Jak zdobyć mocne linki SEO do strony? To pytanie zadaje sobie wiele osób wykonujących pozycjonowanie stron. Mocne linki SEO z zewnętrznych stron internetowych to jeden najważniejszych czynników w procesie pozycjonowania stron. Jeśli możemy powiedzieć, że Content is King, to bez wątpienia Linkbuilding is Queen i mimo zmian w algorytmie wyszukiwarki Google, dobrze dopalona strona linkami zewnętrznymi może zdobywać wysokie pozycje, nawet na najtrudniejsze słowa kluczowe.

Mogłoby się wydawać, że zdobycie mocnych SEO linków jest proste, ponieważ istnieje wiele witryn, gdzie można umieścić odnośnik do strony. Nic bardziej mylnego. Zbudowanie mocnego i wartościowego profilu linków nie należy do najłatwiejszych zadań w pracy pozycjonera, ponieważ wymaga dokładnej analizy, wiedzy oraz generuje spore koszta. Istnieje jednak kilka sprawdzonych metod budowania mocnych odnośników do strony, które postaram się pokrótce przybliżyć.

Potrzebujesz mocny linków? Pozyskam je dla Ciebie:

Czym jest linkowanie i jak ocenić moc linków?

Czym jest linkowanie? Linkowanie to proces polegający na publikowaniu klikalnych linków na zewnętrznych stronach internetowych. Proces ten służy pozycjonowaniu stron i wymianą Page Rank między poszczególnymi domenami w sieci. Linkowanie działa jak system głosów, w którym jedna strona www oddaje swój głos i poleca drugą. Algorytm Page Rank jest patentem wyszukiwarki Google i pełni jeden z najistotniejszych elementów w pozycjonowaniu stron internetowych.

Warto przeczytać również:

https://kordianminkina.pl/seo-linkbuilding-najczesciej-zadawane-pytania-faq-cz-1/

https://kordianminkina.pl/seo-linkbuilding-najczesciej-zadawane-pytania-faq-cz-2/

Jak ocenić moc linków? Zdania w tej kwestii są podzielone. Moim zdaniem najważniejszym elementem decydującym o tym, czy dany link jest mocny czy też nie, jest widoczność strony w wynikach organicznych Google (to daje obraz tego, jak domenę widzi wyszukiwarka), tematyczność, popularność w serwisach społecznościowych czy ilość linków wychodzących. Teoretycznie – im mniej, tym lepiej. Mocny link to taki, po którym użytkownicy przejdą na naszą stronę. Pozyskamy w ten sposób dodatkowy ruch. Ważnym elementem jest również atrybut linków.

Pozyskiwanie linków pozycjonujących – atrybutu linków zewnętrznych

Ważnym elementem w procesie linkowania do naszej domeny jest również atrybut linków. Najmocniejsze linki oznaczone są atrybutem dofollow – czyli takim, jaki przekazuje link juice.

Rodzaje atrybutów linków zewnętrznych:

  • Dofollow – nadanie linkom atrybutu dofollow informuje robota wyszukiwarki, aby przekazały wartość (moc) stronie do której linkujemy,
  • Nofollow – atrybut nofollow nie przekazuje mocy stronie do której linkujemy, ale na pewno potrafi wygenerować ruch, który również jest czynnikiem działającym pozytywnie na wyniki pozycjonowania,
  • UGC – stosowany przy treściach generowanych przez użytkowników – na przykład na forach internetowych czy platformach blogowych,
  • Sponsored – tym atrybutem powinniśmy oznaczać linki płatne, sponsorowane. Nie warto jednak stosować tego atrybuty, ponieważ sami pokazujemy Google, które linki zostały kupione!

SEO linki – jaki jest mocny link?

Istnieje kilka metod i teorii dotyczących tego jak ocenić moc domeny z jakiej pozyskujemy link. W mojej opinii decyduje o tym kilka czynników takich jak:

  • Widoczność strony w wynikach organicznych Google – dla mnie jedna z najważniejszych spraw. Jeśli serwis jest wartościowy dla wyszukiwarki to jego widoczność w wynikach organicznych powinna być wysoka i stabilna, a tym samym link SEO pozyskany z takiego serwisu powinien wygenerować ruch użytkowników i oddać odpowiednią moc witrynie pozycjonowanej. Istotnym elementem w analizie tego czynnika jest również trend. Jeśli serwis rośnie – wszystko jest ok, jeśli jednak trend jest spadkowy – warto przeanalizować głębiej z czego wynika problem.
  • Ilość i jakość linków zewnętrznych – czym więcej mocnych linków zewnętrznych, tym więcej „soku” przeleje się na naszą witrynę.
  • Ilość i jakość linków wychodzących – warto sprawdzić również jak wyglądają linki wychodzące z serwisu. Czy nie jest to na pewno serwis zapleczowy stworzony typowo pod linkbuilding np. na przechwyconej domenie.
  • Tematyczność serwisu – im serwis bardziej powiązany tematycznie do naszej witryny, tym lepiej. Mało naturalnie wygląda linkowanie z serwisu o naprawie telewizorów do sklepu z paskami wybielającymi, prawda?
  • Wiek domeny – im domena posiada dłuższą historię, tym większa szansa, że Google traktuje ją jako wartościową.
  • Jakość serwisu – unikam stron stworzonych typowo pod spam. Liczy się dla mnie to jak serwis wygląda graficznie, czy jest zoptymalizowany pod SEO, czy nie ma zbyt dużo artykułów z linkami zewnętrznymi itp.

Dlaczego mocne linki zwrotne są ważne?

Jak wspomniałem linki stanowią bardzo ważny czynnik w procesie pozycjonowania strony i mają realny wpływ na kolejność wyświetlania stron w SERP-ach (wyniki wyszukiwania). Mocne linki są ważne, ponieważ pozwalają wyprzedzić konkurencję i zająć miejsce na szczycie listy wyszukiwania. Oczywiście w pozycjonowaniu liczą się jeszcze inne czynniki takie, jak content, optymalizacja czy techniczna część witryny, jednak kiedy mamy do czynienia z kilkoma bardzo podobnie dopracowanymi domenami pod kątem wyżej wspomnianych czynników to podlinkowanie strony mocny linkami robi różnicę.

Oprócz wartości związanych z pozycjonowaniem, mocne linki mogą ponadto przełożyć się na rozpoznawalność firmy lub brandu w Internecie oraz wygenerować ruch użytkowników. Odpowiednio przeprowadzona kampania link buildingu tworzy więc efekt synergii. Z jednej strony buduje widoczność strony w wyszukiwarkach, z drugiej generuje ruch na stronę www i wzmacnia wizerunek marki.

Dobre linki SEO – ile ich potrzebujesz?

Najlepiej nieskończenie wiele 🙂 Czym więcej mocnych linków zdobędziesz tym mocniejsza będzie Twoja witryna i polepszy się jej pozycjonowanie. Dlaczego nie warto ograniczać się w pozyskiwaniu odnośników zewnętrznych? Ponieważ nawet jeśli Twoja strona zajmuje pozycje w Top1 istnieje duże prawdopodobieństwo, że konkurencja będzie chciała zrzucić Cię w przyszłości wyprzedzić. Oczywiście im mniejsza konkurencja tym mniej linków będzie potrzebne do osiągnięcia zadowalającego efektu. Niemniej warto systematycznie zdobywać mocne linki SEO.

Oczywiście pewnym ograniczeniem może być tutaj budżet i możliwości pozyskiwania odnośników pozycjonujących. Warto jednak wykazać się kreatywnością. To gdzie umieszczać linki do swojej strony, aby generowały odpowiednie rezultaty dowiesz się w dalszej części artykułu.

Linkowanie zewnętrzne – jak szybko i jak długo to robić?

Proces linkowania najlepiej prowadzić systematycznie – jeśli domena jest świeża lub nie notowała wcześniej zbyt szybkiego przyrostu linków (mam na myśli tutaj tysiące linków w krótkim czasie, a nie pojedyncze sztuki) to uważałbym z ich dużą ilość. Można niechcący przypalić domenę i zniweczyć pracę na którą poświęciliśmy czas i nierzadko duże zasoby finansowe. Oczywiście wyznacznikiem tego, ile linków powinniśmy zdobyć jest nasza konkurencja. Zrób dokładaną analizę tego jak szybko przybywa linków do konkurencji, aby dowiedzieć się jaki jest mniej więcej trend w Twojej branży.

Gdzie linkować stronę? Sprawdź skuteczne metody na SEO linki!

Wpisy gościnne jako metoda na pozyskanie mocnych linków do strony

Wpisy gościnne to bardzo dobry sposób na budowę mocnych i co ważne tematycznych linków zwrotnych. Wpisy gościnne są darmowe, a jedynym kosztem jaki ponosimy jest czas poświęcony na przygotowanie wysokiej jakości treści, w której umieścimy odnośnik do naszej strony. Wpisy gościnne to świetna metoda na budowanie personal brandingu oraz relacji między innymi osobami w branży. Sam korzystam z możliwości, jakie dają artykuły gościnne.

Przykładem może być mój wpis na blogu Techformator, gdzie dzielę się wiedzą i poradami na temat semantycznych słów kluczowych. Dla ciekawych – artykuł znajdziecie pod tym linkiem: https://techformator.pl/semantyczne-slowa-kluczowe-czym-jest-lsi-i-jak-moze-pomoc-w-pozycjonowaniu-stron/.

wpis gościnny z linkiem techformator

Komentarze na blogach – wartościowe linki nofollow

Komentarze na blogach i portalach to jedna z najbardziej popularnych metod budowania odnośników i to nawet mimo tego, że większość linków z komentarzy posiada atrybut nofollow, czyli czysto teoretycznie nie przenoszą wartości Page Rank. Czysto teoretycznie, ponieważ praktyka pokazuje, że mocne linki zdobyte za pomocą komentarzy działają i podnoszą pozycje strony w Google. Ponadto komentarze to dobry sposób na budowanie pozytywnego i eksperckiego wizerunku firmy/marki/osoby, dywersyfikacja profilu linków, wygenerowanie dodatkowego ruchu na stronie internetowej.

Skuteczny link building oparty o komentarze ma jednak jedną wadę. Musimy wziąć pod uwagę, że sporo dodanych komentarzy nie zostanie nigdy zaakceptowana i cześć naszej pracy pójdzie na marne. Na rynku istnieje jednak sporo firm oferujących usługi zdobywania odnośników z komentarzy. Takie firmy posiadają własne bazy wartościowych i tematycznych domen oraz rozliczają się wyłącznie za zaakceptowany wpis.

mocny link w formie komentarza

Artykuły sponsorowane – jak pozyskiwać mocne linki

Artykuły sponsorowane to obecnie najpopularniejsza metoda na zdobycie mocnych linków do strony. Potrzebny jest jednak odpowiedni budżet. Kupno publikacji na popularnym portalu, który ma szansę realnie przełożyć się efekty w Google to zwykle koszt kilkuset złotych. Do tego należy doliczyć koszty związane z copywritingiem, które powinien przygotować doświadczony copywriter z wyczuciem i znający zasady SEO copywritingu.

W Polsce istnieje kilka platform, które zrzeszają wydawców, czyli właścicieli stron, na których można publikować artykuły sponsorowane z reklamodawcami. Można na nich sprawdzić cenę publikacji i najważniejsze parametry serwisu, takie jak widoczność, jakość linków przychodzących czy wiek domeny.

linkbuilding outsource

Zaplecze SEO – pełna kontrola na linkami

Zaplecze SEO to strony internetowe które należą do nas i posiadamy nad nimi pełną kontrolę. Budowa mocnego i skutecznego zaplecza SEO to jedna z najlepszych technik linkbuildingu. Jak zdobyć mocne linki z zaplecza SEO? Należy zacząć od przygotowania wysokiej jakości stron. Warto zwrócić uwagę, że rozwój zaplecza to czasochłonne i kosztowne rozwiązanie, jednak w niektórych branżach bez stron wspierających trudno oczekiwać zadowalających rezultatów.

Mocne zaplecze do linkowania powinno przede wszystkim wyglądać, jak normalne strony internetowej i generować ruch z wyszukiwarki Google. Najlepszą skuteczność zapewniają zaplecza tematyczne, które oprócz korzyści w postaci podniesienia pozycji przełożą się na ruch użytkowników na stronie docelowej. Ponadto dobrze wypozycjonowane zaplecze może obniżyć widoczność stron konkurencyjnych, przez co można obstawić SERP-y własnymi domenami.

Linki partnerskie

Strony partnerów biznesowych mogą okazać się nieocenionym źródłem w procesie zdobywania mocnych linków SEO. Jak w praktyce wyglądają linki partnerskie? Załóżmy, że prowadzisz firmę produkującą lampy. Twoimi bliskimi partnerami biznesowymi mogą być wszelkiego rodzaju biura projektowe, indywidualni projektanci, drukarnie czy sklepy, które sprzedają Twoje produkty. Te firmy posiadają strony internetowe, które są powiązane tematycznie z Twoją domeną.

Ponadto firmy te zwykle dbają o wizerunek i markę oraz dobrą widoczność w wyszukiwarkach. Pozycjonują swoje strony www, dzięki czemu posiadają one wysoki autorytet i moc. Możesz poprosić swoich kontrahentów o umieszczenie linku do swoje strony np. w zamian za rabat.

mocne linki z sekcji nasi partnerzy

Portale społecznościowe

Social Media takie jak Facebook, Instagram czy Linkedin to w dzisiejszych czasach bardzo ważny element życia praktycznie każdego internauty. Kto z nas wyobraża sobie dzień bez przylansowania się na Fejsie nowym gadżetem czy sprawdzenia co właśnie słychać u kumpli? No właśnie 🙂 Social Media mają pośredni wpływ na poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. Choć większość linków jakie możemy zamieścić w mediach społecznościowych oznaczonych jest atrybutem nofollow to zdecydowanie warto je posiadać.

Dlaczego? Budują wizerunek marki, tworzą społeczność wokół niej, generują ruch na stronę docelową, pozwalają sprzedawać produkty oraz usługi (i to bardzo skutecznie). Sygnały społecznościowe stanowią wskazówkę dla wyszukiwarki – ta strona jest dobra, ludzie na nią często wchodzą z Facebooka lub Instagrama, pytają o nią bezpośrednio w wyszukiwarce – dlatego warto pozycjonować ją wyżej.

mocny link z linkedin

Fora

Linkowanie z forów to w Polsce bardzo popularna forma zdobywania linków pozycjonujących. Niestety, przez to, że jest to jedna z najpopularniejszych metod, polskie fora internetowe są „zajechane” spamem, przez niskiej jakości wpisy, często w nietematycznych wątkach. Na szczęście istnieje jeszcze kilka forów internetowych, które są moderowane i ciągle cieszą się dobrą widocznością w Google oraz popularnością użytkowników.

Na takich forach warto prowadzić przemyślane działania związane z linkowaniem. Należy jednak dbać o jakość i „dopieszczać swoje konta” poprzez umieszczanie rozbudowanych postów NIEREKLAMOWYCH. Takie profile wyglądają na naturalne i mamy zdecydowanie większą szansę na umieszczenia na nich od czasu do czasu postów z linkiem do pozycjonowanych stron.

Linki z forów możemy zdobywać na kilka sposobów:

  • Posty z linkiem zewnętrznym – chyba najpopularniejsza metoda linkbuilidingu na forach,
  • Umieszczenie linków w profilu użytkownika – często takie linki pojawiają się w formie linku graficznego pod postami użytkownika,
  • Link w sygnaturze – link wyświetla się pod postami użytkownika, część for umożliwia wstawienia linków w formie graficznej.

buzz marketing z linkiem na forum

Sponsoring

Sponsorowanie to ciekawy sposób zdobycie mocnych odnośników do strony, choć trzeba przyznać, że nie należy do najtańszych 🙂 Załóżmy, że prowadzimy lokalny biznes i chcemy nieco wypromować firmę w okolicy. Ciekawym sposobem na pozyskanie mocnych linków do strony może być sponsorowanie lokalnego klubu lub wydarzenia. Weźmy na tapet przykład klubu piłkarskiego. Takie organizacje zwykle posiadają własną stronę internetową, gdzie możemy umieścić link w sekcji Partnerzy lub Sponsorzy.

Plusem tej metody linkowania jest na pewno fakt, że pozyskamy link z wartościowej domeny związanej bezpośrednio z naszym miastem, do której nasza konkurencja nie będzie miała dostępu. Tego typu działania na pewno wpłyną pozytywnie również na wizerunek naszej firmy, co przyniesie dodatkowe profity.

zdobywanie mocnych linków za pomocą sponsoringu

Portale typu kariera i praca

Wykorzystaj portale typu kariera i płaca do zdobycia naprawdę mocnych linków. Wystarczy nieco kreatywności, aby zdobyć linki przychodzące z serwisów takich, jak uczelnie wyższe, urzędy pracy czy serwisy skupiające oferty pracy. Linki te przeważnie nie będą tematycznie powiązane z Twoją stroną, jednak pomogą zbudować wyższy autorytet domeny, a to bezpośrednio przekłada się na widoczność strony w wyszukiwarce Google.

Jak zdobyć mocne linki z portali typu kariera i praca? Przygotuj ofertę pracy lub stażu w swojej firmie, napisz ładne ogłoszenie i wyślij je do firm i instytucji, które zbierają tego typu ogłoszenia. Nie zapomnij o wstawieniu aktywnego linka do swojej strony w treści ogłoszenia. Istnieje bowiem bardzo duża szansa, że administrator portalu przekopiuje ogłoszenie z ofertą bezpośrednio z Twojej wiadomości i nie usunie linków.

odnośnik na portalach typu praca i karieraŹródło:  http://biurokarier.wsei.lublin.pl/index.php/pl/293-propozycja-praktyk-w-nocowanie-pl

Informacje prasowe

Informacje prasowe to materiały wysyłane do redakcji portali informacyjnych oraz branżowych. Głównym celem publikacji informacji prasowych jest ogólne budowanie świadomości marki oraz pozycjonowanie osoby, produktu lub usługi na rynku. Należy wiedzieć, że w tekstach redakcyjnych bardzo rzadko udaje się przemycić link do strony, ponieważ jest to nie do końca etyczne z punktu widzenia dziennikarzy. Zdarza się jednak, że dziennikarz przekopiuje tekst z materiału, który mu dostarczymy i nie zauważy hiperłącza w treści, przez co przekopiuje tekst z aktywnym linkiem, a tym samym odda cześć autorytetu naszej stronie.

Warto jednak pamiętać, że już samo zacytowanie adresu czy nazwy firmy w otoczeniu treści związanej z daną branżą wpłynie pośrednio na pozycjonowanie naszej witryny i poprawi jej rozpoznawalność. Ciekawy materiał na temat artykuł prasowych można przeczytać pod adresem: https://empemedia.pl/jak-dzialaja-informacje-prasowe-5-mitow-na-temat-pr/.

linkbuilding outsource

A może tak… zaplanowana wpadka?

Pamiętacie niedawną gigantyczną wpadkę szwedzkiej firmy Foreo, która na Black Friday obniżyła cenę jednego ze swoich produktów, aż o 96%? Dwugodzinna „awaria” kosztowała markę ponad 10 milionów dolarów, ponieważ firma zdecydowała, że… zrealizuje wszystkie złożone zamówienia! O wpadce zrobiło się głośno, a rozpisywały się o niej największe media na całym świecie m.in. w Polsce. Firma straciła miliony, ale zyskała ogromny zasięg i zyskała linki, które pewnie kosztowałoby normalnie niewiele mniej. Nie wspominając już o zbudowaniu pozytywnego wizerunku, który odbił się również szerokim echem.

Jak widać wpadki mogą być również skuteczną metodą na budowaniu wizerunku firmy i zdobycia mocnych linków do strony internetowej wartych miliony dolarów! Co prawda jest to nieco kontrowersyjna i kosztowna metoda, ale jak to mówią „cel uświęca środki”. Zapewne odrobili z nawiązką 🙂

Przekierowanie 301

Przekierowanie 301 jest wciąż wykorzystywaną techniką w pozyskiwaniu linków zwrotnych do strony. Nie działa ono co prawda już tak dobrze, jak kilka lat temu, ale nadal zapewnia dobry wpływ na pozycjonowanie. Przekierowanie 301 wykonuje się za pomocą domen posiadających historię, które posiadają mocne linki na przykład z domen .gov i .edu lub Wikipedii.

Jak znaleźć dobre domeny pod przekierowanie 301 i zyskać mocny link do strony? Pierwszą metodą jest kupno mocnej domeny na giełdzie, gdzie zwykle trzeba się liczyć z wydatkiem kilkuset, a czasem nawet kilku tysięcy złotych. Drugą metodą jest przeszukanie mocnych stron pod kątem wygasłych linków i zakup domen po cenie rejestracji. Minusem jest czas jaki musimy poświęcić na znalezienie takiej domeny, jednak zdecydowanie zrekompensuje nam to cena.

Jak szukać wygasłych domen na mocnych stronach? Wykorzystaj darmowy program XENU, który przeszukuje wybrane serwisy pod kątem linków (zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych) i listuje/segreguje? informacje na temat ewentualnych problemów z poszczególnymi adresami. XENU może pracować wielowątkowo i przeszukać w krótkim czasie dużą ilość witryn.

Zarejestrowaną domenę możesz przekierować na stronę pozycjonowaną bezpośrednio po zakupie. Drugą opcją jest postawienie na niej tematycznej strony i odczekanie nieco czasu, aż strona zacznie rankować (można ją przez ten czas dobrze podlinkować). Osobiście preferuje tą drugą metodę.

Blogi w portalach tematycznych

Warto zauważyć, że część portali i serwisów tematycznych pozwala swoim użytkownikom na założenie bloga, gdzie mogą dzielić się własnymi przemyśleniami oraz angażować innych użytkowników. Jest to o tyle ciekawe, że takie portale zwykle posiadają duża bazę odbiorców i popularność bloga rośnie znacznie szybciej niż w przypadku standardowych blogów WEB 2.0 postawionych na Blogspotacie czy platformie WordPress.com.

Możliwość założenia bloga (w niektórych przypadkach warto szukać tej funkcjonalności jako dziennik np. treningowy) szczególnie popularna jest w branżach takich jak finanse, polityka, budowlanka, gdzie na autor opisuje budowę własnego domu i problemy z jakimi się spotyka, moda, gdzie jest ogromne pole do popisu oraz sport.

Jak zdobyć mocny link dofollow z blogów na portalach tematycznych? Zacznij od rozwoju bloga i zaangażowania użytkowników, nie dodawaj postów z linkiem zaraz po założeniu bloga, bo webmaster szybko zauważy jaki jest główny cel Twojego działania. Zbuduj grupę odbiorców poprzez ciekawe treści. Idealnie jeśli byłyby okraszone realnymi fotkami. To zbudzi zaufanie i pozwoli Ci w dalszej perspektywie zdobywać linki do własnych stron internetowych, dzięki którym zwiększysz popularności, ruch użytkowników i pozycje w wyszukiwarce.

mocne linki z blogów tematycznych

Content Marketing

Tworzenie dobrych, wartościowych treści, które następnie będą polecane w innych źródłach jest kolejnym sposobów na pozyskanie linków do strony internetowej. Content Marketing to obecnie jeden z najważniejszych trendów na rynku reklamy internetowej, z którego korzysta wiele agencji seo. Dzięki Content Marketingowi możesz zdobyć mocne naturalne linki! Dlaczego naturalne? Użytkownicy sami będą polecać Twoją stronę, jako wartościowe źródło informacji i będą się na nie powoływać. Należy pamiętać, że Content Marketing to nie tylko teksty i ich publikacja na blogu – to również infografiki czy materiały wideo.

Odpowiednio przemyślana i wdrożona strategia Content Marketingu ma szansę stać się prawdziwym viralem i wygenerować setki linków do Twojej strony, co ma ogromny wpływ na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach, takich jak Google. Oprócz mocnych linków, Content Marketing to świetne narzędzie do budowania świadomości marki i pozyskiwania dodatkowego ruchu na stronę. Tak jak wspomniałem na początku – najlepsze linki to takie, które generują ruch do strony docelowej.

Telefon

Masz ciekawy produkt lub usługę, która może być pomocna? Udostępniasz ją za darmo lub za niewielką opłatą? Chwyć za słuchawkę i porozmawiaj z właścicielami stron, dla których możesz być pomocny! Jest to świetny sposób na zdobycie bardzo mocnych linków zewnętrznych, które będą ciężkie do powtórzenia dla Twojej konkurencji.

Ciekawym przykładem tego typu linkowania może być akcja przeprowadzona jakiś czas temu przez Mateusza Delę (z firmy Backflow) w Goeuro.pl (obecnie https://pl.omio.com). Serwis ten jest wyszukiwarką najtańszych, najszybszych lub najdogodniejszych środków komunikacji w Europie. Odbiorcą jest więc każdy, kto szuka taniego środka lokomocji. Serwis posiada więc olbrzymi potencjał miejsc, z których można zdobyć link zewnętrzny.

Przykładowe mocne linki jakie udało się zdobyć metodą „na telefon”:

https://www.szczecinek.pl/

https://www.it.tarnow.pl/komunikacja/wyszukiwarki-polaczen/

http://www.sulecin.pl/

Promocje/Black Friday/Cyber Monday

Serwisy internetowe zbierające informacje o różnego rodzaju promocjach to następny ciekawy sposób na zwiększenie liczby linków przychodzących do strony i zwiększenie popularności swojej marki. Klienci kochają promocje i czekają na wykorzystanie okazji, aby kupić usługę lub produkt w niższej cenie. Najlepszym tego przykładem jest Black Friday i Cyber Monday, czyli dni w których wszelkiego rodzaju marki internetowe przygotowują oferty promocyjne dla zainteresowanych klientów.

Rosnący trend sprawił, że powstało wiele serwisów, które zbierają informacje o promocjach i okazjach. Jak pozyskiwać mocne linki z serwisów z promocjami? Jeśli masz mocny i popularny brand zapewne nie musisz się o to martwić, ponieważ właściciele takowych stron sami znajdą promocje dostępne na Twojej stronie. Jeśli jednak nie jesteś jeszcze zbyt rozpoznawalny, sam możesz zgłosić swoją ofertę promocyjną poprzez kontakt z właścicielem strony i poproszenie o umieszczenie informacji.

Umieszczenie oferty promocyjnej w serwisach z okazjami zwykle przekładają się również na większy ruch na stronie docelowej oraz polepszenie sprzedaży towarów i usług. Z takiej okazji na pewno warto skorzystać!

linki black friday

Analiza konkurencji i relinkowanie

Z pomocą w wyszukaniu wartościowych i mocnych linków możemy udać się do… naszej konkurencji 🙂 Relinkowanie, bo tak fachowo nazywany jest ten proces to nic innego, jak analiza linków konkurencji, wybór najlepszych miejsc i umieszczenie na nich linków do strony, jaką pozycjonujemy. Jak pozyskać mocne linki, które ma nasza konkurencja? Przejdźmy do określenia, kto właściwie jest naszą konkurencją. Z pomocą przychodzą nam narzędzia takie, jak Semstorm czy Senuto, które badają widoczność stron internetowych i na podstawie pokrycia fraz są w stanie przedstawić nam konkurencyjne adresy stron.

Załóżmy, że wybierzemy 20 największych portali, które działają w naszej niszy tematycznej. Jak przeanalizować ich profil linków? W tym punkcie musimy skorzystać z programów badających linki prowadzące do stron, najlepsze i najpopularniejsze z nich to Ahrefs.com oraz Majestic.com. Są to płatne narzędzia, jednak posiadają możliwość wykupienia tańszego okresu próbnego, co zupełnie wystarczy do wykonania podstawowej analizy i wyeksportowania listy linków.

Kiedy mamy już linki naszej konkurencji możemy przejść do kolejnego etapu, jakim jest ocena jakości stron. W celu przyspieszenia naszej pracy odpalamy program Clusteric Link Auditor, gdzie możemy obrobić listy i ocenić ich jakość.

Teraz nie pozostaje nam już nic innego, jak ręczna próba umieszczenia odnośników lub kontakt z właścicielem danej strony i ustalenie warunków zamieszczenia adresu url do naszej witryny.

Serwisy ogłoszeniowe

Kolejna popularna metoda na mocne linkowanie to wykorzystanie portali ogłoszeniowych. Jak pozyskać link z ogłoszenia? Potrzebna jest dobra lista serwisów ogłoszeniowych, które pozwalają na umieszczenie ogłoszenia z klikalnym linkiem do zewnętrznej strony internetowej. Takich serwisów jest bardzo dużo, wystarczy przeprowadzić research.

Przykłady:

http://hiperogloszenia.pl

http://naszepiaseczno.pl/ogloszenia/

Pozyskiwanie mocny linków z serwisów ogłoszeniowych to kolejna metoda, która może przełożyć się na poprawę popularności firmy czy marki oraz lepszą sprzedaż produktów i usług.

Portale regionalne

Jak zdobywać mocne linki z portali regionalnych? Wykorzystanie portali regionalnych do budowania odnośników jest bardzo dobrą techniką szczególnie polecaną w pozycjonowaniu lokalnym. W wyszukaniu odpowiednich domen pomoże nam wyszukiwarka Google. Za pomocą sprecyzowanych zapytań takich jak „Portal informacyjny + Miasto” czy „Gazeta internetowa + Miasto” stworzymy odpowiednią listę.

Teraz nie pozostaje nam nic innego, jak kontakt z właścicielami stron i dogadanie formy, w jakiej umieścimy link do naszej strony. Może to być artykuł sponsorowany, artykuł gościnny czy baner reklamowy lub „goły” link w wybranej części strony.

Strony z wydarzeniami

Aby zdobyć mocne linki do strony możemy wykorzystać także portale, które zbierają informacje o wydarzeniach. Jest to ciekawa i mało popularna metoda linkowania. Jak wiadomo, co jest niepopularne i niezaspamowane, przeważnie kopie najmocniej 😉 Działy poświęcone wydarzeniom możemy spotkać na różnego rodzaju serwisach internetowych. Tych regionalnych, jak i ogólnopolskich. Co istotne, przeważnie nie występuje na nich spam. Wyszukiwać portali ogłoszeniowych można na przykład za pomocą sprecyzowanych zapytań do Google. Przykład:

Linki ze stron z wydarzeniami świetnie nadają się do zróżnicowania profilu linków, wypromowania wydarzenia i pozyskania dodatkowego ruchu na stronę klienta.

mocny link zdobyty na serwisie wydarzeniowym

Wizytówki NAP

Jeśli pozycjonujesz stronę na rynku lokalnym ważną rolę odgrywają cytaty NAP, czyli umieszczanie pełnych danych teleadresowych na zewnętrznych serwisach. Na potrzeby umieszczania wspomnianych cytatów istnieje kilka serwisów, jakie zbierają tego typu dane. Wizytówki NAP to nic innego jak profile z wypełnionymi danymi teleadresowymi.

Idealnie, jeśli strony, na których cytujemy NAP pozwalają na umieszczanie klikalnego odnośnika, co pozwala zdobyć link do strony pozycjonowanej i przekazanie wartości Page Rank do naszej strony. Linki pozyskane z wizytówek NAP to mocne linki w lokalnym SEO, które podnoszą pozycję strony w wynikach organicznych oraz mogą realnie wpłynąć na widoczność firmy w Mapach Google.

Jak powinien wyglądać wpis NAP? Przede wszystkim powinien być ujednolicony. Można przygotować Excela z dokładnymi danymi firmy i przekopiować dane do odpowiednich okienek przy zakładaniu wizytówki.

Kilka przykładowych adresów na których można założyć wizytówki NAP z linkiem do swojej strony:

https://www.targeo.pl

https://www.cylex-polska.pl

https://www.hotfrog.pl

Więcej o cytowaniu NAP dowiesz się w moim wpisie dostępnym na rankit.pl pt. „Cytaty NAP w pozycjonowaniu lokalnym„.

Mocne linki z profili w zaufanych serwisach

Kilka lat temu w branży SEO popularną metodą budowy profili linków zewnętrznych było tworzenie tak zwanych profili TR, czyli profili osobowych na domenach z wysokim trust rankiem według narzędzia majesticSEO. Powstało nawet kilka programów automatyzujących proces pozyskiwania takich odnośników. Do najpopularniejszych na polskim rynku można zaliczyć zestaw Zennoposter + Zennoblog. Efekty tworzenie tego typu linków SEO były faktycznie w tamtym okresie bardzo dobre – niestety w pewnym momencie miejscówki te wypaliły się wraz z „zajechaniem ich” przez pozycjonerów.

Ta metoda nadal może być jednak efektywna – szczególnie do dywersyfikacji profilu linków. Należy jednak dokładnie sprawdzić domenę na której zamierzamy umieścić odnośnik. Ponadto warto utrzymywać taki profil „przy życiu” poprzez aktywność i zaangażowanie. Czym więcej linków wewnętrznych będzie prowadzić do naszego profilu tym większą moc uzyskamy.

Wymiana linków a pozycjonowanie?

Wymiana linkami z serwisami powiązanymi tematycznie, ale nie konkurencyjnymi to również jedna ze strategii link buildingu. Bardzo dobrym przykładem są tutaj strony klubów sportowych, które często wymieniają między sobą linki do swoich serwisów w postaci banerków. Warto jednak zachować umiar w takim podejściu do budowania linków zewnętrznych, ponieważ czym więcej linków wychodzących z naszej strony, tym więcej mocy oddaje ona innym stronom.

Jak indeksować linki?

Dobry link seo z bardzo mocnej domeny powinien zaindeksować się sam. Problem polega jednak na tym, że Google ostatnimi czasy ma spore problemy z indeksowaniem nowych zasobów i często warto wspomóc się odpowiednimi narzędziami lub rozwiązaniami, które przyspieszą indeksowanie. Jednym ze sposobów na szybsza indeksację jest podlinkowanie wpisów z innych domen, mediów społecznościowych (najlepiej z profilów, które mają popularność i wygenerują ruch użytkowników).

Ciekawym sposobem na indeksację jest również stworzenie prostej strony z linkami seo, które są otoczone treścią i zweryfikowanie jej w Google Search Console, a następnie przesłanie prośby o indeksację.

Można skorzystać z również narzędzi takich jak http://speed-links.net z którego sam korzystam (polecam pakiet VIP, ponieważ ma wyższą skuteczność).

Sklep z linkami SEO – czy to dobre rozwiązanie?

Zlecenie pozyskiwania wartościowych linków w sklepie SEO to jedna z możliwości na budowanie linków do strony. Warto jednak wybrać taki sklep, który cieszy się dobrymi opiniami i przed zleceniem linkowania dokładnie przedyskutować ze zleceniobiorcom jak wygląda proces analizy miejsc pod linkbuilding czy poprosić o kilka przykładów domen skąd pozyskiwane będą linki.

Jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu bezpiecznych i sprawdzonych linków wysokiej jakości napisz do mnie – chętnie przygotuję propozycję dostosowaną do Twoich potrzeb.

Jak wzmocnić linki przychodzące?

Kiedy już poświęcimy sporo pracy i czasu na zdobycie mocnych linków z wartościowych stron warto dodatkowo wzmocnić je poprzez podlinkowanie. Absolutnie nie namawiam tutaj do stosowania systemów wymiany linków, ponieważ zwykle otwarte systemy nie wiele mają wspólnego z wysoką jakością i mogą wyrządzić w dłuższej perspektywie, więcej szkody niż pożytku. Warto jednak wykorzystać kilka wspomnianych wyżej metod do zbudowania skutecznej piramidy.

Na przykład artykuł sponsorowany, który zamieściliśmy na wysokiej jakości portalu i otoczyliśmy znakomitą, angażującą treścią napisaną zgodnie z najlepszymi zasadami SEO, warto podlinkować z tematycznych domen. Można to zrobić za pomocą komentarzy na blogach, wpisów z linkiem na forach czy poprzez zaplecze pozycjonerskie lub inne artykuły sponsorowane.

Podlinkowanie to dzisiaj w czasach białego SEO nieco zapomniana, ale moim zdaniem nadal bardzo ważna i skuteczna metoda działań związanych z linkowaniem. Pamiętajmy, że wykupienie wpisu z mocnym linkiem na najpopularniejszej stronie generuje nam dobrą widoczność zwykle jedynie na chwile. Kiedy ten wpis pojawia się na stronie głównej, Fanpage’u czy stronie kategorii. Kiedy pojawiają się nowe wpisy i przykrywają nasz artykuł, jego popularność maleje.

Odpowiednie podlinkowanie i zadbanie o wysokie pozycje artykułu w Google zapewni jeszcze większą moc linków, a ponadto wygeneruje dodatkowy i stały ruch do wpisu z wyszukiwarek.

Jak zdobyć mocne linki – podsumowanie

Jak widać metod pozyskiwania linków jest na prawdę bardzo dużo. Pozyskiwanie mocnych linków pozycjonujących do naszej strony internetowej tworzy wiele korzyści, warto je jednak przeprowadzić z głową i konieczne jest spore doświadczenie, aby odpowiednio przeanalizować domeny i bezpiecznie zakotwiczyć odnośnik. Mocne linki pozycjonujące z artykułów sponsorowanych, analizy konkurencji, Content Marketingu czy informacji prasowych budują widoczność stron w wyszukiwarkach.

Linki powinny być tworzone starannie i na podstawie tematyczności strony, którą pozycjonujemy. Pozyskiwanie mocnych linków zewnętrznych do strony zapewni Twojej witrynie wysokie i stabilne pozycje oraz pozwolą jej bezpiecznie przetrwać wszelkie zmiany algorytmu Google.

Podobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco? Polub mój fanpage: https://www.facebook.com/pozycjonowaniekordian/.

Masz pytania dotyczące pozycjonowania stron i marketingu w Internecie? Dołącz do mojej grupy na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/2325630837657161/.

linkbuilding outsource

Oceń wpis!
[Ocen: 26 Średnia: 5]