatny artykuł.
Wystartowaliśmy właśnie ze sklepem internetowym https://officemaster.pl – oczywiście taka wiedza się bardzo przyda naszej witrynie.
Będziemy często tutaj Cię odwiedzać 🙂
Pozdrawiam
Jan
Dzięki za dużą dawkę wiedzy. Ja również podzielę się stroną którą próbuję wprowadzić w świat, to cpap-sklep.pl i oddychaniegemini.pl Próby na razie samodzielne, ale może skończy się na profesjonalistach.
Dzięki za wpis właśnie szukam fajnych mocnych linków, ta wiedza się przyda!
Bardzo ciekawy artykuł, porady przydadzą się przy linkowaniu mojego butiku z sukienkami.
Rzeczowy i profesjonalny artykuł.Bardzo pomocny dla naszej firmy przy pozycjonowaniu dużego sklepu jakim jest https://e-modex.pl/ – Dużo zaoszczędzonego czasu na szukanie poważnych wskazówek.To długofalowe działanie bo jak ktoś myśli że pozycjonowanie po miesiącu przyniesie efekt to nie ma pojęcia o tym temacie.Serdecznie pozdrawiamy : Hurtownia Modex
Bardzo ciekawy i wyczerpujący tekst. Porady, które zdecydowanie muszę wdrożyć. Mam nadzieję, że dadzą oczekiwany rezultat:)
Zaczynając czytać ten tekst myślałem że nie dotrwam do końca i przeczytam tylko najważniejsze fragmenty – myliłem się i to bardzo, gdyż przeczytałem od początku do końca na jednym wdechu. Takie artykuły można czytać bez końca bo przekazana przez autora wiedza jest nieodłącznym elementem, każdej osoby działającej w pozycjonowaniu.
Pozycjonuję swoją stronę https://bebeautypl.pl/ i stosuje większość przedstawionych tutaj metod linkowania (Strona w celach poglądowych 🙂
Hallo Kordian.
Wielkie dzieki za kompleksowe ogarniecie tematu. Zajmuje sie pozycjonowaniem na ranek niemiecki i twoj artykul bardzo mi w tym temacie pomogl.
Thomas z https://ziegelmauer.com
Jeszcze raz dzieki
Dzięki za podpowiedzi. Łatwo nie jest bo na forach odrzucają posty z linkami.
Hosting https://sdata.net.pl/
Bardzo ciekawy pomysł na linkbuilding z ofertami pracy/stażu i wydarzeń. Musze wypróbować – dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam
a czy można prosić o artykuł z najlepszymi narzędziami seo? lub taki artykuł już istnieje na stronie, posiadam dość niski buudżet bo uruchomiłem stronę własnym sumptem i chciałbym ją jakoś rozkręcic
Postaram się coś przygotować w najbliższym czasie 🙂
Krok po kroku będę wdrażać 🙂 Jestem fotografem ale uwielbiam SEO, mogłabym robić to godzinami 🙂 tylko gdzie te godziny znaleźć 😀 Pozdrowionka!
Dzięki za to obszerne opracowanie tematu i podzielenie się swoją wiedzą! 🙂 Chętnie zastosujemy parę rozwiązań na naszej stronie https://holterdodomu.pl/ . Pozdrowienia!
Dopiero raczkuję ze swoją stroną – https://blog123it.pl , ale na pewno chętnie będę korzystał z tego obszernego opracowania 🙂
Kawał solidnej wiedzy. Zapisuję link na zaś, bo chyba będę wracał do tematu 🙂
Bardzo wyczerpujący artykuł. Bardzo dziękuję
Bardzo wyczerpujący artykuł. Szukam kogoś do solidnego pozycjonowania.
Super artykuł. Mam nadzieję że będzie więcej takich. Twoja strona została zapisana w mojej zakładce ✌️
A czy linki Nofollow przekazują moc stronie, nie chodzi o pozycjonowanie ale moc – jakiś autorytet i tego typu rzeczy. Na przykład linki z Wikipedii są noffolow, to czy on mają wartość czy też nie. Czy ogólnie linki noffolow mają przekazywanie autorytetu i zaufania do strony?
Bardzo dobry wpis, co do powyższego komentarza to linki nofollow potrafią wpłynąć na pozycje 😉
Dzięki za ten wpis. Trochę te Seło 😉 się zmienia, ale chyba idzie w dobrą stronę.
Dziękuję za ten bardzo interesujący artykuł! Ta wiedza bardzo się przyda. Pozycjonowanie medycznych stron i serwisów jak https://doktorekg.pl wydaje się być trudniejsze niż innych serwisów, które nie maja ograniczeń prawnych co do programów partnerskich reklam czy innych działań zabronionych w medycynie. Są oczywiście strony i serwisy medyczne, które łamią te zasady ale jest to przynajmniej balansowanie na niebezpiecznej linie. Dla uczciwych pozostaje ciężka praca nad SEO. Tym bardziej, taka dawka wiedzy w pigułce to skarb.
Piotr z Doktor EKG.
Cieszę się, że trafiłem na ten artykuł. Myślę, że wartościowe linki zewnętrzne są kluczowym elementem skutecznej strategii pozycjonowania.
Dzięki zewnętrznym linkom, strona zyskuje większą widoczność w wynikach organicznych Google, co przekłada się na generowanie dodatkowego ruchu. Istotne jest również budowanie relacji z osobami w branży oraz zdobywanie wartościowych backlinków i ruchu na stronę.
W artykule przeczytałem, że istnieje kilka kluczowych czynników decydujących o mocy linków, takich jak widoczność strony w wynikach organicznych Google, ilość i jakość linków zewnętrznych oraz tematyczność serwisu. To bardzo ważne, szczególnie dla takich niszowych serwisów medycznych jak https://doktorekg.pl
Ciekawie zaprezentowane zostały również praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia treści, takie jak wykorzystanie istniejących badań do cytowania, a także wykorzystanie infografik i studia przypadków. Są to bardzo wartościowe wskazówki, które pomagają w kreowaniu treści, które przyciągają uwagę i generują wartościowe linki.
Dziękuję za udostępnienie tego artykułu. Z pewnością będę korzystał z tych wskazówek podczas tworzenia strategii link buildingu. Pozdrawiam!
Super artykuł. Czy masz jakiś artykuł na temat budowania zaplecza pozycjonerskiego? Działam w niszy gdzie nią ma zbyt wiele stron zbliżonych tematycznie do mojej i tematyczne zaplecze mogło by pomóc. Zastanawiam się tylko jak zbudować silne zaplecze, które też trzeba wypozycjonować zdobyć linki. Nikt nie robi chyba zaplecza dla zaplecza itd, bo to by nie miało końca 🙂